Godzilla II Král monster

59%

Komentáře a recenze 48

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 697 bodů
7.5
Jako digitální monster podívaná super. Příběh kolem monster a mytologie, vše ok. Ale jak se do toho začne motat příběh lidí, zejména hlavních hrdinů, kteří 100x uniknou jasné smrti, je to bída. Celkově jako akční monsterakce dobré. 75%. Nemohu si prostě zvyknout na 10.9.8.7.6. v poslední vteřině se schová po jaderném výbuchu za sloup a přežije a jiné specialitky.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 387 bodů
10
Po snímcích 'Godzilla' (2014) a 'Kong: Ostrov lebek' (2017) je tento snímek třetím počinem MonsterVerse vytvořeného studií Warner Bros a Legendary Entertainment a jedná se o pokračování svého předchůdce. A stejně jako minule i tentokrát budou nadšení spíše fanoušci originálních japonských filmů o Godzille, neboť jak vizuální podobou monstra, tak i fantastičností scénáře je jim daleko více věrnější. Godzilla vs. tříhlavý drak. Zapomeňte na Bajaju, tohle je zcela jiný kalibr. Snímek v žádném případě není pro diváky hledající přívětivé monster dobrodružství s hlubokým a strukturovaným dějem a snad i komplexními lidskými postavami. Monstrscény jsou efektové na plný kotel, takže opět vzniká otázka, kam až daleko se v CGI efektech ještě dá zajít. V tomto je snímek skutečně velkolepý a vizuálně ohromující. Komu se nezatají dech u scény, ve kterém se objeví onen drak, tak už asi nikdy. K tomu trefný soundtrack, ruchy, odkazy na původní japonské příběhy a hodně temný a žhavý scénář, který, chtě nechtě, předčí očekávání, a máme tu apokalypsu s monstry, jaká tu ještě nebyla. Etudy lidského pokolení tentokrát upadly jaksi do pozadí. Vlastně tu jsou jenom proto, aby se vědělo co, kde, jak a proč. A to je asi tak vše. Zákonitě se projevuje absence humoru a hlášek, což je v tomto případě snad pochopitelné. Po kritice předchozího filmu tu tedy máme více tvorů, více bojů, více adrenalinu. Epický film v plné parádě, který postavil laťku hodně vysoko. Tohle je prostě monster film s velkým M, který se bude hodně těžko překonávat.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
4
Děj je místy absurdně neplynulý, nepřirozený a spoléhající na hloupé náhody. Když Vera Farmiga spustila svůj záporácký monolog, ke kterému měla krom hromady klišé připravené i diegetické montážní video, tak mi to mírou fraškovitosti připomnělo japonského Godzillu. Jen teda s tím rozdílem, že japonský Godzilla se nebere tak smrtelně vážně a obecně bývá radost ho sledovat. Některé záběry by daly na hezké plakáty, ale jinak je to mizérie.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
2
Všechny 3 us godzilly tady mají plus mínus stejné hodnocení. Imho blbost, protože jedině ta devadesátková byla fakt zábavná a neuspávala nudou. Tady se tvůrci snaží o nějaké prohloubení univerza, na pozadí roubujou ne moc povedené rodinné drama... a ikdyž to obsazení je dost luxusní, tak to sledování fakt bolelo. Btw, když je ve filmu tříhlavý drak, je to ještě sci-fi nebo už fantasy?
