Blade Runner 2049

81%

Komentáře a recenze 82

8.5
Audiovizuální sci-fi porno,které ocení především fanoušci původního Blade Runner. Já nepatřím ke skalním fanouškům Ridleyho verze a i přesto jsem si tohle pokračování náležitě užil. Tak jako tak považuji Blade Runner 2049 za velmi kvalitní pokračování,které v mnoha ohledech předčilo svého staršího sourozence. Dějově strhující,vizuálně okouzlující a herecky dokonalé. Villeneuve to opět dokázal a natočil něco víc než jen obyčejné sci-fi. Přestože má snímek přes dvě a půl hodiny,tak to nepovažuji za zápor,ale spíše za klad. Každé slovo a gesto zde má své místo,prostě DOKONALOST. Kamera je geniální a hudba uhrančivá. Všechny ty sci-fi snímky jako Valerian,nebo Ghost in the Shell to je základní škola v žánru sci-fi. Blade Runner 2049 to je vysoká škola ke které se musí člověk časem dopracovat
29 851 bodů
8.5
Původního Blade Runnera nemám rád a měl jsem problém ho dokoukat, atmosféra byla ponurá a šedá a vše bylo tak nějak špatně. Toto je jiná písnička. Atmosféra je ponurá, temná, děsivá, mrazivá.. jenž to prostě funguje. Atmosféru podtrhuje perfektní hudba a zvuky. Doporučuji kino, nebo dobré ozvučení doma. Etalon SCI-FI.
22 284 bodů
6
Zádumčivě to duní a hezky se na to kouká (však aby ne, když je zpět Deakins), ale je to až legračně prázdné, kdy ty dlouhé scény a záběry zalité světlem neslouží vůbec ničemu, dokonce asi sobě samým, na to zas nejsou spektakulární dost. Taky už si připusťme, že je ve jménu blaha lidstva nutné přestat užívat Ryana Goslinga jako statický objekt zabraňující kameře ve výhledu - fungovalo to jednou u Refna, možná dvakrát, ale už to začíná být poměrně sebeparodické z principu. Pozlátko jménem Villeneuve se olupuje hodně rychle a jestli to nebylo jasné u Arrivalu, teď už moc není, o čem pochybovat. Zajímalo mě to trochu víc než Příchozí, dokonce jsem chvíli uvažoval o čtyřech hvězdách, ale to spíš ukazuje mojí rezignaci nad tímhle dokonalým a bezobsažným produktem než cokoliv jiného. 70 uzívaných procent. PS: Řekněte někdo Letovi, že už stačilo. Dík.
8
Vtahující scifi, teda hlavně v té první půlce. Stopáž je smrtící, a přitom by se dala spousta kravin vyhodit (vzpoura rebelů atd). Nicméně, protože jsem tu první půlku shodou náhod viděl asi 5x, a pokaždé u ní uslintával, tak níž prostě jít nemůžu.
10
Blade Runner 2049 je mimořádný film pro náročnějšího diváka, budete u něj muset přemýšlet a je téměř vyloučeno, že ho pochopíte napoprvé. Ostatně jedničku Ridley Scott několikrát přestříhával a pokaždé v ní něco změnil. To ale Villeneuve vylučuje. Říká, že žádná alternativní verze neexistuje a existovat nebude. Zároveň dodal, že chápe, že do kina budou chodit hardcore fanoušci s baseballovými pálkami, kteří budou připraveni si to s ním vyřídit a že je ochoten tento risk podstoupit. Žádné inzultace se konat nebudou, tohle je totiž opravdu mimořádný film.
