Osm hrozných

84%

Komentáře a recenze 108

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 084 bodů
10
Tuhle Tarantinovku řadím hoooooodně vysoko. Jestli totiž na Tarantinovi něco miluju,jsou to právě ty dialogy. Tohle ten šílenec prostě umí a Osm hrozných nám jich servíruje požehnaně,díky bohu. O nudě nemůže být vůbec řeč. Nebyla jediná chvilka kdy bych se podíval na hodiny,nebo se nějak rozptýlil. Celou tu dobu jsem se nechal unášet tímto mistrovským dílem a také skvělou hudbou. Co se herců týče tak nemám co vytknout, snad jen,že bych Tima Rotha nahradil Waltzem. Nic proti němu,protože zahrál skvělé,ale já si prostě celou dobu říkal,že ta postava je šitá právě pro Waltze. Nezbývá než se těšit na další Tarantinův film,protože tímto mě jen utvrdil v tom,že je to prostě mistr ve svém oboru,který se jen občas trefí vedle.
Pete69
Pete69
29 697 bodů
10
Pro mě nejlepší film Quentina Tarantina. Western s mrazivou příchutí a geniální ač dlouhé čekání na nevyhnutelný tarantinovský závěr.. atmosféra houstne a každou minutou jsem čekal, kdy to přijde, přitom všem mě film bavil od první minuty.. Kurt Russell fenomenální, Samuel L. Jackson stejně tak.. paráda, paráda.. paráda..
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Osm hrozných je vůči Djangovi, co byla dvojka Kill Billa vůči jedničce - a coby kontrast to funguje docela obstojně. Osobně mě to ale v první polovině úspěšně uspávalo a nebaví mě už každé Tarantinovo rozhodnutí (absolutně zbytečná flashbacková kapitola nesdělující jedinou novou informaci) obhajovat podvratným tvůrčím záměrem. Plně ale chápu, že někoho tahle hra uspokojuje. A v podstatě výhradně o tom už Tarantinovy filmy jsou - o hledání objektivních důvodů, jak z těch režijních podivností (nevykreslené postavy, nekonečné tempo) udělat geniální myšlenky, z nichž některé smysl skutečně dávají a některé už jsou šílená nadinterpretace. Druhý den po zhlídnutí jsem vůči tomu smířlivější, protože nuda je první dojem, který má tendenci odpadat, a v hlavě zůstávají silnější scény a těch pár hlášek. Ale vydržet to ty tři hodiny znova? To radši ani ne. 70 %
hanys_
hanys_
18 771 bodů
10
Skoro až divadelní Tarantino (půl filmu v dostavníku, půl v chatě), který tady svůj typický styl říznul detektivkou ala Agatha Christie. Hodně dobré.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
8.5
Herecké výkony jsou samozřejmě jako obvykle over the top, Tarantino herce režíruje jako na divadle, čemuž odpovídá i herecký výraz. A je vidět, že si to všichni náramně užívají. Kurt Russel je grandiózní a Samuel L. Jackson v Tarantinově poloze neskutečně baví. Z mého pohledu je to příjemná změna, protože neustálý civilismus obvyklý pro nezávislé filmy a ambiciózní projekty mě za poslední rok přestal dost bavit. Z celého ansámblu bych vyzdvihl Waltera Gogginse, který dostal konečně pořádný prostor a dokazuje, že je to herec, kterému by větší obsazovanost v lepších projektech viditelně prospěla. Pobaví také stoicky klidný Michael Madsen. Všechny filmové postavy jsou hrozné, jsou to grázlové, smetáci, vrazi, rasisti, zmetci, zkrátka skupinka pořádných parchantů. Ale jsou to postavy, které dohromady vytváří zajímavý mix a v rámci Tarantinovy cinefilsky-divadelní hry udrží divákovu pozornost. Největší poklonu si však musí zasloužit Ennio Morricone za špičkový soundtrack a Robert Richardson za jednu z nejoriginálnějších filmových kompozic poslední dekády. Osm hrozných je bezesporu jeden z nejlepších filmů roku 2015 a neden z nejlepších Tarantinových filmů vůbec.
