Bohové Egypta

62%

Komentáře a recenze 52

47 088 bodů
5.5
Od první chvíle kdy jsem uviděl první trailer jsem věděl,že budou Bohové Egypta velký průser. Tušení se vyplatilo,protože film vsází jen a pouze na digitální triky,které jsou sice dobré,ale na tom se v dnešní době nedá postavit celý film. Gerard Butler mne jako záporák příliš neoslovil. Pro mne je to už navždy král Leonidas.
6
Je to tak milé překvapení, že bych skoro chtěl napálit čtyřku, ale nechám to v sobě ještě chvíli bobtnat. Vzbudilo to ve mně dítě které kdysi hltalo Sommersovu první Mumii, a to mi na to ani nemusí být osm jako tenkrát. Škoda, že to nemělo rozpočet půl miliardy, pak by to bylo něco absolutního, takhle pěkný animák, ve kterém občas běhá živá hlava, každopádně skvěle pracující se svým námětem a bájno-pohádkovou stylizací. Bohužel na herce měl Proyas špatnou ruku, titáni potřebují větší charisma. 70 %
2
Kombinaci stupidní scénář a hodně špatné digitální efekty bych čekal u nějakého laciného béčka, ale že tohle budu psát pod Proyasovou novinkou, to by mě fakt nenapadlo. Čiré utrpení.
7
Proyas poprvé natočil něco méně temného a pohádkovějšího a při sledování jsem si vybavil filmy jako Souboj titánů nebo Nekonečný příběh. nevadilo mi, že Egypťani vypadají jak z norského slabikáře a chuť mi spravila nádherná exotická krasavice Elodie Young jako bohyně lásky, která byla i slušně napsaná. Celkově je to slušná pohádka, která se bude v televizi jistě hrát dlouho a najde si své příznivce. Za mě tedy zdaleka ne až takový průšvih jak řekla kritika.
6
Důkladná lekce z přemrštěných ambicí a defektu přepáleného vizuálu na charakter diváckého prožitku. Málokterý soudobý film ve mně tak rozvířil dilema, zda-li Hollywood od diváků požaduje, aby šli na jeho drahé, vysoce marketingové produkty do kina kvůli tomu, o čem vypovídají, nebo proto, jakým způsobem vypovídají - Bohové Egypta od (dříve) áčkového režiséra aplikují na zformování dějové kostry obrovské množství klišé a žánrové jistoty, jen abychom si mohli bez přemýšlení užít vzhledem k hodnotě rozpočtu neadekvátně vyhlížející efekty, neemocionální bojové či romantické vsuvky, dvě slavné herecké tváře a hromadu béčkově nazpomalovaných či naopak zrychlených scén, což je spíše kontraproduktivní a ve vztahu k příběhu často nezajímavé a nepodstatné. Co ale filmu lze přičíst k dobru, je určitě jeho akční audiovizuální drajv, který z něj po celých překvapivě krátkých 120 minut činí minimálně důstojný produkt nenáročné a bezmyšlenkové filmové zábavy. Nikoli v tom stylu jako loňský Šílený Max, který manévroval na daleko celistvější a přitom daleko méně okoukané dějové plošině, ale spíše coby formálně nespoutaná onanie svého tvůrce, který viděl hodně podobných fantasy a pokusil se pro ně, za více peněz a ve větším tempu, stvořit nejmodernějšího a nejpoctivějšího sourozence... Co by například Wachowští loni za něco takového na poli sci-fi dali...
6
Egypt několik tisíc let před naším letopočtem. Mezi lidmi žijí bohové kteří měří 3 metry, umí se měnit v náboženská egyptská zvířata (orel,býk) a místo krve krvací (nebo spíš zlatí) zlato. Tento film vznikl od producentů Souboje Titánů (nová verze 2010) a jeho pokračování Hněv Titánů (2012). A jelikož Hněv nevidělal dost peněz tak vymysleli Bohové Egypta. A jací jsou? Film je překvapivě dost dobrý. Nikolaj Coster Waldau s Geraldem Butlerem k sobě jako nepřátelé sedí a bek v podání Brentona Thaiwse je takový ten chlápek kterému překvapivě fandíte i když jste původně nechtěli. Efekty jsou docela ucházející ale občas se objeví efekt který vypadá docela nic moc. Na 3D nechoďte. Žádný efekt tam není (já už to vzdal a chodím normálně na 2D) A co se týče dabingu: Dabing není špatný. Zdeněk Bahdal na Geralda Butlera (Set) a Jakub Saic na Waldaua (Hor) jsou dobří. I Petr Nezkusil na Bratona Thaiwse (Bek). Dobře jsou obsazeni i vedlejší role (Chadwick Boseman- Radek Hoppe nebo Jana Stryková nebo Tereza Beberová- Edie Chung jako bohyně lásky). Ale občas se my stalo že jsem dabingu nerozuměl. Pokračování nevzknikne kvůli špatným tržbám ale jako odpočinkový film by to u vás mohlo obstát. A je tam Romantika.
6
Jako přehlídka digitálních efektů je to pěkné. Celkově je film taky dobrý, ale asi trochu moc přehnaný. Jinak nijak nepřekvapil.
Milandob