8.5
Nový Blade Runner se statečně pere se dvěma řekněme existenciálními problémy. Jednak chce být dobrým Bladem Runnerem a jednak hutnou komplexní mainstreamovkou, která si na sebe v současné době dokáže vydělat. Zatímco druhou "povinnost" plní takřka beze zbytku a podává vyspělou story sestříhanou s precizností důchodce kontrolujícího účtenku po nákupu a narativně zkonstruovanou do důmyslně schematizovaného dialogu s opakovaně se tázajícím divákem, který je tlačen do později zpochybňovaných interpretací (a to, že film zase tolik nevydělá, je vinou pouze tupého stáda ignorantních fandů třaskavých audiovizuálních atrakcí), u té první lehce tápe a své pomalé senzitivní tempo šroubuje na chladný narativ s klasickou strukturou sice velice zručně, ale přece nedokáže produkovat požadovaný katarzní účinek a všechny konstrukční prvky zcela podřídit a ohybat ve prospěch psychologického a emocionálního vývoje syžetu, což původní film (jakkoli opravdu nepatřím mezi jeho oddané obdivovatele a nepřijde mi převratný) bezesporu dokázal. Přesto mě ale BR2049 i po druhém zhlédnutí od úvodních vteřin vcucnul, v průběhu sežvýkal, a jestli už mě vyplivl, o tom mám pořád pochyby. Atmosféra je díky dechberoucí kameře a neskutečně intenzivnímu zvuku (Zimmer zase skóruje až mrazivým napojením hudby na diegetický prostor futuristického světa) přímo drtivá, nad tak ryzími science fiction nápady (tělesné spojení s virtuální Joi) už jsem dlouho nežasnul, nuda je to poslední, co mi Villeneuve vynalézavými střihovými přechody a podmíněností každičkého krásného záběru celkovému narativnímu vyznění dovolil, a celou sekvenci z postapokalyptického Vegas bych tesal do kamene a tetoval na hruď všech obdařených žen na planetě (to by pak byla teprve dvojnásobná radost pohledět). Není to film ani zdaleka dokonalý a chápu rozčarování některých zastánců originálu, ale pro mě byla přesto každá vteřina jako dárek k Vánocům, který si hodlám v budoucnu nadělovat opakovaně a rád. Gosling velmi dobrý tahoun, Ford na hrad.
sabule
14 227 bodů
7
Nadstandartní navazovačka na původní klasiku s Harisonem Fordem je plná totální akce a hlavně velmi perfektní triky z ní dělají jedno z nejlepších pokračování sci-fi všech dob.Snímek je sice trochu delší než by se čekalo,ale nejsou hluché pasáže,tak se rozhodně nebude nikdo nudit!
8
Začnu vyjasněním jedné věci: Nejsem fanoušek původního Blade Runnera. Originální snímek mě i přes na tu dobu dokonalé efekty nikdy nechytl a na dvojku kterou opět bude režírovat Ridley Scott jsem se netěšil. Poté však Scott odešel a nahradil ho Denis Villeneuve který ve mně sice žádné naděje nevzbudil ale poté co jsem viděl Příchozí a došel jsem k názoru, že jde o povedený film jsem se začal pomalu těšit. Pak začala kampaň, trailery a z Blade Runnera 2049 se rázem stal jeden z nejočekávanějších filmů roku. A nyní je film v kinech: Blade Runner 2049 je lepší než první Blade Runner. A jestli něco pořád nedokážu dostat z hlavy je to jako vždy výborná kamera Rogera Deakinse. Pauzu obou Blade Runnerů dělí 35 let. V popředí jsou především nové postavy při čemž hlavní úlohu plní detektiv K v podání Ryana Goslinga. Aniž bych cokoliv spoileroval K je sociální troska. Loví staré ´´zlé´´ reprikanty, je asociální a tvoří vztah s počítačovým programem Joi připomínající ženu. Čím víc nad tím přemýšlím příběh K mě naplňuje smutnými myšlenkami jelikož jsem za posledních pár let těžko viděl depresivnější filmový charakterní příběh. K v podstatě neví kam patří a čím více se posouvá v příběhu tím více je zmatenější. Rick Deckard Harrisona Forda se objeví až v poslední třetině filmu a klasický na sebe strhává veškerou pozornost. Záporák Jareda Leta je ve filmu málo avšak Leto si padoucha solidně dává (I když zesnulý David Bowie by asi byl jiný kafe). Sylvia Hoeks je správně šílená, Robin Wright solidní drsná