Volejte Saulovi

92%

Komentáře a recenze 15

8 589 bodů
9
Breaking Bad je pro mě asi nejlepší hranej seriál vůbec. Je konzistentně dobrej (narozdíl od Game of Thrones) a dokončenej (narozdíl od Mindhuntera). Better Call Saul je jen o něco slabší, ale přesto velmi dobrý počin. Pokud bych neviděl BB, chtěl bych BCS vidět jako první, protože BB na něj plynule navazuje a navíc jsem věděl, že jisté postavy v kritických situacích neumřou, protože se musí objevit v BB - přesto je však show natolik dobře napsaná i natočená, že to tomu na napětí tolik neubírá. Velmi mě těší, když postavy jednají konzistentně s nějakou vnitřní logikou toho, jaké jsou - případně toho, co si prožijí. Spousta postav je zde schopná a divák jim to věří. To příběhu generuje spoustu zajímavých, dramatických někdy i humorných linek, v nichž se postavy snaží vysekat z různých komplikovaných situacích. Jelikož zde však není znát lazy writing, tak se nesetkáme s ničím podobným tomu, co jsem viděl kupříkladu nedávno ve čtvrtém Thorovi, kde si protagonista najednou vzpomněl, že má nějakou schopnost (konkrétně předat část své moci dalším lidem, čímž si vytvoří bojovou jednotku) a tak ji uplatní na děti, které unesl záporák a společně ho porazí. Nic podobného takové sračce nečekejte v tomto seriálu. BCS rozvine příběhy mnoha postav, což pro mě bylo jako pro fanouška BB interesantní. Dokonce mám nyní chuť si znovu dát BB. NEGATIVA: Moc jich neni a ty, které jsou, nejsou příliš zásadní. BB mělo větší tah na branku. Otec od rodiny zjistí, že má raka a tak začne vařit perník top kvality, aby vydělal a zabezpečil rodinu. Příběh se pak dále komplikuje a protagonista se neustále někam posouvá. Saul/Jimmy McGill se naopak první 3 série víceméně plácá na dně. Nejdřív je právník, ale nedaří se mu. Pak o licenci přijde a začne prodávat mobily dealerům... Není to nezajímavé, protože protagonista neustále něco vymýšlí a je to pěkně vykroucenej šmejd, ale nemá to prostě takový tah na branku. Respektive Saulovo linka ho nemá. BCS totiž není pouze a jenom o Saulovi (a jeho partnerce a kariéře). Velkou roli zde hraje také Mike, Frink a kartel Salamanců. Od 4. série to pomalu začne nabírat na obrátkách, protože se na scéně objeví Hectorův synovec Lalo, kterej začne ostatním dělat tlaky a poslední 6. série je nejlepší ze všech, takže rozhodně má cenu u toho setrvat, i když se to zprvu může zdát někomu jaksi od nikud nikam.
Atchyroz
3 394 bodů
8
85% - Show Better Call Saul, která je spinoffem a zároveň prequelem legendárního Breaking Bad, s sebou od počátku nesla velká očekávání, a v žádném případě nezklamala. Mají to na svědomí ti samí tvůrci včele s Vincem Gilliganem a blízká příbuznost k seriálu o vzniku Heisenberga je znát každou scénou. Objevují se tady předchozí osudy většiny vedlejších postav z této show včele s Saulem, kterého výborně hraje Bob Odenkirk. Tahle postava mě sice nebavila tolik jako ostatní z vedlejších dějových linek, ale rozhodně je dost zajímavá na to, aby utáhla svůj vlastní spinoff. Objevují se zde legendární záporáci jako Gus Fring nebo členové rodiny Salamanca. Dozvíme se více o jejich minulosti a pro fanoušky je tady nepřeberné množství odkazů na předchozí seriál, které fungují více než skvěle a je to velmi dobrá nostalgie. Vlastně všechno kladné z BB je i tady, ať už je to chytrý a vypointovaný scénář, pomalejší, zato gradující tempo, nádherný vizuál, humor, hudba apod. První řada sice ještě nebyla úplně ono, ale i tak dokázala zaujmout. Další tři série šly o level výš a bylo to čím dál lepší a lepší. Vrcholem je pro mne ale pátá sezóna. Nechybí tady napětí, perfektní akční scény a přeměna podřadného právníka Jimmyho MiGila v zastánce zločinců je opravdu úžasná, dává smysl a čím dál více se přibližuje svému charakteru v původním seriálu. Finální šestá série celému seriálu nasadila korunu. Poslední epizoda je jedním velkým perfektně zpracovaným zakončením velké ságy. Určitě velké doporučení a pro fanoušky Breaking Bad jednoznačná povinnost.