lamps
lamps
15 156 bodů
7
Tenhle monsterverse je zatím raritní ukázkou variabilních filmařských postupů, které jednotlivé filmy vzájemně značně diferencují. Godzilla (2014) byl možná nejosobitější blockbuster dekády, který chytře vázal dění na vizuální perspektivu postav a bezvýslednost jejich konání, Kong: Ostrov lebek zase nabídl přímočaré a formálně nadnesené dobrodružství s důrazem na lidské činy (které vše obrací k horšímu). Třetí pokračování s ohnivou ještěrkou v hlavní roli se vydává někam mezi - z jedničky si bere seriózní snahu o osudovost a zobrazení nicotnosti lidských aktérů, od Konga zase přebírá vypravěčský drajv, větší prostor pro střetnutí monster (nebo s monstry) a aktivnější lidskou účast v partii Titánů. A asi nemusím oddalovat tvrzení, že oscilace mezi dvěma takto různými přístupy vytváří dost neosobní přístup a často poněkud zjednodušuje, možná až oslabuje jednak charakter monstrózních střetnutí, jednak úděl a motivace lidských hrdinů. Katalyzátorem děje je totiž skupinka lidí, jejíž význam však postupně slábne a nakonec zcela ustupuje protlačovaným rodinným poutům a oné bezbrannosti tváří v tvář všemocným titánům. Kladné postavy se zase snaží celou dobu aktivně jednat, jenže svými činy (které ale naštěstí většinou nejsou hloupé ani naivní, naopak srozumitelně motivované) jen naplňují potřebnou funkci oddalování vyvrcholení (na rozdíl od jedničky, kde se postavy na vyvrcholení jen snažily připravit). Na druhou stranu vyprávění náramně odsýpá a rytmicky zasazuje monumentální akční sekvence do příběhu, který systematicky přešlapuje mezi subjektivním sledováním všech hrůz a škody monstry napáchaných a mezi obdivováním Godzilly, jejíž ikonický obraz film rozvíjí a stupňuje. A jednotlivé zvraty na sebe plynule navazují a v podstatě dávají smysl, byť je často zjednodušuje šíleně rychlé přesouvání prostorem a samozřejmě ona nerozhodnost, jakým dominantním směrem se vydat. Jednotlivé scény a jejich inscenace jsou sami o sobě skvělé a je velká škoda, že se kolem nich úplně nepovedlo uzavřít soudržnější dějový oblouk. Rozhodně ale pořád zajímavě řešený přístup k rozsáhlé mytologii světa, na nějž si někdy rád posvítím znovu.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Let Them Fight! Legendární hláška z Godzilly z roku 2014 ve které dostal Gareth Edwards na starost snad nejznámější filmové monstrum a pojal ho výrazně jinak a temněji. Godzille z roku 2014 se může vytíkat cokoliv, faktem však je, že látku pojala výrazně s temnějším uchopením a funkčně. Celá Godzilla z roku 2014 je intenzivní, vizuálně nádherná a režijně naprosto geniálně pojata. Na povedený film to stačilo, především to ale s tržbami přes půl miliardu stačilo na nastartování MonsterVersa a tak jsme tu před dvěma lety měli Konga: Ostrov lebek, můj oblíbený dobrodružný film, který režisér Jordan Vogt-Roberts opět dokázal vizuál a vyprávění vyždímat na maximum. A od té doby jsem si řekl, že pokud budou v rámci MonsterVersa najímání podobní režiséři, kteří si umějí hrát s vizuálem a zároveň tak trochu s horrovou atmosférou mají vyhráno. Edwards se ke Godzilla 2 nevrátil, na jeho místo ale nastoupil Michael Dougherty, jehož Krampuse sice moc nemusím, zároveň se ale Dougherty zapsal jako scenárista mých oblíbených komiksáren X-Menů 2 a Supermana se vrací a když dorazil první trailer bylo vidět, že tentokrát se půjde výrazně jiným směrem. Zvládl Dougherty tuhle zakázku? Je Godzilla 2 ten správný předkrm před Godzillou vs. Kongem? A podařilo se Královi Monster překonal Konga i Godzillu 1? Ano, ano, ne... Takhle rychle bych mohl v rychlosti odpovědět a rychle celý názor shrnout. Jak tak ale koukám se s internetem spíše neshoduju a tak by bylo fajn si Godzillu 2 přece jen rozebrat trochu podrobněji..... Godzilla II Král monster je opravdu jiný film než Edwardsova jednička- a to výrazně! Stejně jako v reálném světě uběhlo od jedničky 5 let a zde nacházím svůj první problém, který s filmem tak trochu mám- Zatím co v Godzille 1 vypadali lidé stejně pokročilí jako ve skutečném světě, ve dvojce bez jakéhokoliv vysvětlení mají výrazně pokročilou technologii. Kromě superletadel, super stíhaček a podmořských základen tím myslím především zařízení jménem ORCA, které ve filmu sehrává důležitou roli a dokáže jaksi monstra zdánlivě ovládat... Ale o tom až později Godzilla II si ale na druhou stranu hraje poměrně se zajímavou zápletkou a zajímavě si hraje s dopadem události na konci jedničky. Většina postav z jedničky chybí (O Fordovi v podání Aarona- Taylora Johnsona ani jeho ženě v podání Elizabeth Olsen nepadne ani slovo) a vrací se jenom tři včetně