Případy 1. oddělení

86%

Komentáře a recenze 18

7.5
Normálně nesleduji české seriály a kriminální už vůbec ne,ale v zde jsem udělal výjimku. Nalákala mne spousta známých jmen v čele s Polívkou a Vetchým. Seriálu po celou dobu nechyběla šťáva,případy byly zajímavé a celé to působilo velmi autenticky. Já jsem spokojený.
4
(Viděny první dvě epizody.) Češi chtějí kriminálky. Pokusy ale selhávají. Kriminálka Anděl se snažila imitovat americkou řadu CSI. Výsledek byl směšný. Film Ve stínu zkoušel oživit noir, na to však byl příliš vyměklý. Cirkus Bukowsky imitoval drsnější školu severských krimi, ale chtěnému dojmu se leda přiblížil. Nyní přichází 1. oddělení s náměty inspirovanými realitou, zaštiťující se ze všeho nejvíc právě autenticitou a "čistotou žánru". Provedení se však na první pohled zdá velmi toporné, jako by si Česká televize „čistý žánr" představovala coby žánr zbavený jakéhokoliv ozvláštnění, kde vše přesně odpovídá nejklasičtějším vyprávěcím vzorcům tak, jak si je diváci pamatují ze svých desítky let vyhasnutých československých seriálů. Případy skutečně vypadají v mnoha ohledech jako ne zrovna modernizovaná verze Malého pitavala z velkého města, díla, jehož úkolem bylo primárně dělat reklamu na vyšetřovatele a ukazovat, jak jsou to všechno féroví a obyčejní chlapi z lidu a jak nakonec vše vyřeší bez ztráty aury hodných strejdů. Kdybyste se náhodou začetli do distribučních materiálů, dozvěděli byste se, jak skvělé je pražské oddělení vražd, jak vše vyšetří, jak prakticky nechybuje. Dojem jedné velké propagační kampaně se jen prohlubuje. Tohle (v žádném případě netvrdím, že jakkoliv politicky motivované) následování normalizačních a starších trendů, vyznačující se bezmeznou důvěrou ve státní složky, směřuje zcela proti standardům moderních amerických kriminálek, kde jsou sice vyšetřovatelé také většinou horliví klaďasové, ale jejich souboj s vlastní institucí bývá leckdy stejně vysilující jako pátrání po pachateli. Jen těžko můžu tvrdit, že dělat policistům a policii za každou cenu dobré jméno se nesluší, rozhodně to ale narušuje myšlenku krimi, tedy špinavého žánru reflektujícího drsný svět. A mě to nudí.
Had
Had
12 338 bodů
9.5
Než jsem shlédl Rapla, který je ještě syrovější, a Pustinu, která je krutá a drsná (a bezkonkurenční), byly pro mě Případy 1.oddělení v kontextu běžné seriálové produkce ČT naprostým zjevením: uvěřitelné, s výborným obsazením, srozumitelnými a logickými dialogy a případy, které si lidé většinou pamatovali z nedávné historie. Skvělý casting - objev nenápadný Petr Stach, excelující Bolek Polívka (co dělá dobré režijní vedení!) a skvělý Miroslav Hanuš (zatím dobře ukrytý v Divadle Na zábradlí). Z toho Korejse mi bylo vážně na blití!
9 025 bodů
9
Absolutní hodnocení a to zasloužené. Herci umějí hrát, příběh skutečná pátračka, postavy, které si musí každý zamilovat. Navíc ten styl vyprávění. No prostě bych to tu mohl vychvalovat do nekonečna a stejně bych to všechno neřekl. Navíc druhá série jen potvrdila, že je stále co vymýšlet. Jen škoda, že třetí série už asi nebude, ale prý se scénáristé rozjíždějí na dalším společném projektu, tak uvidíme.
10
10/10. Jeden z mála seriálů naší produkce na který se dá koukat a má zaručenou kvalitu.
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
7.5
Další dobrý kriminalistický seriál České televize, samozřejmě se skvělým hereckým obsazením Vetchý! a Hanuš. Hlavně bych vyzdvihla to, že je seriál podle skutečných událostí a herci to podali myslím zcela věrohodně, uvěřitelně. Doufám, že bude druhá série.
Jonák
Jonák
1 659 bodů
8
Podle mě asi jedna z nejlepších českých kriminálek. Vlastně až legendární herecké obsazení mi přijde skvělé, kriminální případy špatné rozhodně nejsou (vždy nějakým způsobem originální a celkově nepředvídatelné). Ve srovnání s jinými českými kriminálky rozhodně vyšší nadprůměr. Naprostá spokojenost.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Tak dobrá, měním názor na nejlepší kriminální seriál dekády. Je jím bezpochyby právě toto extrémně realistické geniální dílo. Případy prvního oddělení mě od první minuty okamžitě vtáhly a už nepustily až do úplného konce. Právě ta realističnost, syrovost a prostá kriminální práce dělá z tohoto seriálu úplně jiný level tohoto žánru, ale celé by se to samozřejmě neobešlo bez skvěle napsaných a přesto velmi civilních postav, které se chovají extrémně realisticky, každý v nich může poznat své vlastní kolegy, přátele, rodinu, nebo i sám sebe. Můj osobní favorit byl sympaťák Václav Plíšek v podání excelentního Bolka Polívky, ale maximálně spokojený jsem byl i se všemi ostatními. Samotné kriminální případy vycházely z těch skutečných a ani jim se nedá nic vytknout. Nekonala se žádná přepálená akce, honičky, střílečky... Ne, jen úplně obyčejné vyšetřování kriminalistů, kteří nejsou žádní superhrdinové, ale obyčejní lidé jako my. Z některých brutálnějších případů mi upřímně nebylo moc dobře, když jsem si uvědomil, co my lidé sami na sobě dokážeme páchat za zvěrstva a že i obyčejná procházka parkem může být v tomto světě nebezpečná, pokud člověk potká nepravého člověka. Hodně se mi líbilo, že všechny tři série si udržely stejně vysokou laťku a opravdu dlouho jsem žádnému seriálu nedal bez váhání a s radostí ryzích 10/10.
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
8.5
Viděl jsem sice zatím jen dvě epizody, ale z nich se zdá, že jsou případy ukázány opravdu téměř přesně tak, jak se staly. Zejména mě v tom utvrzuje to, že jsem byl na krátké besedě s panem Marešem, kde povídal o případu z epizody Slepý svědek a epizoda byla natočena přesně podle popisu. Obsazení musím také pochválit. Všichni představitelé se na své role podle mě hodí.
  • realističnost
  • obsazení
siginho
siginho
649 bodů
9
Skvěle vybraní herci! Až na toho šmejda šéfa :-) Ale to k tomu taky patří. Trošku to připomíná Pitavala po 30ti letech. Ale to jen obsahem a typovým složením detektivů. Jinak to nemá chybu! Díky pane Mareši!!!!!
  • obsazení