Zajímavosti o Žlutou žábou do země modrého nebe

81%

Zajímavosti 7

  • Auto Luaz 967 působí podle posádky jako stroj na půli cesty mezi motorkou a traktorem zkřížený s pramicí. Netřeba se hádat o místa vpředu, tam sedí všichni, řidič je uprostřed, řadicí páku má mezi nohama. Jeho místo je pohodlné. Sedačky spolujezdců jsou ukryté v podlaze, když se na ně usadí, vejdou se na ně jen půlkou pozadí. Luaz nemá dveře, posádka si nemůže zabouchnout klíče, ale může vypadnout v zatáčce. Tento stroj nic nezastaví, protože plave – snad. Nemá lodní šroub, ve vodě se pohybuje otáčením kol maximální rychlostí tří kilometrů za hodinu. Na pevnině dokáže jet i osmdesátkou, ale je v něm takový hluk, že se cestující navzájem neslyší. Luaz byl původně určen pro výsadkové jednotky k evakuaci zraněných a zásobování první linie střelivem.
  • „Když jsme měli v Mongolsku s Luazy poprvé plout, bylo to jako na horské dráze. Děsíte se a současně těšíte na to, co bude dál. Pořádně plavat jsme tyto stroje viděli jen na internetu. Do té doby jsme s jedním z nich pluli jen jednou, pár desítek metrů rovně, a málem jsme se potopili" dodává Dan Přibáň.
  • Jeden z hrdinů filmu, motorkář Marek Slobodník, měl čas vyměřený očekávaným narozením své dcerky. Výprava čítala celkem osm lidí v čele s Danem Přibáněm.
  • Hlavním cílem výpravy byl nejméně osídlený stát světa Mongolsko přezdívaný jako země modrého nebe. Fascinující poušť Gobi s majestátními dunami zlomila srdce všem mužům výpravy.
  • Čtyřměsíční cesty z Prahy do Ulánbátaru, dlouhé 17 765 kilometrů, se účastní i noví členové týmu a ve vzdáleném rekordu extrémně nebezpečná plovoucí tříkolka Honda ATC .
  • Auto Luaz 967 je vyrobené v bývalém SSSR na území dnešní Ukrajiny, jezdí po zemi i po vodě, získal tak přezdívku žlutá žába.
  • Konec expedic s trabanty ohlásil cestovatel Dan Přibáň už před šesti lety. Teď se vrací s filmem Žlutou žábou do země modrého nebe , a to ve velkém stylu – na palubě obojživelného auta Luaz 967.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.