Hvězdy nám nepřály

80%

Komentáře a recenze 68

29 308 bodů
8.5
Tak tomuto říkám drama. Silný opravdu silný příběh. Humor a veselé části filmu se střídají s těmi opravdu nejsmutnějšími. Film nemůže nikoh nechat chladným. Pro mě osobně dobré je film nezapomenutelný. Jestli by filmu dodalo ještě více na kvalitě obsazení hvězdami je otázkou, která nebude zodpovězna.
2
Tyhle srdceryvné romantiky, ve kterých hrdinové na něco umírají a plní si určitá přání, jdou prostě mimo mě. A to se za necitu rozhodně nepovažuju.
7
Hvězdy nám nepřály je v podstatě moderní uchopení tématu z romantismu, a to už přeci jenom nějaký ten pátek je. V Americe tento žánr fungoval v Love Story a to byl megahit. Hvězdy nám nepřály je to samé v bledě modrém. Romantický příběh o nenaplněné lásce dvou mladých lidí, které i přes vzájemný cit odděluje nepřekonatelná překážka, která v tomto případě podobu těžké nemoci. Potěšilo mě, že se na filmu sešlo velmi dobré obsazení, ale přiznám se, že od poloviny filmu to bylo velmi předvídatelné a už mě snaha tvůrců zasáhnout mě, docela dost nudila svou prvoplánovitostí.
15 150 bodů
7
Není to síla námětu nebo mediálního statutu, co dělá z filmového hitu filmovou kvalitu. Čím by byl Shawshank Redemption s jeho hereckým, dějovým a myšlenkovým potenciálem, kdyby byl zfilmován konvenčně, zacílen výhradně na spolehlivé a pohodlné jednorozměrné motivy a kdyby sázel výhradně na to, že veškeré publikum má v sobě tolik lidskosti a automatické empatie, aby ho docenilo jednoduše proto, že nese chvályhodné poselství...? Hvězdy nám nepřály mají skvělé herce a chvályhodnou myšlenku, ale je to kýč nejhrubšího zrna, který nemám potřebu už v životě vidět znovu a který mi nedokázal i přes všechny ty roztomilé tvářičky a dojemná obětí nic nového sdělit. Láska i smrt jsou v životě samozřejmostí a existuje mnoho jiných filmů, díky kterým si té první věci nepopsatelně vážím a tu druhou beru coby neškodného, byť nepřejícího společníka..
8
Neuvěřitelně krásný a lidský film jehož herci jsou neuvěřitelní a divák jim na všechno skočí.
9 183 bodů
7
Na motivy nejznámější stejnojmenné knihy Johna Greena, kterou mám pocit, že byla jednu dobu snad všude, se pokusil Josh Boone ukázat svoji filmovou adaptaci.. A nemohu posoudit, jak moc se scenáristicky drží předlohy, ale snad i díky tomu, že se sám Green na jeho podobě podílel, tak bych přece jen doufal, že to bude dosti věrné.. Hvězdy nám nepřály jsou taková ta depresivnější romantika, která Vás polovinu drží v nejrůznějších milých situacích vycházejících z mladé lásky, kterou mezi sebou nemocná Hazel a Gus mají.. Ona je ta příliš zodpovědná, která díky okolnostem nepřistupuje k životu naplno, zatímco on do všeho jde po hlavě. Jsou ale přes to všechno neustále spolu, čtou si společně knihy, aby o nich mohli diskutovat, houpou se na houpačce, anebo letí do Amsterdamu za oblíbeným spisovatelem Peter Van Houtenem v podání nakonec skvělého Willema Defoa (který věřte nebo ne, slízne smetanu).. Závěr je přesně takový, jaký u podobného filmu čekáte, nemoc vyeskaluje a z romantiky je silná deprese, ale pozor není to zase tak prvoplánové... Hvězdy nám nepřály jsou fajn teen romantika, jaká kvůli limitaci postav nenabízí úplně tolik zážitků, ale je to taky o lidských problémech se kterými je potřeba umět žít a dokázat se přes ně přenést.. Vycházející herecké duo, z nichž si tady oba předávají to nejlepší ze sebe, mě společně upřímně a uvěřitelně sedělo (a jen se podívejte, kde jsou oba dnes).. Mladá láska, která si nemusí hrát na to, že v životě je všechno růžové a nebojí se sáhnout k dramatům.. A jelikož osobně kombinaci romantiky a depresí považuji za tu nejlepší ambivalenci, Hvězdy nám nepřály si mě nakonec přece jen získaly.. P.S. U závěrečného čtení dopisu už se to nedá vydržet.. 75%
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Rak je svině, to každopádně, ale pokud mi netečou slzy proudem, tak si to 5 hvězdiček nezaslouží. Každopádně koukalo se na to hezky bez zbytečných scén a děj příjemně plynul. Smutný to taky bylo a člověk se s hlavníma hrdinama dost sžije. Jen ten Willem Dafoe mi tam moc neseděl, ne jako herec, ale jako postava celkově. 72%
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Ano, jasně naplánovaný scénář, přesně popsáno podle kuchařky, co by se mělo stát, aby tam bylo dáno úplně všechno, co by mělo dojmout, už chyběli jen mladší děti, které by měly taky rakovinu. Trochu mně vadila raklama na Amsterdam, muzea, auta, restaurace, ale třeba mám na to zvýšenou hladinu pozornosti:). Pozitivní na tom filmu jednoznačně bylo, že hlavní herci hráli positivně, odlehčeně. Tak působí film a za to velké plus. Ostatní postavy hrály jen křoví a škoda postavy Van Houtena (Willem Dafoe), měla potencionál to víc nakopnout.
  • herecké výkony: Shailene Woodley a Shailene Woodley
  • lehkost, nezatíženost, jemný humor
  • kalkul č.1 : p.r. na Amsterdam, muzeum AF, auta...jakoby zaplacený od města, partnerů
  • kalkul č.2 : slepý, jednonohý a dívka závislá na přístroji, ale není to mínus v pravém slova smyslu
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
4.5
Více laciného citového vydírání na minutu stopáže není ani v reklamě na útulek opuštěných zmrzačených zvířátek v poslední fázi rakoviny. Přičemž v prvních minutách je řečeno, že toto není jen další hollywoodská pohádka, s přimhouřením oka je to pravda sotva z půlky, protože je to jen další hollywoodská krmě poburťaček, jenž se snaží prodávat osudovost. Bohužel papírové postavy a schéma přesně žádaného konceptu, bez špetky nápadivosti, smrdí až za humny.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
9
Režisér Josh Boone přes téma, které vybízí k fasování náruče kapesníků před vstupem do sálu, udržel po celou dobu vzácnou vyváženost mezi humorem a dramatem. Nikdy není podbízivý ani přehnaně sentimentální, vždy ve správný moment odlehčí ironickou věcnou poznámkou. Dávka černého humoru je přiměřená okolnostem, nefunguje brutálně, ale jen do té míry, aby člověk pochopil, že není potřeba být zoufalý až k smrti, protože tím stejně nic nezmění. Film je namixován ve vzácném poměru míst, která jsou něžná a romantická s těmi, ve kterých jednotliví protagonisté jen trpí a obávají se, protože konec je na dohled.