Spectre

73%
Spectre
James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)

Recenze: Spectre

Kinobox.cz
80%

Přestože je tak Spectre nepochybně rozporuplný film, osobně mám pocit, že filmaři zvolili správný směr. Kruh se jím hezky uzavírá a skoro by mi bylo sympatické, kdyby po téhle misi Craig skutečně postavu předal dál. Sam Mendes mu totiž dokázal v otevřené a nikdy nekončící akční sérii dopřát věc téměř nevídanou - důstojné finále.

47 088 bodů
8
Skyfall nasadil laťku příliš vysoko,možná i proto jsou recenze u Spectre spíše rozpačité nebo negativní. Já jsem i tak velmi spokojený. Mám rád všechny Bondovky a i tahle je podle mne velmi dobrá. Hlavně ta akční scéna na úvod mne velmi bavila. Vlastně akce jako taková byla po celý snímek výborná a to samé platí i o hercích. Občas to zaskřípalo,ale nebylo to nic co by se nedalo vydržet.
29 761 bodů
7
Průměrná bondovka, akce se mi dostalo tak středně a navíc je ve snímku dost blbostí. Chápu, že Bond je nesmrtelný, ale že nemá po nakládačce ve vlaku ani škrábanec a v klidu si to jde rozdat s Bond Girl, je už přeci jen trošku moc. Že má unesená Bond Girl s sebou celý šatník a prakticky v každém záběru se převléká je také pro oko kritického diváka moc velké sousto. Vím, že jsou to drobnosti, ale jeden záběr na nějaký šatník, který je pro Bond Girl připraven by vše smazal, jeden škrábanec či modřina na tváři Jamese stejně tak. 70%.
28 393 bodů
7
24. bondovka se zarputile vrací do starých kolejí. Pryč jsou svižné efektové akční scény, pryč je veškerý potenciál 21. století. Nemalá moderní technika se tu samozřejmě nachází, ale to jen na okraj. Ohromná změna ve vizualizaci a vůbec celá koncepce vyprávění hodně připomíná dávný předešlý snímek ´Ve službách jejího veličenstva´. Předlouhé dialogové pasáže a ledabyle natahované scény jsou předností, takže občasná akce vypadá spíše jako doplněk. Zamrzí, že tu Bond nesrší vtipem, jak bylo u něj vždy zvykem. Chybí i pravidelná scéna v Casinu. Proč? M tu není jen na začátku příběhu aby 007 zaúkoloval, ale je i součástí děje. To platí i pro Moneypenny, u které si pořád nemohu zvyknout, že je najednou tmavé pleti. Q je mladý jinoch s ohromnou náturou. Budiž, dejme tomu. No a jsme u starého známého Blofelda v podání Christopha Waltze. Moc tu však nevynikl vzhledem k jeho velice malé přítomnosti. Větší čas mu je věnován až ke konci příběhu a to v jeho sídle. Jeden jediný záběr na kočičku potěší. A právě zde nebyla vynechána zásadní událost. Napadlo někdy někoho jak přišel k té jizvě na obličeji? Tento snímek se také vyznačuje jednou zásadní věcí a tou je stopáž celého snímku. Do této doby byla nejdelší bondovka již zmíněny díl ´Ve službách jejího veličenstva´. ˇSpectre´ tento rekord značně překonal, takže si v tomto směru teď bude držet prvenství a řekl bych že na hodně dlouho. Takže co na závěr. S ohledem na předchozí díly a to s nejen s Danielem Craigem, ale i s Piercem Brosnanem, se může pro někoho jednat o velké zklamaní, ale faktem je, že se styl Jamese Bonda vrátil skutečně do svých začátků a to nejen dějově, ale i zpracováním. Celou dobu jsem si představoval, jak by tu vypadal původní Bond, tedy Sean Connery. A řekl bych, že by tu zapadl dokonale.

Dodatečné informace

Původní název:
Spectre (více)