Odpad

69%

Komentáře a recenze 18

28 422 bodů
7
Snímek balancuje někde mezi filmovými počiny ´Město bohů´ (2002) a ´Milionář z chatrče´ (2008). Svým způsobem se jedná o dětský příběh, ale určitě ne určený pro dětské diváky. Příběh o třech chlapcích, kteří se ironií osudu vydají na dobrodružnou cestu dokončit určité poslání, během čeho jim, vlivem místní politické situace plného korupce a zášti, půjde i o život. Natočeno je to impozantně, takže to má patřičnou atmosféru, napětí, dechberoucí sekvence a dějovou přímočarost ve snaze politicky provokovat. Jenomže se vtom místama tvůrci jakoby ztráceli. Děj obsahuje spoustu situací, které vyznívají svou nelogičností tak divně, že až nabývají dojmu, že se v místních poměrech autor scénáře vůbec nevyznal. Možná je to i tím, že se nejedná o brazilskou produkci, jak by se dalo očekávat, ale o britskou, což by se v uvozovkách zase dalo pochopit. Ale je fakt, že si oněch podivností všimne asi jen znalec brazilských poměrů. Vlivem britské produkce je do příběhu navíc ještě naroubováno několik anglicky mluvených scén, které v ději nemají žádnou váhu, tudíž jsou naprosto zbytečné a spíše jsou v rámci vývoje děje dosti rušivé. Máme možnost spatřit dokonce i Martina Sheena, ale ten zřejmě slouží jen jako lákadlo diváků do kin. Suma sumárum, Nejedná se o dokonalý film, ale v rámci daného přesvědčení má pevné základy přinést dětské dobrodružství v zemi, kde stačí málo, aby se kdokoliv najednou díval do hlavně zbraně a nestačil předtím ani mrknout.
6.5
Takhle to vypadá, když se někdo snaží dvakrát prodat stejný film. Myslím samozřejmě oskarový film Milonář z chatrče. Potíž je v tom, že Odpad sice má dětské hlavní hrdiny, ale stejně tak poněkud jiný příběh a jiné poselství příběhu. Většina herců hraje solidně, ale není moc co, protože se na plátně příliš neohřejí. Myslím, že hlavní kiks byl už ve scénáři, nad kterým se mělo ještě chvíli posedět.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Brazílie když chce, tak umí. Film je celou dobu krásně rozjetej a vůbec nenudí, dějově se odehrává stále něco nového a kluci v hlavní roli tomu dodávají šmrnc, jen škoda, že to není podle skutečného příběhu (nebo snad ano?). 73%
rachy01
1 459 bodů
7
Zajímavý příběh, silné emoce, skvělá režie. Trochu Milionář z chatrče, trochu Hlavní nádraží. Páni kluci jednadvacátého století...
memphistto
499 bodů
6
Je to takové nemastné neslané. Kontrast moci a úplatků s chudobou a starostí o přežití. Není to rozhodně film, který by stál za to vidět ho ještě jednou.
Marator
Marator
269 bodů
7.5
V roce 2014 pořádala Brazílie MS ve fotbale a vynaložili na rekonstrukci stadiónů (včetně Ria) a infrastruktury miliardy penízů. O dva roky později bude v Riu de Janeiru nejnákladnější sportovní událost, která se dá pořádat, a to letní olympijské hry. Naproti tomu lidé nemají v Brazílii vůbec žádné sociální jistoty, životní úroveň je na bodu mrazu a do Ria by se nevydal ani můj brazilský přítel, protože by se bál o život. Ano, přeji sportovním fanouškům (sám jím jsem) nezapomenutelné zážitky, ale nesmí tím trpět základní věci. Film Odpad je veřejným protestem a ukázkou toho, že Rio není jen Copacabana, karneval, samba, socha Krista na hoře Corcovado, ale i vysoká kriminalita, drogové gangy a zkorumpovaní policisté a politici. Nejen za tohle dávám tvůrcům vysoké hodnocení, ale i za to, jak svůj postoj vyjádřili. Skvělým dobrodružným příběhem mladých kluků žijících na skládce ve strhující honičce s těmi zlými pány, kteří budou 5. srpna 2016 sedět v pozlaceném křesle při slavnostním zahájení letních olympijských her na stadióně Maracana.
miroslav-dibdak
27 bodů
6.5
Film Trash patří k Brazilské tvorbě,která nám dokazuje,že rozhodně není jedna z nejhorších.Záměr tvůrců,byl zdřejmě přiblížit se takovému veledílu, jako je např. Město bohů.Avšak to se jim ani v nejmenším nepodařilo.Snímek pojednává o korupci politiků a policie v Btazílii,kterou světu odhalili tři malí kluci ze slamu.Film je průměrný,s né moc dobrou prací herců a režiséra. Proto dávám 66%
martinecluk
22 bodů
8.5
A je to tu. Konečně se někdy chytil této problematiky. V Indii však předpokládám daní tvůrci asi nebyli. Ti totiž mají podobné prostředí na denním pořádku. Je však smutné že realita je mnohem horší a ne tak úsměvná jako v tomto filmu....,.............