Dr. Serizawy v podání Kena Wanatabeho. Na druhou stranu ale Král Monster představí několik nových postav a každá z nich alespoň částečně zaujme- středobodem vyprávění je rodina s dcerou Madison v podání Millie Bobby Brown a jejimi rodiči Emmou a Markem v podání Very Farmigy a Kylea Chandlera. I na ně měl konec Godzilly 1 výrazné následky se kterými se každý z nich popasovává po svém. Zatím co jednička těžila ze vztahu otce a syna v podání Bryana Cranstona a Aarona-Taylora Johnsona, tady se těží spíše že vztahu matky a dcery v podání Farmigy a Brown. Jejich vztah je celou dobu zajímavý a zajímavě se vyvíjí a je tak možná škoda, že jde pořád o Monster film a rodinná drama musí jít tak trochu stranou. Další problém je jinak ten, že vysvětlovaček kolem toho kdo je kdo, proč je tu a o co mu jde je sice dost, přece jenom by to ale asi chtělo ještě pár minut navíc, protože i když mě bavil terorista Jonah v podání Charlese Dance, seržant Barnes v podání Ice Cubea Jr. (tu tátovu držku prostě neschová) a Dr. Sam v podání Thomase Middleditche, trochu víc prostoru by možná prospělo každému z nich. Godzilla II je ale především monsterfilm a navíc monsterfilm kde si monstra dávají po hubě. A tady to šlape jedna báseň! Godzilla 2 je v akčních scénách epická ať už se řeže Godzilla s Kingem Ghidorahem nebo kdokoliv jiný s kdokoliv jiným. Dougherty chápe co točí, co divák od podobného filmu chce a ze svého očividně dlouhého rukávu háže jeden nápad za druhým, kteří se následně spojí s nádherným vizuálem a především a boží kamerou Lawrence Shera. Pověstných moneyshotů má Godzilla II mnoho..... Zase si ale říkám jestli toho Dougherty v Královi monster nevyužil až příliš a utopil v sobě navzájem spoustu nápadů se kterými se prostě ve finále nemohlo s každým tak řádně pracovat. Dorazí i pár překvapivých zvratů, které kampaň úplně nepropálila, s nějakými si ale měl Dougherty opět trochu líp pohrát. Všechno se to dá ale dá tak trochu odpustit za úplatek toho luxusního vizuálu, moneyshotu, pár funkčně vystavěných dějových linek a především božímu soundtracku Beara McCrearyho. Godzilla II Král monster je drahý akční blocbuster, který se dá snadno nenávidět a naopak si ho jde snadno zamilovat. Na plný počet to po prvním shlédnutí zatím spíš není a už vůbec se to nerovná Kongovi ani první Godzille, jako funkční předkrm na Godzillu vs. Konga to ale funguje. A i když si nejsem tak úplně jistý jak moc funguje záběr Krále monster, jak moc aktuálně celý ten filmový svět po konci Krále monster funguje a potitulková scéna lákající na Godzillu 3 mě poté vyloženě přívádí do menších rozpaků, jestli se z Wingarda po příšerném Blair Witch 3 vyklube dobrý režisér a Godzilla vs. Kong bude dobrý film, na další pracování s celým tím filmovým vesmírem se vlastně těším.....
Klajnik
Klajnik
8 589 bodů
0
fuj
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Typický příklad filmu, z něhož se skvěle stříhají trailery a vypouštějí bombastické fotky - fragmenty boží, některé téměř geniální, ale ta výplň, z té krvácí oči. On i Kong nebyl scenáristicky žádné terno, ale tam aspoň fungovala dobová atmosféra a v obsazení bylo několik výraznějších charakterů. Tady jsou herci do jednoho nezajímaví a vlastně jen zdržují od všeho, co divák chce opravdu vidět. Zvrat s "netradiční rodinou" má nicméně ohromné koule, jen škoda, že to ve výsledku pořádně nikam nevede (motivace postav bohužel kličkují v logice ryze podle toho, co si příběh zrovna žádá). ALE i přes všechno zmíněné se na druhou Godzillu kouká docela dobře. Dougherty pravidelně dávkuje cool záběry, takže všechno to pitomé vždy ve správný moment utne nějaký dechberoucí moment. Snesitelný průměr, oproti skvělé jedničce ale velký krok zpátky. 50%
avenis
avenis
8 056 bodů
6
Těch srovnání s ostatními filmy s Godzilovskou tématikou už tady je hodně. Mně to nejvíc připomíná Pacific Rim. Jenže ten film měl aspoň nápad. Tato Godzilla II má spíš jen soudobé "záchranoplanetární" poselství. Neboli - je nás jak s...ček, Země se brání, monstra jsou hodná a my je umíme ukočírovat. Jenže i mezi monstry jsou "ta naše" a "ta cizí". A i ta cizí vlastně kdysi byla "ta naše"... a dějové myšlenky nepříjemně a nepřehledně dosahují jistého zmatení, kdy divák vlastně neví, komu má fandit. (Já jsem fandila trojhlavému.) O hereckých výkonech snad nemá cenu vůbec psát neboť mnohem podstatnější jsou CGI práce a monstra samotná. Tady je práce velmi dobře odvedená. Škoda, že to kazí opilý kameraman, který neustále švenkuje a hyperaktivní střihač, který film rozsekal na téměř nesledovatelné sekvence. Divím se, že mě nepostihnul epileptický záchvat.