2 481 bodů
9
9/10
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
10
Rok 2008. Breaking Bad Vince Gilligana definitivně probouzí proud ,,quality TV". Rok 2015. Better Call Saul Vince Gilligana a Petera Goulda najíždí do nastaveného světa, do nastavené éry přemořeného ,,quality TV" obsahu a dokáže být krystalem televizního vysílání. Byla to jízda. Svět BB a BCS se mnou byl osm let. Nastoupil jsem do něj v roce 2014, rok po skončení BB. V roce 2015 začalo BCS a nevěnoval jsem mu moc pozornosti, chtěl jsem nejradši nastoupit až ke konci. Rok 2021, dívám se na El Camino a říkám si, že to je fakt nejlepší svět, který jsem kdy viděl v seriálu. Začnu se dívat už i na BCS, nevydržím to. Rok 2022 - BCS skončilo, univerzum BB skončilo. A lepší epilog ten seriál dostat nemohl. BB je výborný seriál sám o sobě, ale nyní víme, že potřebuje fungovat v souběhu s BCS, dává nám kontext, není to umělá fan-service fašírka. Je to kouzlo v televizní produkci. VG si zaslouží tu slávu, kterou má, jako autor. Nemůžu se dočkat jeho nového seriálu, který už nebude zasazený v Novém Mexiku a nebude o drogách. Tomuhle chlapovi sežeru všechno.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Ooooof. Po čtyřech letech dychtivého sledování tohoto opusu magnum je konec. Marvel se může jít zahrabat, tohle je bez sebemenší konkurence ten nejlepší propojený vesmír všech dob. Pacing je sice dost pomalej, ale pro prokreslení Jimmyho to bylo potřebné. Postavy Chucka, Kim, Howarda a Nacha mi hrozně přirostly k srdci, beru je jako essentials vesmíru víc, než některé starší postavy Breaking Bad. Kinematografie seriálu je neuvěřitelně propracovaná, asi nejlepší, co jsem kdy viděl. S Breaking Bad to nejlepší, co jsem kdy viděl. ,,That's not even a crime, mr. McGill" - ,,It is".
Meky
Meky
1 381 bodů
8.5
Nevěřil jsem, že Saulova postava utáhne spin-off mimořádně kvalitního Breaking Bad. Ale Vince Gilligan to opět dokázal a s prstem v nose. Saul těch 7 let BCS zvládl s bravurou, jeho postava má široký záběr, je košatá, a s Kim potahali celý seriál. Krásně jim to (ne)ladilo. Obecně důraz na rozvoj postav má Vince v malíku. Tak jako s BB jsem prožil krásných 7 let i s BCS se vším, co Vince Gilligan nabízí. Loudavé tempo, stylové záběry krajiny a detailů, vývoj postav, místy šokující akční scény a zvraty i poměrně uspokojivé zakončení celého seriálu.
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
9
Pro fanoušky Breaking Bad téměř povinnost. Zhlédnuty zatím jen tři díly, z kterých se zatím seriál zdá velmi dobře navázaný na Breaking Bad se spoustou odkazů na některé postavy z něj.
