Zombieland: Rána jistoty

72%

Komentáře a recenze 41

47 084 bodů
8
Tentokrát to název vystihl naprosto přesně. Zombieland jede na jistotu,ale není to vůbec na škodu. Ve výsledku jsme dostali v podstatě to samé jako v prvním dílu,jen ve větším měřítku. Nakonec je to logické,proč měnit něco co funguje. Chemie mezi herci je až hmatatelná a humor stále funguje na 100%. Nové postavy do party zapadly a jsou zábavně napsané i zahrané. V podstatě si není na co ani stěžovat. Za mne spokojenost.
29 697 bodů
7
Druhý díl se nese ve velmi podobné duchu, jako ten první, jen mě baví o trošku více. Stejná zombie řežba, více humoru, je to trošku více roadmovie.. Více zajímavých postav a o kapku lepší scénář, než u prvního dílu. Dobrá oddychová podívaná. Ve filmu opět dominuje Woody Herrelson - 70%.
6
Celou dobu jsem myslel, že to po Fleischerovi přebral někdo nový, a tím jsem to docela časté míjení vtipů omlouval. A teď koukám, že Ruben si ty nápady fakt skoro všechny vyplýtval v parádní jedničce. Skoro všechny, takže minimálně scény s "dvojníkama" a cameo "vy víte s kým" by patřily k tomu lepšímu i v prvním dílu. Jako celek je ale tohle pokračování o dost slabší.
9
Zombieland: Rána jistoty je opět explozí drsného humoru, je v něm spoustu tvrdé muziky, zbraní a nabušených velkých plechových amerických kár všeho druhu. Cílová skupina Zombielandu je pravý opak levičáckého Hollywoodu, takže nečekejte žádnou vyměklou podívanou, ale bude se střílet a dojde samozřejmě i na početné vsuvky se zombie vraždami. Absolutní hvězda je samozřejmě Matteo z Pisy! Film je naprosto stejný jako jednička a upřímně, kdyby tomu tak nebylo, nebylo by to ono. Tohle je Rána jistoty pro všechny, kdo mají tento žánr rádi.
15 155 bodů
7
Vlastně totéž co jednička. Zábavný námět a pár dobrých formálních nápadů rozvedených do handrkování čtyř (pěti) sympatických postav, které vlastně do ničeho originálního nevyústí. Skvěle obsazení herci to zkrátka opět táhnou na svých bedrech, Fleischer dodá pár funkčních nápadů nad rámec a pár cameo rolí pro zpestření a divák dostane oddechovku jak lusk. A přestože se postavy ani svět ve finále zase nikam neposunou, mně vlastně znovu nezbývá než uznat, že tohle nevinné zombie blbnutí překvapivě funguje.
8
Je pravda, že se první Zombieland stal už tak trochu kultovním filmem, já ho ovšem nikdy zas tak nemusel. Film z roku 2009 mi vlastně dal čtyři parádní hlavní herecké představitele, fajn režiséra, několik opravdu zábavných vtipů a gagů, fajnové cameo Billa Murrayho, zároveň jsem ale u prvního Zombielandu netlemil 24:7, jeho vizuál mě vlastně vůbec nebavil a především finále za mně vůbec nefungovalo ani jako velké vyvrcholení filmu ani jako kdovíjak povedená akční scéna. Přesto jsem byl na druhý díl zvědavý a jsem rád, že se sice ve finále hodně mých názorů na jedničku dá aplikovat u dvojky, zároveň jsem ale potěšen tím, že jsem se tentokrát opravdu smál 24:7, vyloženě mě to celé bavilo a především mám ve finále Zombieland 2 rád o ždibec víc než jedničku. I přesto, že jednička pro mně není klasika, kterou bych si pouštěl pořád dokola, návrat do Zombielandu jsem si chvilema vyloženě užíval. Především fakt, že ony čtyři parádní hlavní postavy z prvního filmu jsou zpátky a, že každá z nich dostává nějakou novou osobní zápletku a prožije si charakterový vývoj. Zombieland 2 za mně mnohem lépe pracuje s faktem, že se film odehrává v zombie světě. Především se začne nastinovat jak onen Zombieland vlastně funguje a scénáristé přitom používají geniálně využitý humor. Ze Zombielandu 2 si budu ve finále pamatovat 2x počet povedených vtipů a gagů oproti jedničce, především díky tomu, že se scénáristům nejenom chytře povedlo pohrát si se zombie světem ale zároveň zapojí sem tam i popkulturní odkazy nebo povedené bourání čtvrté zdi, které fungují. Nejvíc si stejně jako v Zombielandu 1 užívá svou roli Woody Harrelson jehož Tallahassee mě nepřestal za celou dobu obou filmů bavit a i tady je především on tahoun grupy. Neztratí se ale ani zbytek navrátivších hvězd a Jesee Eisenberg, Abigail Breslin a především