Řada kritiků i diváků by souhlasila, že lepší animovaná série než Toy Story v Hollywoodu nevznikla. Přelomový Příběh hraček (Toy Story) roku 1995 jako první vyplnil stříbrná plátna kompletní počítačovou animací v celovečerním formátu a od té doby nepřestal být populární. Trilogie se perfektně završila roku 2010 útěkářským dobrodružstvím nominovaným na Oscara (a to v animované i v hlavní kategorii), čtvrtý díl roku 2019 měl přece jen střízlivější přijetí, ačkoli ostudu neudělal a Woodyho linii podtrhl emotivně. Disney však v únoru oznámil výrobu pátého filmu, který nově dostal datum premiéry – Andyho loajální mluvící parťáky včetně Buzze, Bulíka či pana Brambory znovu uvidíme 19. června 2026.
Články 75
Pixarovka V hlavě (Inside Out) patří mezi divácky nejoblíbenější animáky studia s lampičkou a jde v podstatě o jeden z jeho posledních originálních počinů mimo sequely, který u kritiků i diváků uspěl a nezanechal po sobě rozpačité reakce či tržby z kin. Nelze se proto divit, že se Pixar v neveselých časech k divácky oblíbené látce vrací a od 13. června ji hodlá v kinech přiživit druhým dílem. Nový trailer ale napovídá, že dvojka by nemusela být laciným ždímáním úspěšného animáku.
Jak by vypadal třetí díl slavné vánoční klasiky Sám doma (Home Alone) po mnoha letech? Jistě, regulérní trojka v roce 1997 skutečně vznikla, později se pro televizi objevila i čtyřka a pětka a před dvěma lety dokonce i remake prvního dílu pro Disney+. Jenže snad každý soudný divák či divačka by na tyto nepodařené snahy o vytěžení populární značky raději zapomněl. Raději bychom sledovali další osudy Kevina McCallistera v podání Macauleye Culkina a Mokrých banditů s tvářemi Daniela Sterna a Joea Pesciho.
Zatímco na prvním stupni základky by vám měly vystačit emoce jako radost, smutek, strach, znechucení a vztek, po nástupu puberty se spektrum lidských pocitů nekontrolovatelně rozrůstá. Pixarovský animák V hlavě (2015) si s touto myšlenkou pohrál ve velkém stylu a vnitřní svět mladé protagonistky Riley představil formou zábavných postaviček, jež zastupují jednotlivé emoce a celé tělo řídí z mozkové centrály. Druhý díl s titulem V hlavě 2 (Inside Out 2) se po osmi letech od oscarového triumfu jedničky prezentuje v úvodní upoutávce, která naznačuje příchod nových pocitů po Rileyných třináctých narozeninách.
Nová pixarovka Mezi živly se blíží do kin, ještě předtím se však stihla představit jako zakončovací snímek v Cannes. A pro kdysi nejmilovanější animační studio je možná dobře, že tou dobou už spousta novinářů a novinářek na festivalu nebyla.
Ještě loni byly hollywoodské produkční a distribuční společnosti po pandemii koronaviru opatrné s nasazováním očekávaných hitů. To se ale letos mění, dokládá to výhled světových filmů v českých kinech v první polovině roku. Čeká nás nálož komiksů, loučení s novodobou akční klasikou a Indiana Jonesem, adaptace osmdesátkové videohry, Nicolas Cage jako Drákula nebo hudební drama s Cate Blanchett.
Režisér Francis Lawrence nás v novince Netflixu zve na návštěvu světa, v němž se utváří a organizují lidské sny. Snivokraj si ale navzdory mnoha kladům půjčuje výhradně již známé motivy a prostředí s neomezenými možnostmi prodává pod výrobní cenou, která dosáhla na 150 milionů dolarů.
Studio Pixar s nadějí hledí ke kasám v kinech, kde právě startuje premiéra jejich animovaného snímku Proměna, který si bere na paškál dívčí dospívání a s ním spojenou bouři hormonů. Americkému publiku je ale snímek již k dispozici i na Disney+.
Animovaný snímek Myši patří do nebe vznikl v české, francouzské, slovenské a polské koprodukci. Jeho tvůrci v čele s režiséry Janem Bubeníčkem a Denisou Grimmovou vsadili na loutkovou animaci a hrdě tak navazují na tradici loutkářství u nás.
Dvě čtvrteční novinky se po premiérovém víkendu vyšplhaly rovnou na přední místa žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin. Ani druhý týden po rozvolnění sice neoplývá senzačními statistikami (na dvacítku nejnavštěvovanějších titulů přišlo jen něco málo přes šest tisíc diváků), ve čtvrtek nicméně otevřou tuzemské multiplexy, distributoři do nich pustí lákavější tituly a tak se dá počítat s větší motivací lidí do kina zajít.