  • provázanost s Breaking Bad
  • zatím mě nic nenapadá
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
9
Vince Gilligan je vizionář seriální tvorby, to všicchni víme, jelikož co on dokázal za tak krátkou dobu to se může ostatním tvůrcům nechat zdát. Ze začátku jsem to chtěl zabalit, avšak poté přišel zlom pro našeho oblíbeného pravníka a začalo pravé hektické dobrodružství, na které jsme zvyklí z Breaking Bad světa. Bob Odenkirk jako Bryan Cranston se narodil pro tuto roli. Nejvíce příběh tahá nahoru postava Nacho Varga. Michael Mando mě nadcnul snad pokaždé, kdy se objevil na obrazovce, jeho příběh je, troufám si napsat lepší, jak Mikeův příběh, u kterého jsme nedostali nic moc nového, ale to vůbec není špatně jelikož když všechno zapadá a souvisí, tak proč si stěžovat.
Bibly_km7
Bibly_km7
489 bodů
10
Vince Gilligan nám už svojim seriálom Breaking Bad dokázal, že nie je len tuctový tvorca. A to potvrdil aj vo svojom ďalšom diele a spin-offe na BB, Better Call Saul. Tu sa Vince rozhodol vyrozprávať celý príbeh obľúbeného, a "trochu" morálne pokriveného právnika Saula. A ako to teda dopadlo? Podobne ako v BB, postavy v BTS sú komplexné, majú jasné motívy, silné interakcie s ostatnými. Nejedná sa teda o nejaké ploché postavičky. Príbeh sa naprieč všetkými sériami pomaly rozpletá a dospeje ku koncu, ktorý je fantastický a dych vyrážajúci. Seriál má ešte aj druhú hlavnú dejovú linku, ktorá sa Saula takmer netýka. K tej sa ešte v skratke vyjadrím neskôr. Keď som už vyššie načrtol to, aké úžasné postavy opäť Vince Gilligan predstavil, musím spomenúť aj hercov, ktorý tieto postavy stvárnili. Boba Odenkirka, Giancarla Esposita a Jonathana Banksa poznáme už z BB, kde boli ich výkony legendárne. Teraz sa vracajú a dokázali svoje umenie s prehľadom priniesť aj do tohto seriálu. Objavili sa aj pravdepodobne pre väčšinu sledujúcich menej známi herci, ktorý ale absolútne herecky nezaostávajú za hviezdnymi kolegami. Príkladom sú Rhea Seehorn, ktorá stvárnila jednu z najlepších ženských postáv, aké som kedy videl, Patrick Fabian, Michael Mando, Tony Dalton ale aj veľa ďalších, ktorý jednoducho hrajú fantasticky, podľa fantastického scenára. Jednotlivé série osobitne rozoberať nebudem, pretože seriál, až na prvú za mňa pomalšiu sériu, doručoval konzistentnú dávku kvality, čo sa týka stupňovania príbehu, dialógov aj príbehových zvratov. Koniec seriálu pasuje vynikajúco a lepšie zakončenie príbehu o Saulovi si predstaviť nedokážem. Tie emócie a napätie, ktoré seriál priniesol sú nezabudnuteľné a zostanú u mňa aj dlho po dopozeraní. Zo seriálu BB sa vrátili aj originálne zábery a bezchybná práca s kamerou. K seriálu mám jednu negatívnejšie pripomienku. Druhá veľká dejová linka pôsobila skôr ako samostatné dielo a spájala sa s linkou Saula len občas v určitých scénach. Od seriálu, ktorý nesie názov s menom Saul, by som očakával, že tieto dve linky budú viacej prepojené a budú sa viacej ovplyvňovať. Samozrejme aj spomínaná druhá dejová linka bola nesmierne zaujímavá a mala vynikajúci príbeh, len sa mi tam žiadalo väčšie prepojenie. Okrem toho ale nemám seriálu, čo vytýkať. Seriál úžasne rozvinul celý BB universe, minulosť a budúcnosť ubľúbených postáv a aj priniesol niekoľko nových a nesmierne zaujímavých postáv, ktoré si ma hneď získali. Tak plynulé prepojenie, ako má BTS a BB sa vo filmovom a seriálovom priemysle len tak nevidí, no pre Vince Gilligana to jednoducho nie je nič nezvyčajné. A aby som nezabudol, scény, kde sa nachádzame v súdnej sieni sú natočené fantasticky a opäť ide o to najlepšie v danej kategórii. Dovolím si povedať, že väčšina takých scén prekonala aj podobné scény vo fantastickom Daredevilovi. BTS je špičkový seriál, ktorý vám jednoducho prinesie všetko. Komplexný príbeh, silné a fantasticky napísané postavy, patričnú dávku akcie a hlavne obrovské množstvo emócií a nezabudnuteľných dialógov. To robí zo seriály Better Call Saul jedno z najlepších televíznych diel, aké som mal možnosť vidieť, a každému silno odporúčam, pridať si tento klenot do svojho zoznamu.
  • Komplexné postavy
  • Vynikajúce budovanie príbehu
  • Herecké výkony
  • Vynikajúci scenár a práca s kamerou
  • Zakončenie seriálu
  • Dve hlavné dejové linky pôsobia často ako dva rozdielne seriály
Vetstormy_
Vetstormy_
465 bodů
10
10/10 Bez spoilerů: Vrchol televizní zábavy. Seriál, který se mohl z počátku tvářit jako komediální a lehce dramatický seriál, o ( tom vtipném) právníkovi z BB, se stala charakterová studie jednoho člověka a jeho pohledu na svět a na morální hodnoty a to sice ne Saula Goodmana, ale Jimmyho McGilla. Zjišťujeme jak se stal Saulem a co ho dovedlo až tam, kde jsme ho viděli v BB a já to miloval. Už od počátku seriálů, jde vidět jasná tvůrčí vize a rukopis scénáristického génia Vince Gilligana (ten chlap je vážně bůh), a jeho um povyšuje každou další sérii, ať už je to kamerou, dialogama, právnickýma přestřelka, budovaní očekávání, setupu na následující události, ale hlavně práce z postavami. Kim se nám ukáže jako dobrá a morálně správná právnička, ale následně zjišťujeme, že to není to co chce, a že ve skutečnosti chce být jiná. Mike byl v BB drsňák, tady je to otec čp přišel o svého syna a snaží se zabezpečit a postarat se o svou rodinu, dělením špinavé práce od Fringa. Frank je více méně stejná postava co v BB, ale to co ho dělá jeho linku tak zajímavou je určitě rodina Salamanců a Nacho. Sledujeme jejich rivalitu, naschvály a to jak se snaží být o krok napřed před druhými, třešničkou na dortu téhle linky je, ale Lalo Salamanca, který je jedním slovem perfektní. Má úžasné chlapácké charisma a dokáže působit jako hodnej pán, ale i jako psychopat, kterej nemá problém zabíjet lidi. Toto vše spojuje jedna postava, která dokáže proplést, právnické drama a válku mezi gengdtrama. Jimmi McGill, to jak se postupně mění díky jeho konfliktů s jeho bratrem, a ostatním okolnostem je naprosto fantastické. Scény kde je Chuck a Jimmy pospolu, jsou naprosto fantastické a jejich společná scéna u soudu je naprosto fenomenální, nejen díky vyhustění. Jimmyho vztah s Kim je taky naprosto úžasnej a je zajímavé ho sledovat. Vše co se dozvídáme o Jimmyho minulosti, přešlapům a jak ho vidíme konat směřuje k tomu, že se dozvídáme, že jedinej komické prvek v BB je vlastně naprosto jiná postava, než co jsme si mysleli. Tento seriál rozhodně není pro každého, jde proti všemu co se vám líbí na jiných seriálech. BBC nesází na akci a na válku mezi gengy, zpoléhá na emoce , postavy a na jemných detailech, což pro některé může začít to, že se tam vůbec nic neděje, ale právě naopak, každým detailem, kterého si všimněte vás seriál odmění střípkem komplexního obrazu celého příběhu, ale pokus jste ochotni vidět nebo chytřejšího a komplexnějšího, tak vám tvůrce Vince Gilligan nadějí zážitek, co jste ještě neviděli. Geniální šachovnicí, kde každá figurka něco znamená a každý tah bude mít následky. Celkově se jedná o pečlivě navržený, fenomenálně napsaný a fantastický zahraný příběh, který nemá v dnešní době nemá obdoby a jeho závěr vás emocionálně zničí. Spoilery: Chuck a Jimmy... neuvěřitelné. Na