Emma Stone jsou zase jednou super. Tohle byl správný krok už od prvního Zombielandu, zároveň ale potěší, že se v Zombielandu 2 objeví nové důležité postavy a ty fungují. I otravná hloupá blondýnka Madison (Zoey Deutsch zvládla postavu, kterou bych jí jen tak nevěřil), především ale je povedená postava Nevady v podání Rosario Dawson, která funguje jako skvělý Tallahassee v sukni. A potěší i dvojice Thomas Middleditch a Luke Wilson jejichž postavy sice těží především z toho, že jsou kopírkami Columba a Tallahasseeho, i oni ale fungujou. Především má za mně Zombieland 2 i povedenější akční pasáže, bohužel ani tentokrát na mně finální akční sekvence nefungovala a je jasnou nejhorší pasáží filmu, která bolí zvláště si když si člověk vzpomene na parádní úvodní akční sekvenci. I design zombíků je tentokrát trošku odfláklejší a ve finále film opravdu nemá žádné vyloženě horrorové pasáže, které měla aspoň jednička. Pořád se ale musí počítat s tím, že tohle nemá být zombie horror film ale film, který si ze zombie horror filmů dělá tak trochu prdel. A v týhle stránce to funguje. Ve finále zas chybí k dokonalosti daleko, přesto budu mít dvojku ve finále radši než první díl. Návrat do Zombielandu byl ve finále hodně fajn a pokud se za 10 let znovu všichni sejdou u Zombielandu 3, rád u toho budu. A příště snad už Woody tu motorovku využije! PS: Bill Murray se vrací a svým parádním štěkem v nejlepším zombie filmu roku si vykoupil svou účast v nejhorším zombie filmu roku- Mrtví neumírají!
9 025 bodů
7
Už to psali jiní, takže to jen utvrdím: Zombiland 2 je jako jednička, jen... (skoro) stejná. Není větší a hlasitější, je prostě svá. Čili, fanoušci to už viděli a ti ostatní to neuvidí. Jednoduchá matika, co? Oproti prvnímu dílu mi ale přijde, že tvůrci skáčou sem a tam, ale nikam to moc nevede. Druhý díl tak působí jako na sebe nabalená smršť gagů, které někdo sestříhal do hromady. A (hlavní) zápletka tu funguje jen jakýsi odrazový můstek k již zmíněným gagům. Jednička byla více o postavách a o jejich nekonečné rozepři, ale i o hledání sebe sama. Dvojka už tenhle trumf nemá a proměna postav je tak spíš vynucená, než aby vyplynula z příběhu. Je to trochu škoda, ale zřejmě jsme dostali to nejlepší, co mohlo vzniknout, ostatně, všichni jsme ten druhý díl chtěli, tak ho tu máme, no ne?
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
8
Tak to jo, zasloužených 80 procent. Film je úplně v pohodě, nové postavy pěkně doplňují svět (a některé se zase moc nezdrží). Pěkně to odsejpá, žádný zbytečný zdržovačky. Vztahy mezi hlavními postavami fungují. Deutchová a její postava je velmi příjemným překvapením, to platí i pro Wilsona a Middleditche. Dawsonová trochu navíc, ale nakonec se dá taky snést. Takže kdo máte rád komedie a relax u filmu, palte do kina.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
4
Jednička byla fajn, ale toto je bída, navíc to vypadá strašně levně až televizně, sorry Woody.
mojmir.sedlacek
6 032 bodů
6
Jakkoli leckdy žehráme na dobu sequelů, které se snaží pouze vytěžit funkční vzorec a o nic jiného se nepokoušejí, málokdy jsme svědky tak krystalicky čisté kopie jako u Zombielandu. Dvojka opravdu pouze bere prvky fungující z jedničky a obvykle se je ani nesnaží nikam posunout, jen jich divákovi naservíruje o něco víc. Takový přístup by se dal čekat u pokračování po dvou letech s cílem svézt se na vlně zájmu, tady se však dekáda odstupu od prvního dílu téměř neprojevila. Opět tedy dostaneme porci drcení nemrtvých lebek, hláškujícího (a roli si viditelně užívajícího) Harrelsona, uťáplého Eisenberga a nekompromisní Emmu Stone. Pouze Abigal Breslin o dekádu zjevně zestárla, a tak se hlavní linka točí kolem jejího dospívání a útěku z domova. Ovšem na logiku můžete i nyní zapomenout, většina chování postav nedává při bližším pohledu smysl, ale s tím si nelámala hlavu ani jednička. Rána jistoty je proto opravdovou sázkou na jistotu a spokojenost fanoušků prvního dílu – trochu více konverzačního humoru, propracovanější akce a pár příjemných cameo roliček. Nenadchne, ale vůbec neurazí.