Xin Shao Lin Si

66%

Komentáře a recenze 2

28 422 bodů
8
Že prý filmová pocta klasickým snímkům o Šaolinském klášteře. Nakonec, proč ne? Aspekty na to má. Diváky samozřejmě přitáhne účast Jackieho Chana, ale spíše přijde zklamání. Má vedlejší roli kuchaře a to ho ani neuvidíme něco kuchtit. Navíc má jako jediný čepici, kterou jedinkrát nesundá. Ale jo, aby se neřeklo, tak jednu kratší akční scénu má. Terčem všeho dění je Andy Lau a neméně dobře. Více jak o film s bojovým uměním se však jedná o dějové drama, které je krásně plynulé, nikde se nekřepčí a právě po dramatické stránce se vytvářející výbornou atmosféru. Výtka ale musí být na používaná lana. V některých scénách je to dost poznat. Moralizační myšlenkou se hodně podobá snímku ´Obávaný bojovník´ (2006), který je však samozřejmě se zcela jiným příběhem. Byť se koncept scénáře dotýká osobního rozvoje a životního stylu, stále je k vidění spousta akcí, čímž se v oblasti bojových filmů pevně drží. Jako nejlepší akční scéna ze všech se dá označit s nebojácnými shaolinskými dětmi vycházející ven vstříc nepříteli, samozřejmě za použití bojového umění. Scéna nevypadá trapně ani komicky. Naopak je tak vzrušující, až je nezapomenutelná a jako pocta shaolinského kouzla je asi nejvýraznější. Co se týče ostatních akčních scén, mají až epickou povahu, což je na dnešní dobu docela příznačné a pochopitelné. Snímek je tedy natočen současným stylem, kterým neurazí. Jen tak pro zajímavost, Xing Yu hrající druhého staršího mnicha, je skutečný bývalý šaolinský mnich, kterého jsme mohli vidět už ve snímcích např. ´Ip Man´ (2008) nebo ´Strážci dračí brány´(2006)
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů