Síla života

65%

Komentáře a recenze 6

28 428 bodů
10
Tommy Lee Jones si podruhé sedl na režijní stoličku a natočil fenomenální westernové dílo, které, stejně jako jeho předchozí režisérská prvotina´´Tři pohřby´ (2005), sklidilo na filmovém festivalu v Cannes uznání publika i kritiků. A je skutečně těžké nepochopit proč. Pro filmové ztvárnění naprosto dokonale zpracovaný scénář dle stejnojmenné knihy autora Glendona Swarthouta, překrásně nasnímaný a s naprosto fenomenálním soundtrackem přesně podporující danou situaci a atmosféru. Jedná se o westernové road movie s ohromujícím a dojemným realismem, díky čemuž se v plné míře přesahuje žánr. Centrem dění je žena a muž, jejichž rozdílné charaktery plně fungují, pokud budeme důkladně analyzovat jejich poklidný avšak do hloubky silný vzájemný vztah. On celý život bloudí ve spektru svého života. Zajímá se o peníze a materiální vlastnosti, čímž krade a pak rozhazuje. Takže svým způsobem pro ostatní naprosto neschopný člověk. Ona je postavena do protikladu. Je laskavá, velkorysá, fyzicky silná a nebojácná. Dokáže se tedy o sebe dokonale postarat. Oba vlivem daných okolností převážejí do určitého místa tři duševně narušené ženy a během cesty to mezi oběma funguje tak, jak si každý snad dokáže představit. Cestou však dojde ke zvratu, který vše změní. Psychologie postav výrazně projevuje svou podstatu, čímž se v daném kontrastu dvojice se třemi narušenými ženami nejen výrazně doplňuje, ale také dává vzniknout otázce, jak to s tím duševním narušením vlastně je. U třech převážených žen se to projevuje navenek, ale ti dva, jakoby to v sobě skrývali. Každý se osobně samozřejmě chová podle toho. Každý má své vnitřní tajemství, se kterým pracuje jak umí. Nebo jak neumí? Tommy Lee Jones jakoby tímto snímkem vstoupil na půdu Clinta Eastwooda. Ano, tohle byla především jeho parketa, ale je vidět, že Tommy je neméně zdatný. Vytvořil zajímavé, drsné a nakonec i depresivně emoční dílo, které přirozeně nepřijde na chuť každému, neboť se nejedná o rodokapsový western, ale spíše o festivalové filmové dílo.
6
Pomalý luxusně obsazený western bez nějakých velkých přestřelek. To putování sice místy působí už monotónně, naštěstí se po chvilce stereotypu stane vždycky něco nečekaného. TLJ se měl za kameru určitě stavět častěji.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
Zajímavě pojatý western....zajímavý , komorní příběh...místy trochu nevyrovnaný...ale , výkony herců parádní, at už všech ženských představitelek nebo Tommy Lee Jonese. Menší nelogičnosti v ději odpouštím. Určitě stojí za shlédnutí...........
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
8.5
Velice komorní westernový příběh o putování Mary Bee Cuddyové a pana Briggse, kteří vezou tří šílené ženy do bezpečí, jsem dal až napodruhé. Nicméně s tou dobrou náladou na tento ne zcela běžný příběh jsem ho zvládl a ocenil nejen vcelku "obyčejný" příběh, ale hlavně herecké výkony všech zúčastněných v čele s Hilary Swank v roli Mary Bee Cuddyové, Tomy Lee Jonese v roli pana Briggse, či tří šílených žen Grace Gummer, Mirandy Otto a Sonji Richter a v neposlední řadě i Meryl Streep v malinké roličce téměř na konci filmu. Film působivě dotváří kamera i hudba.