Doctor Strange

80%

Komentáře a recenze 100

47 083 bodů
8
Výborná Marvelovka,která otevřela dveře do další dimenze,kterou může tento filmový vesmír prozkoumat. Po vizuální stránce se jedná o dokonalou podívanou ze které zrak přechází. Přesto jsem si párkrát říkal,že něco takového už nám naservíroval Nolan v Počátku. Herci jsou výborní a i když normálně nemám moc rád Benedicta Cumberbatche,tak zde se mi celkem líbil a do role svérázného čaroděje se hodil. Jak to bývá u Marvel zvykem,tak snímek nepostrádal vtip a barevnost. Akce byla klasicky velmi dobře nasnímaná. Scott Derrickson mne velmi mile překvapil.
29 372 bodů
6.5
Doctor Strange je pro mě hodně rozporuplnou postavou i filmem. Hlavní hrdnina mě moc neupoutal. Příběh špatnýý není, skládání prostoru, hrátky s časem, proč ne, ale hlavní padouch a jeho vymalovaný vesmír do velikonočních barev mě teda dostal. Asi mám raději klasiky, jako je Hulk, SPiderman, když už musím koukat na marvelovky. Tohle mě příliš neoslovilo.
28 305 bodů
8.5
Vstup Doktora Strange do filmového světa byl ohledně již známých marveláckých postav dobře načasován. Ono to už v těch nejrůznějších pokračováních již poměrně známých superhrdinů pomaloučku začínala být nuda. Prostě už všechny dobře známe, a tak také víme, co od nich očekávat. Doktor Strange přináší změnu, takže dobře naplňuje očekávání. Prezentace této postavy je samozřejmě schématická, ale s patřičnou intenzitou a hravostí. Vypráví se morální příběh o nadaném muži posedlém vlastním talentem, který byl náležitě potrestán za megalomanství, a je následně a poměrně rychle uveden na pravou míru ponorem do mystických paralelních světů, které jsou v kontrastu s mýty a legendami. Všímavý divák dokonce postřehne i určité motivy srovnatelné s Iron Manem, Thorem či Captainem Amerikou. Doktor Strange má tedy s ostatními něco málo společné a přesto hodně odlišné. Je to další superhrdina, který svou výraznou odlišností nemusí nadchnout, ale je dobře, že je tady. Vyobrazuje to alespoň další filmové plány Marvelu. Snímek je dostatečně zábavný a superhrdinsky patřičně okázalý. A tak vedle geneticky pozměněných, božských a bohatých hrdinů přibyl prostý čaroděj, který k poražení svých protivníků pro změnu používá sílu magie. Akce a humor se drží standardu. Vše je suverénní, ale ne výjimečné. Každopádně se prezentuje zajímavý příběh s dobře odvedenými vizuálními efekty. A to se počítá.
22 268 bodů
6
Těch 15 minut, které pouštěli před pár dny, mě velmi navnadilo, ale fakt je, že v nich bylo doslova vše, co je na Strangeovi zajímavé, a ještě tomu hodně pomohl rychlejší střih. Celý film je velmi mdlý a je vidět, že se tvůrci perou s nepříjemným nadbytkem nutné expozice. Co je ale největší problém, postava Strange mě nezačala lidsky zajímat, je to jen protivný chlápek, který umí nějak podezřele rychle podezřele moc věcí a jeho vtípky vyznívají většinou do prázdna. Mads Mikkelsen zůstal zcela nevyužit a všudypřítomné podkuřování Číně už člověku taky leze krkem. Nebudu urážet Marvel uznáním, že je to pořád lepší než cokoliv od DC, to je asi jasné, ale nevím... Už mě to neba. A potenciál byl tak vysoko!
6
Nolanovské otáčení času a prostoru je sice parádní, stylový Mr. Doctor Cumberbatch taky, ale asi jsem se víc bavil i u takového Green Lanterna. Zklamání asi ne, jen to mám prostě těsně pod tou (už dost vysokou) Marvelí laťkou.
8
Scotta Derricksona mám rád, jeho horrory Exorcism of Emily Rose a Sinister dokázaly jak talentovaný vypravěč je a jak to umí s atmosférou. Jeho výlety s většími rozpočty už takové pecky nebyly, i když Chraň nás od zlého docela ušlo, proto jsem byl zvědav, jak se vypořádá s komerčním výplachem od Marvelu. Přiznám se, že marvelovky jsou čím dál horší a Avengers nebo Kapitán America jsou hodně zlý. O největší srajdě Deadpool radši nebudu mluvit, to je strašná ubohost. O to víc mě ale překvapil Ant-Man rafinovastí a humorem a na této vlně mě vlastně docela potěšil i Doctor Strange. Prozření neurochirurga sice jakoby vypadlo z kopíráku Iron Mana a úvod je obšlehnutej Batman začíná s Matrixem, ale díky Derricksonovi a opravdu skvostnému castingu v čele s vynikajícím Benedictem Cuberbatchem to drží celkem pohromadě. Přiznám se, že na hodinky jsem se párkrát kouknul a scény z Londýnského úkrytu by si zasloužily vícero zásahů od střihače, ale chápu, že kvůli efektům je to třeba natahovat, i když se tam vlastně nic neděje. Možná by občas neškodilo místo těch maníků u kompu dát prostor těm, co umí dělat filmy, tedy scenáristům. Jako zábava to ale celkem ujde. Za tejden po tom ale ani nevzdechnete.
