Neutečeš

63%

Komentáře a recenze 33

47 083 bodů
7.5
Za poslední léta jsem doslova přesycen všech těch hloupých duchařin a vyvražďovaček,proto jsem rád za každý nový originální horor,který se pokouší vydat jinou cestou. To je právě případ filmu Neutečeš,který si zakládá na dobrém scénáři s neotřelou hlavní myšlenkou snímku. Ocenil bych také atmosféru,která je velmi napínavá a hutná.
28 305 bodů
6
Je to taková jiná noční můra alá ´Freddy´ či ´Ring´. Teenagerovský hororový thriller, kde mladé děvče vidí něco, co jiní ne a smrtelně se toho děsí. Příběh není zase až tak extra originální, avšak je vidět snaha vybudovat temnější atmosféru. Jenomže je děj značně natahován a tak po nějaké době to neustálé utíkání před něčím a děsivé křivení obličeje přijde až otravné. To něco, co děsí samozřejmě uvidíme, ale divácky to nic nedá. Vývoj děje je tedy dosti utahaný a bez nápadu. Novou diváckou generaci neznající starší podobné snímky by to však oslovit mohlo a na onu klasiku odlehčeně připravit. David Robert Mitchell nenapsal a nenatočil nic světoborného, ale snad se v tom jen rozkoukává a v budoucnu skutečně přinese nějakou pecku.
22 268 bodů
8
Ten film mi není sympatický. Jak to jen říct. "Až moc si o sobě myslí." Jenže zároveň se záměr nepochybně podařilo naplnit a kdyby se jen trochu propracoval horor (strach jsem rozhodně nepocítil), bylo by to nejspíš perfektní.
4
Asi nejvíc se nabízí srovnání s Kruhem, který ale měl styl a úroveň. Neutečeš nabízí podobnou zápletku, ale na horror nebo thriller dost málo napětí.
7
Tento malý horrůrek mě ve finále baví víc než všechny díly horrorové série Paranormal Activity dohromady. Zajímavě natočená jízda odkazující ke slasherům sedmdesátých let, atmosféře filmů Johna Carpentera a netradiční zlo, originalita zkrátka cení.
15 150 bodů
8.5
Halloween pro 21. století. Na rozdíl od Carpenterova majstrštyku nepřichází Mitchell takřka s ničím výrazně novým a ozvláštňujícím, protože síla a půvab It Follows spočívá především v návratu k rozvážným staromilským žánrovám - není třeba generovat úchvatné cool zabijáky a útočit na diváka stylistickými exhibicemi, stačí zvýraznit nejpřirozenější lidské potřeby a znervózňovat samou předtuchou, že kruhově rozebíraný prostor naruší neodbytný tajemný vetřelec. Výborně obsazená a moc hezká Maika Monroe, skvělá retro muzika a dostatek tvůrčí uvědomělosti, díky níž se jednak může budovat vtahující filmový prostor bez konkrétního časového vymezení (retro automobily například vypovídají o 80. letech, zatímco oblečení a design domů se skoro nijak neliší od současnosti), jednak se formálně nevybočuje od hororové 'slasher' roviny k rozměrnějším myšlenkovým liniím, které přitom chytrá premisa atakuje. V závěru bych sice přitvrdil, ale zase se zachovává soudržnost a nejednoznačnost.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
prijemny 80tkovy vibe, slusna hudba a sympaticke postavy na cele s maikou monroe (po guestovy na ceste stat sa novou scream princess). d.r. mitchell sa nevyhne hluchym miestam ale novodobe horory su na dobrej ceste k revitalizacii a v rukach ktore vzbudzuju doveru (i ked duo adam wingard a simon barrett je mi svojim stylom k srdcu blizsie)...
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Asi jsem za blbce já, nebo nevím. Možná je to i tím, že jsem se nestrefil úplně do vkusu režiséra, ale co je tak dobrého na subli-hororu s myšlenkou, kde se démonická kletba předává po análním sexu? Jednu takovou postřiká i hnusnou týnedžerku Jay, která po noční rande s podivínem, skončí svázaná a polonahá na parkovišti. Týpek ji do vzkazu vzkázal, jestliže se chce kletby zbavit, ať se vyspí se svým bráchou.. P.S.: Prcat holku s krámama, může jen fekálník který dostal chuť na Milkshake. Tohle je nefalšovaná, klasická, béčková, dokonce až céčková taškařice. Jenže, na festivalu to asi nikoho nezajímá, jak já musím trpět při sledování další hipstercké kávy, která má ani za mák nechutná!! Každou chvíli, tu je někdo v bikinách. Což ne, že by mi nějak poznamenalo, jen naši škaredou hlavní HIV pozitivní školačku, uvidime max. v plavkách. Podotýkám kozy ve filmu nechybí. Jednoduše, u nás na Moravě se tomu, z hlediska zdravotnímu a i po lidskému, říká kapavka! #podzimnisklizen [2019]
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
7
Návrat ke klasickému hororu vybudovanému na silné atmosféře plné tajemného napětí. A funguje skvěle. Parta kamarádů působí zcela obyčejně, což zvyšuje autentičnost děje. K vyvolání pořádného strachu není zapotřebí žádných exotických zběsilostí, postačí lehce namaskovaná kráčející postava a vědomí, že nemáte šajn, jakým způsobem ji zastavit. Strávit zbytek života v poklusu není zase tak lákavá perspektiva.
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
10
Strašidelný horor se silnou atmosférou, téměř bez laciných lekaček a s tak jednoduchou, ale účinnou zápletkou, že člověka zamrzí, že ho to nenapadlo jako prvního. Tenhle film obsahuje svůj vlastní malý vesmír, ve kterém do sebe všechno tak nějak chaoticky zapadá. Nehledejte v tom realistické motivace postav. Filmy nemusí imitovat skutečnost, můžou se jí také úmyslně vzdalovat. Za pozornost stojí i záměrná časová neukotvenost. Až příliš staré filmy v až příliš staré televizi, džínové bundy, žádné mobilní telefony a k tomu futuristická čtečka e-knih ve tvaru pudřenky, která to celé na konci "vysvětlí". (Mimochodem, ta e-pudřenka je zřejmě výmysl autora, nikde na internetu nic takového neprodávají...) Je dost možné, že autor mířil výš než jen k metafoře o pohlavně přenosných chorobách.