šéfová a i Dave Bautista ve své malé roli působí dostatečně. Blade Runner 2049 především trvá 165 minut (!) a nenudí ani chvilku. Nepamatuju si jedinou scénu která by byla navíc, která by nezapadla do celku. Především Blade Runner 2049 dává rozměr postávám což je šok vzhledem k tomu, že jde pořád o blockbuster za nejméně 150 milionů dolarů. Blade Runner 2049 je navíc opravdu depresivní peklo a především při závěru nezůstane jedno oko suché. Zapomeňte na laciný humor, tohle je realita! Blade Runner 2049 je prostě jeden z TOP zážitků roku. A od Villeneuva chci vidět Bondovku. PS: Kamera Rogera Deakinse dokázala z včel udělat nádherný hmyz :) Videorecenze: https://www.youtube.com/watch?v=zAMBStba5z8&list=PLk8VwOFa4rLLQv-Jh5wOu5LfftAX7pLOc
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
"Snívajú androidi o elektrických ovečkách?" Túto otázku sa rozhodol Scott načať v už dnes kultovom prvom dieli Blade Runnera. Film Ridleyho Scotta, ktorý všetci vychvaľujú, len ja ho beriem za absolútnu sračku. Príbeh fádny, dej takmer neexistujúci. Tempo smrteľné. Jediná vec, čo do dnešných dní obstála na jednotku sú efekty. Preto som nebol tak vyhajpovaný z toho, že sa niekto pod taktovkou Ridleyho Scotta ako producenta znova pokúša prerozprávať tento nechválne známy príbeh. Dal som si nejaký odstup, aby moja recenzia nebola ovplyvnená mojimi pocitmi z jednotky. A čuduj sa svetu tu ten istý princíp zrazu funguje. To, čo pôvodný film pokazil (lepšie povedané posral) na plnej čiare (v podstate celý film) je tu odvedené lepšie. Hudba, dychberúca, i keď nevýrazná, postavy, dialógy, prostredie. Skrátka všetko. Celý LORE je teraz úplne jasný zatiaľ, čo v jednotke to vyzeralo, že sa tvorcovia pokúšajú o audiovizuálne porno s úplným ignorovaním toho ostatného pre film dôležitého. Priznám to, jednotka bola tak zle napísaná, že som sa až cez dvojku dozvedel, že sa v jednotke vlastne niečo vyšetrovalo (obsahy si nečítam, idem na istotu). Ryan Gosling ako replikant...krása a Harrison Ford síce už trochu pristarý no stále plný energie. Živší ako v origináli. Prostredie neokukané tým, že sa neustále mení, a i keď sa nám tu zase stretáva Scottové "rýchle tempo" vôbec to filmu neškodí. Príbeh vás už, ale naozaj dokáže chytiť za srdce, pretože už o tých postavách aj niečo viete. Emotívne. Ak ste z pôvodného filmu rovnako nasratý ako ja, nepomôže vám nič iné než zhliadnuť tento snímok, ktorý sa narozdiel od originálu snažil štylisticky priblížiť knihám Philipa Dicka. Je tu síce zopár logických a dejových kiksov, ktoré film odkukal od svojej predlohy, ale až na zopár momentov (väčšinou nepodstatné dialógy) sa to dalo prežiť. Teraz si môžete vybrať: Nový film, alebo originál? Ja mám jasno: Už nikdy nedávajte Ridleymu Scottovi do rúk sci-fi. 75% a Známka: B
9 025 bodů
6
Po dokoukání jsem si připadal, jako bych prošel těžkou školou filmu a tohle byla moje maturita. Blade Runner je filmem, který se chtěl postavit na vlastní nohy a nekopíruje jedničku, za což body k plusu, ale film má na svou délku tak prázdný obsah, že mi délka 163 minut přijde přímo vražedná. Scott to minule kombinoval temnou atmosférou, charismatickým hlavním hrdinou (promiň Goslingu) a Noir vizualizaci. Ale abych nekritizoval, tak režie Villeneuveho alespoň drží poměrně dost děravý scénář, který má pár momentů, které mě osobně překvapili a kladou dobrou otázku, ale jinak je to průměr. A Deakins vytvořil natolik nádherné záběry, že kdybych si každou scénu nechal vytisknout jako plakát a polepil s tím dům, vůbec by mi to nevadilo, ale to je vše. Herci OK, Leto má zase roli, která mu nenechává vyniknout, protože má tak málo prostoru, že i Joker tam ten ksicht měl víc. Za mě zkrátka, dobrá Sci-Fi, ale ne dobrý Blade Runner. Vše možná vyléčí čas a možná druhé zhlédnutí, přeci jen i první díl jsem přijal mnohem více až na podruhé.