Venom

68%

Články 91

Jihokorejská sci-fi o parazitech plná adrenalinu i myšlenek dává Hollywoodu na frak
Recenze8. 4. 2024

Ve světě, kde se lidem občas rozšklebí hlava a jejich největší zbraní přestává být mozek, o nějž je připraví parazitující mimozemská entita, zaujímají soucit a emoce obecně trochu složitější postavení. Na Netflixu premiérově uvedená jihokorejská minisérie Gisaengsu: Deo Geurei (Parasyte: The Grey) od režiséra a scenáristy kultovního zombie filmu Vlak do Pusanu (Busanhaeng) transformuje přímočarou sci-fi premisu z Invaze lupičů těl (Invasion of the Body Snatchers) do pestré palety nálad a motivů, jejichž částečná roztěkanost nikdy zcela nenaruší přehlednost, zběsilé tempo i překvapivé využívání hollywoodských tradic.

Dakota Johnson se distancuje od příšerné komiksovky Madam Web. Producenti mluví o zradě
Téma12. 3. 2024

Herecké ego někdy dospěje do slepé uličky, kde katastrofální veřejné přijetí vlastního projektu prostě nejde zhodnotit nezaujatě a pokorně. Čtyřiatřicetiletá Dakota Johnson, hvězda série Padesát odstínů šedi (50 Shades of Grey) a dcera kultovního herce Dona Johnsona, zasvětila poslední půlrok opatrné propagaci komiksové novinky Madam Web od studia Sony. Ženský superhrdinský dýchánek ze světa Venoma a Morbia evidentně brala s nadhledem do té doby, než publikum unisono odmítlo kupovat vstupenky a kritické recenze poplivaly kvalitu snímku i vůdcovské herecké schopnosti hlavní hvězdy. Johnson prý katastrofu předpovídala a nic podobného už nikdy nenatočí, což se přirozeně nelíbí lidem ze studia.

„A je po woke kultuře.“ Hvězda jako Sydney Sweeney Hollywood neoslnila delší dobu
Téma9. 3. 2024

Filmové a především ženské hvězdy jsou nedílně také předměty divácké fascinace, objektivizace a voyeurismu. Pojednává o tom i klasická studie Star Studies od Laury Mullvey, která je v tomto ohledu i po letech bernou mincí. Zvykli jsme si na atraktivní tváře zosobňující určité ideály a nic se na tom nezměnilo ani dnes, kdy woke kultura učinila generaci Z o dost citlivější a nakloněnou k jiným morálním stanoviskům. Důkazem je toho závratně rostoucí popularita šestadvacetileté Sydney Sweeney, jíž ke slávě vystřelily lechtivé scény v mládeží zbožňované Euforii a jejíž vzestup by i připomněl Marilyn Monroe nebo Jane Fondu, kdyby se zčásti nepodobal také Pamele Anderson.

Top kina ČR: Z Franty mimozemšťana je obří propadák. Návštěvnost zachraňovala Madam Web
Filmy19. 2. 2024

Česká kina mají za sebou velmi slabý víkend, které malinko spasila jen novinka Madam Web či trvalka Jeden život o Nicholasu Wintonovi. Opadá totiž zájem o tuzemské počiny a jeden z největších propadů poslední doby zažila sci-fi komedie Franta mimozemšťan, která u diváků naprosto vyhořela. Minule sice slavila prvenství, teď se ale ani nedostala do top 5!

Madam Web prohlubuje komiksovou bezmoc. Nezachrání ji ani pohledné obsazení
Recenze15. 2. 2024

Minulý rok dal komiksovkám hodně tvrdou ránu, z níž se musí žánr hodně rychle vzpamatovat. Před pár lety takřka jistota kasovního úspěchu doplácí na čím dál menší tvůrčí nápaditost a režim „produktu pásové výroby“ a pro stále více lidí se stává (často poněkud nefér) terčem posměchu. Už dopředu se tak nějak dalo očekávat, že novinka Madam Web od studia Sony tento trend rozhodně nezvrátí, spíše ho i kvůli očekávanému kasovnímu selhání ještě více prohloubí. I přesto je však s podivem, v čem všem tady tvůrci dokázali selhat.

„Méně zajímavé než dopravní nehoda.“ První reakce na Madam Web haní úplně všechno
Filmy14. 2. 2024

Jde o nehorázný případ hollywoodské šikany, anebo se prostě jen naplňuje ten od začátku nejpravděpodobnější scénář? Na hodnotícím serveru Rotten Tomatoes se objevilo prvních pár desítek recenzí na vysmívanou komiksovku Madam Web (Madame Web) a na jejich základě se zdá, že film je snad ještě o něco horší, než se po nepříliš zdařilých ukázkách i celé marketingové kampani zdálo.

Madame Web má první trailer. Zachrání nejvíc sexy komiksovka sérii po příšerném Morbiovi?
Filmy15. 11. 2023

Po kritikou ztrhaných filmech Venom a Morbius se studio Sony dál pokouší ždímat komiksový vesmír Spider-Mana s očekávanou ženskou týmovkou Madame Web. Snímku s Dakotou Johnson (Padesát odstínů šedi) a Sydney Sweeney (Euforie) se v kinech dočkáme 14. února 2024. Představí mocnou jasnozřivou superhrdinku Cassandru Web (Johnson), která bude muset cestovat časem a porazit dřívějšího spojence Petera Parkera Ezekiela (Tahar Rahim).

Tom Hardy a Austin Butler září v drsném motorkářském dramatu Bikeriders
Filmy7. 9. 2023

Tom Hardy si konečně odběhl od Venoma a 30. listopadu se v českých kinech představí tak, jak mu to svědčí nejlépe. V krimi dramatu The Bikeriders ztvární drsného vůdce motorkářského gangu Vandals, který v průběhu 60. let přitvrzuje na nezákonných aktivitách, do nichž stahuje i horkokrevného mladíka Bennyho (Austin Butler). Snímek režiséra Jeffa Nicholse (Bahno z Mississippi) nicméně dává v prvním dvouminutovém traileru na vědomí, že nejdůležitější bude střízlivá perspektiva Bennyho manželky Kathy (Jodie Comer).

Blue Beetle je jiný druh komiksového brouka. Žádný samotář, jehož sužují vnitřní démoni
Recenze19. 8. 2023

V korpusu komiksových filmů je většina superhrdinů spíš problematická. Jsou to lidé, které bychom mohli diagnostikovat s nějakou poruchou osobnosti nebo duševním onemocněním. Ať už jsou různě rozdvojení, traumatizovaní, svíraní strachem či rozežíraní zevnitř něčím neovladatelným. Většinou jsou na to dost sami a nemají velkou oporu okolí, před nímž svůj stav raději tají.

Videorecenze: Blue Beetle je nejvíc rodinný komiksový film všech dob
Recenze17. 8. 2023

Blue Beetle není film o pátém členovi skupiny Beatles, který se dá na blues. Je to komiksový film o poměrně neznámém hrdinovi, jenž se poprvé v kreslené podobě objevil v roce 2006. A patří do stejného universa jako je Superman, Batman, Aquaman, Wonder Woman, Flash, Black Adam nebo Shazam.