15 150 bodů
8
Šlape to. Žádný okecávání, předlouhé seznamování s charakterem Dr. "Iron Man meets Sherlock" Strangem ani nadbytečné přestylizované pasáže. Derrickson kočíruje svůj životní (zatím) projekt bez větších zaváhání, dobře pracuje s humorem a vytasí se dokonce se dvěma opravdu brilantními akčními sekvencemi, čímž pasuje film přesně do pozice druhé nejlepší komiksárny posledních dvou let. Hodně mu samozřejmě pomáhá Benedict Cumberbatch hrající Benedicta Cumberbatche tak, jak to umí pouze Benedict Cumberbatch (a Downey) - tedy skvěle; a v záplavě známých tváří ve vedlejších rolích potřeba zmínit hlavně Tildu Swinton, která by svým hypnotickým zjevem donutila sednout na prdel i Dana Bilzeriana, a Rachel McAdams, která na tu chvíli prostě je, a to mi u ní bohatě stačí. Všechno je to sice splácané z osvědčených marvelovských i DC motivů (Doctor Strange begins?) a film si může beztrastně nechat patentovat pouze zmíněné akční scény plus pár vtipných motivů (plášť), ale opravdu zatraceně dobře se na něj kouká a ani v jedinou chvíli nebudete mít nutkání se podívat na hodinky. A vzhledem k té lavině komiksového makroverza a čím dál kýčovitějších záporáků je už to ohromný úspěch..
10
Dr. Strange je další kapitola Marvel Cinematic Universe. Stejně jako Ant-Man, Dr. Strange sází na nového, neznámého hrdinu. Už od první sekundy filmu ale film skvěle pracuje se vším. V Dr. Strangovi se hodně pracuje s realitou a časem. Kdyby se dal Dr. Strange k něčemu přirovnat, je to Počátek, Batman začíná nebo Iron Man. Dr. Strange je totiž Iron Man na drogách. Strange je stejně arogantní jako Iron Man a má s ním spoustu společného. Strange hraje Benedict Cumbebatch, který jako vždy skvěle dokáže pracovat se svojí postavou. Pokud má Strange nahradit Iron Mana líp to dopadnout nemůže. Zbytek postav je fajn. Není to ale ani Strangův pomocník Baron Mordo, jeho vůdkyně Prastará nebo padouch Kalcillius kteří si kradou scénu pro sebe. Postava která si krade každou scénu pro sebe je Strangeova pláštěnka. Hudbu skládal Michael Giacchino a jeho hudba je první která je v Marvel Cinematic Universe něčím vyjímečná. Jak je u Giacchina zvykem, jeho hudební motivy jsou skvělé složené a skvělé se poslouchají. Strange navíc dokáže bavit i prvních 40 minut kdy se vůbec nepracuje s realitou. Každá z hlavních postav má to správné rozpoložení které by měla mít a každá motivace je pochopitelná (Zaporák je pro jednou něčím charizmatický). Strange je nejlepší Marvel origin, skvělá mysteriozní zábava a především poctivá řemeslná práce.
8
Ne až tak úchvatné jak se o tomto filmu vedou diskuse. Bylo to povedené, mělo to vtipné situace a perfektní vizuál. Film zaujal a pobavil. Čekal jsem větší překvapení.
9 183 bodů
8
Tak je to nejdospělejší MCU film nebo ne?... Mně přijde, že z filmového hlediska dalo tohle zatím nejvíce ze všech filmů vůbec! První třetina je až tak lidská, že jde snad o vrchol dramatičnosti, co můžeme u podobných filmů vidět. Steven je zvláštní postava, není problém s ním soucítit, ale zároveň je tak arogantní, že zkrátka někdy vadí. Vizuálně a tou spiritualností jde ale o suverénně nejnápaditější projekt, jaký nám "Avengers" nabídli! Jen teda nevím, zda mu to celé nakonec jen nepřidalo na aroganci... Nicméně kvůli bravurnímu provedení ve What If bohužel výš jít nemůžu.. Ale potenciál má zdaleka největší než cokoli, což platí i dnes v roce 2022! 80%