začátku serialu, to vypadá, že se mají oba radi a že si navzájem pomahají, ale tak nějak tušíte, že ten jejich vztah nedopadne dobře. To jak se postupně ukazuje, jaké měli neshody, že se chtěl Jimmy Chuckovi jen zavděčit a ukázat mu že mu je vděčný a jak jsou morálně, úplně jiný... je neuvěřitelné. Díky tomu je tak strašně zajímavé vidět jak se ten vztah vyvíjí, a proto je soud a Jimmyho naschvali, jedním z nejnapinavějších částí seriálů, protože každý podraz a každá věta co se mezi nimi pronese má důvod a následné vyhustění. Mike a jeho linka, proč vše dělá a co ho dovedlo tam kde je, je úžasná paralela s Walterem, a ukázka toho co hodné lidi donutí udělat špatné rozhodnutí, kterých pak můžou litovat. Hamlin je nám ukázáno jako naprostej namachrovanej debil, který rád ponižující Jimmyho ale postupně se ukáže, že není takovej hajzl, jak se mohlo zdát a že věci, které mu Kim a Jimmy dělají si tak nějak nezaslouží a to co se s ním stane je asi ta nejdůležitější věc ve Jimmyho životě. Miluju jak Kim je ze začátku, přesněj opak Jimmyho. Je cílevědomá, ví co chce a nechce mít s Jimmyho podvody nic společného, až její vztah s ním ji změní a ukáže se, že v jádru je to stejně ztracená duše jako Jimmy. Teprve až po smrti Hamlina se ukáže, že Kim je jiná než Jimmy. Uvidí, že Jimmy s tím dokáže žít, a že se úplně změnil v člověka, kterého nemiluje a nedokáže s ním už být. Moment, když Jessemu řekne, že když Jimmyho znala tak to byl dobrej právník, nám připomene jak se vše změnilo. Jako paralela s přiběhem, jak se dobrý člověk může stát zlým člověkem, nádherně funguje linka s Nachom, který je ve špatných věcech tak natočený, že už není navratu, a scéna, kdy Nacho zjistí, že už není navratu, je neuvěřitelně silnej. Konec BBC je nejlepší finále, jakéhokoli serialu všech dob. To jak vidíme, že se Saul snaží žít normální život, ale že ten hodnej Jimmy, v něm pořád někde hluboko je, a že už ho štve si hrát na někoho jiného, než co doopravdy je, a když na něj spadla klec tak, místo toho aby lhal a utekl tomu co si zasloužil, tak přijme svůj osud a udělá správnou věc. Nejsilnějsi, ale jsou momenty, kdy se Jimmy ptá důležitejch postav seriálů, kam by se vydali kdyby měli stroj času, a kde se ukáže, čeho postavy nejvíce lituji. Mike nejvíce lituje, dne, kdy vzal první úplatek, protože by měl syna a nemusel by dělat věci, co nechtěl dělat. Walter nejvíce lituje, že prodal svůj podíl s fikmy, protože by byl uznávanej chemik, nemusel by pracovat jako učitel a měl by tolik peněz, že by nemusel vařit perník aby zaplatil léčbu a postaral se o rodinu... a na konec Jimmy. Scéna, kdy se Jimmy baví s Chuckem a Chuck mu nabídne, aby si s ním promluvil, což Jimmy odmítne a odejde a my vidíme jen Chucka jak odchází a záběr na knihu, která se jmenuje stroj času... díky této scéně, jsme už naprosto pochopili Jimmyho, že už to není třeba ani zde popisovat. BBC je skrátka umělecké dílo, které by měl vidět každý člověk a prožít to co jsem vám ani zdaleka nemohl popsat v této recenzi a nechat si změnit život.
  • vše
  • žádné