lamps
lamps
15 156 bodů
8.5
Tarantino stále ve formě, a co víc, od onoho proslaveného magora z videopůjčovny, jehož filmy byly narvané odkazy a mnohovrstevnými příběhy, se tímto dílem definitivně povznesl na tvůrce vlastního originálního žánru, kde mohou jeho skalní fandové příst film od filmu větším blahem a kde se citují jeho vlastní předcházející díla. Hateful Eight je snad stokrát více "tarantinovská", než jsme si vůbec mohli přát, a takřka celá druhá polovina představuje nepolevující divácký orgasmus, kterého jsme si mohli v Djangovi užít sotva třicet minut. A není to jen zásluhou brutality, dynamických krvavých zvratů nebo všech úžasných herců.... Quentin má především skvěle napsaný scénář, dost možná dokonce lépe než v jakémkoli filmu po Pulp Fiction, kdy v rozmezí úvodních devadesáti minut perfektně představí čtyři hlavní a několik vedlejších postav a nechá je společně uzavřít na minimálním prostoru překypujícím houstnoucí atmosférou nedůvěry, lži a smrti. A samotný přechod k nevyhnutelné explozi násilí a zúčtování nemohl dopadnout lépe a Tarantino naplno prokázal, že se ve svém žánru formálně neustále zdokonaluje, přičemž stále dokáže vyvážit napětí a akci svým ikonickým nadhledem a vtipnými dialogy, které tentokrát vůbec nejsou "o hovnu", ale každý z nich má v mistrně gradujícím příběhu své opodstatnění.... Výtky se ale najdou, a nemyslím si, že se jedná o pseudointelektuální kydy a neadekvátní postřehy vycucané z prstu - především se během celého filmu nelze zbavit dojmu, že záchranný plán, tedy jeho nejdůležitější motiv, je přehnaně a zbytečně vykonstruovaný a složitý (což se mi u podobně laděných Gaunerů nestalo ani na sekundu), postavy občas jednají nesmyslně (Tatum, který po svém prvním výstřelu dál zůstal trčet v úkrytu) a najde se tu i jeden laciný scénáristický fail, který při Quentinovo vypravěčském mistrovství jen těžko akceptuji (náhlá přítomnost vševědoucího vypravěče - Quentina). Přesto, natočit něco takového, na minimálním prostoru a v divadelních kulisách, takhle brutální, štiplavou a megazábavnou formou, to je prostě geniální filmový......... úlet ;)
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Dnes už snad všichni onanují nad Tarantinovou genialitou a Tarantino už si v podstatě může dělat co chce. Tady ale šlápl trochu vedle. To, že to vypadá jako divadelní hra je fajn (Protože Tarantinovy filmy jsou především o dialozích) ale sakra mohlo to být lepší. Více promyšlenější, více do sebe zapadající a méně smysl nedávajících věcí. Jinak ale fajn film a především Tim Roth imituje Christopha Waltze a nezní to divně. Takže přece jen palec nahoru!
hrumsrt
hrumsrt
9 279 bodů
10
//∞// Asi chápu, proč vždycky diskuse o nejlepším filmu toho "Knoxvillského šikuly" bude spíš řešit, jestli je to Kill Bill nebo Hanebný pancharti.. Jsem Quentinův velký obdivovatel a v podstatě všechny jeho snímky jsem si nanejvýše užil (i tu Jackie Brown, když přimhouřím obě oči), ale pro mě je tahle diskuse už dávno rozhodnutá. Oba tábory se totiž pletou… On asi The Hateful Eight je snímek, který musel hned několik jeho fanoušků zklamat a i dnes zpětně když si ty filmy pouštíte, tak u tohohle se zastavíte s výrazem, jak moc odlišný se to vlastně může zdát. Jenže když tohle je přesně ten typický Quentin, jen navíc operuje na takovým až divadelním prostoru. Na tomhle snímku je třeba hrozně moc vidět, jak má Tarantino nakoukáno, a že pro něj ty Leoneho westerny něco znamenají… Navíc k jeho štěstí si z nich k sobě mohl vzít i Ennia Morriconeho, kdy třeba jehož hudební doprovody k Leoneho opulentním filmům (a právě třeba i Tenkrát na západě) považuji za jedny v nejlepších v dějinách soundtracku. Ano, ta hudba je tady neuvěřitelná a obzvláště v úvodu při jízdě ve voze, kdy jasně slyšíte, že si s tím dal někdo práci a není to jen další šudlal level Ludwig Göransson (i on má dobrý hudební motivy, ale není to nic, že si pak pustíte třeba jen to OST). Jednoduchý příběhový nástřel, dát dohromady několik zdánlivě různorodých individuí, kteří spolu musí přečkat bouři v jedné chatce. S postupně se rozvíjejícím příběhem se nám všechny postavy poodkrývají a my stejně jako naši úvodní hrdinové z dostavníku zjišťujeme, že horší místo si vybrat už nemůžete.. Můžeme se hádat, která z našich kovbojských figurek byla lepší postavou, jestli bounty hunter John Ruth (Kurt Russell), který pokaždé volí přivést svoji kořist živou, aby si kat vydělal na živobytí, anebo major Marquise Warren (Samuel L. Jackson), hrdina občanské války. Ale když vám povím, že nejlepší scénou je ta Marquisova vyprávěná historka, kterou pozvedávají ty vykulené oči, asi tušíte… Nechybí ani typické Tarantinovy vyprávěcí scénáristické techniky, kde Vám nejprve ukáže vyústění a až pak vám vypráví background. Leckdo by ten flashback nahodil na začátku nebo na konci, ale tady ne, tady ho máte uprostřed… I když příběh je zde na první pohled nejpřímočařejší a nejsterilnější, tak právě na tomhle malém prostoru představil naprosto všechny kličky, jaké tenhle scénárista, kdy dříve udělal a jen potvrzuje svůj profesní primát. O vyšperkované dialogy, pro kterého se na ty jeho filmy díváte, o ně se bát nemusíte. Sice jsou tentokrát daleko více k věci a nefungují jako katalyzátor příběhu a nakonec je neuznávám ani tolik legendární jako v kultovním Pulp Fiction, ale pořád z nich vychází neuvěřitelný důvtip.. Tarantino vám lusknutím prstu z rozjetého westernu udělá takovou archaickou podobu Carpenterovi "Věci", kde sice nepracuje tolik s napětím, ale pěkně skládá obrázek místa, kde holt nechcete být.. Lidi tohoto tvůrce milují pro jeho šmrncovní pomrknutí po legendárních spaghetti westernech nebo asijské kinematografii, ale pokud omezeně tvrdí, že je to jen popularizátor něčeho, co už tu bylo desítky let, nikdy nebudou mít šanci si užít kterýkoli jeho snímek.. Když Vám Osm hrozných naplno odkryjí karty a představí flashbackem svůj twist (je to vlastně ještě twist?), jakoby snímek zahodil veškeré mysteriózní napětí a po uši se ponoří do typického Tarantinovského závěrečného gore festu, který už je jen sladkou polevou na závěr. Ale nebojte, třešnička ještě přijde… Přece nemůžeme nevědět, co že to je v tom dopise. Nejkrásnější závěr jednoho masakru, jaký jde dostat.. I když pořád věřím v jeho velký návrat a možná i, že letos opravdu dorazí jeho plánovaný seriál "Bounty Law" (i když o tom je větší ticho než, když měl jít někdo ven vyznačit tu latrínu), tak už Osm hrozných pro mě navždy bude nejlepší „tarantinovka“ a jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Ani jsem si nikdy nevšiml, že to má tříhodinovou stopáž, až dnes, kdy to vidím tak po páté a čtu si, jak je to pro všechny nesnesitelně dlouhé… Neznám krátký western, a když se ještě inspiruje Sergio Leonem, tak jako tím spíš se nebude krátit. Jeden krásný příklad, že když máte sen, musíte si za ním jít… A v momentě, kdy pochopíte, že on i ustřeleným koulím dá dokonalý smysl, tak už není o čem.. Neuvěřitelný, jak to s každým zhlédnutím zraje a pořád fantasticky baví! Skvělý to snímek, který si pokaždé rád pustím, i když o znám už pomalu dialog od dialogu.. 100%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Quentin Tarantino+western? ÁNO TO CHCEM!! Po Djangovi som nečakal ,že sa Tarantinovi podarí druhýkrát ma presvedčiť ,že dneskajšie westerny ešte môžu byť dobré! Film začína titulkami v "retro" štýle a s nápisom Tarantinov 8. film. Vo filmu sú iba skvelý herci ako Kurt Russel ,ale najmä Samuel L. Jackson ,ktorý po dlhom čase znova predviedol ,že ešte furt patrí k hereckej špičke. Film je celkom dosť komorný ,ale finále je typické Tarantinovské: zbesilé a brutálne (a hlavne kontroverzné). Film funguje dobre aj ako detektívka ,ajkeď tak nebol myslený. V deji je aj niekoľko dejových zvratov (a hlavne smrtí) ,ktoré sa nedajú predpokladať a tak pri pozeraní zostanete zaskočení. Koniec je otvorený a necháva miesto na pokračovanie ,ajkeď už všetko vyriešil. Nakoniec musím povedať ,že Quentin Tarantino nieje ,až taký beznádejný prípad za ,ktorý som ho mal (stačilo len začať z iného konca). Filmu dávam teda za kvalitu (a hlavne za blowjob Samuela L. Jacksona :D ) bezpardónu 95% a môžete sa so mnou hádať aj hodiny ,no svoje hodnotenie už nezmením! YOU MAKE MY DAY ,QUENTIN!
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
8
Před čtyřmi lety nám Tarantino přišel na svět s filmem Osm hrozných a vrátil se ke kořenům svých filmů, to znamená - jeden dům, pár postav a klábosení. Tarantino naštěstí po tolika letech už vypiloval své dialogy takřka k dokonalosti a těch 182 minut uteče jako nic. Proto mě osobně potěšilo, že se ve spolupráci s Netflixem rozhodl tento film o několik minut rozšířit v podobě mini-série, která mě celkově 210 minut, což zní hezky. 40 minut nového materiálu, sem s tím. Jenže to není tak úplně jednoduché, každá epizoda sice má kolem 50 minut, ale obsahuje v každé intro a závěrečné titulky, které o dobrých 20 minut natáhnou stopáž. Takže máme už jen zhruba 20 minut nových záběrů a ty... Jsou nepatrné, až skoro přehlédnutelné. Jde o scény, které třeba trvají déle, sem tam přidají třeba 20 vteřinovou vsuvku a podobně. Pokud tedy nejste zapálený fanoušek, nebo jste film už viděli a jste zvědaví na nové materiály, asi si nechte zajít chuť, nic nového vás nečeká.