3 sezóny v pekle

70%

Zajímavosti 13

  • Všichni herci se shodují, že režisér na place proslul neobvyklým klidem. Přesto však nastala situace, kdy i Tomáš Mašín svůj klid ztratil. Scéna rozhovoru Ivana s mentorem Viktorem Lukasem se měla odehrávat v dešti. Zatímco režisér si představoval jemné mrholení, stroje na výrobu umělého deště neustále chrlily průtrž mračen. „Bylo mi jasné, že v takovémhle lijáku se lidé běží co nejrychleji někam schovat a ne aby vedli hlubokomyslné rozhovory,“ říká režisér. „Stroje však nešlo zeslabit, mně bylo jasné, že Jan Kraus má poslední natáčecí den a že to vůbec nevypadá dobře. V té chvíli jsem prostě nedokázal být klidný,“ směje se odstupem Mašín. Scénu se naštěstí podařilo natočit dodatečně, stroje se umoudřily a Jan Kraus vyšel produkci vstříc se svým programem.
  • Rakouská sanitka byla dovezena až z Linze.
  • V Brně ve staré funkcionalistické vile byly objeveny originál Toyen závěsy, které se zapůjčily pro dekoraci Lukasova bytu.
  • Při bouracích pracích v domě spolupracovníka stavby z Nymburka byla objevena místnost, kam jeho dědeček zazdil část svého obchodu z roku 1948. Kufry, aktovky a další nejrůznější předměty byly použity v dekoraci bytu u Viktora Lukase.
  • Byt Jany byl vytvořen v domě na rohu Senovážného náměstí a Jindřišské ulici, kde dříve bydlela i známá česká herečka Adina Mandlová.
  • Jednou z nejnáročnějších částí natáčení byly práce v Liberci, kde se točila poválečná Vídeň, na níž jsou stále dobře viditelné zničující válečné stopy. Celou noc proto nákladní auta navážela 65 tun suti na náměstí E. Beneše.
  • Natáčelo se ve 48 lokacích. Ve filmu hraje 1200 komparsistů, bylo použito 68 historických osobních aut, 5 motorek, 3 autobusy a 15 vojenských vozidel.
  • Film podpořil 12 milionovým grantem český Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, od MK SR získal snímek grant ve výši 2,3 milionu (v přepočtu na české koruny), film dále podpořil evropský fond Eurimage (12 milionů Kč) a získal podporu i z programu Media Plus Development.
  • Vývoj filmového projektu 3 sezóny v pekle začal zhruba před 5 lety, kdy producentku Moniku Kristl oslovil autor námětu, Lubomír Drozd s příběhem extravagantního mladého muže, který v dobách sílícího komunistického režimu prožívá mládí plné vášně a vzpoury.
  • Rozpočet snímku činí nemalých 80 milionů korun.
  • Natáčelo se v Praze v Jindřišské ulici a nikdo neměl s natáčením a "změnou" vzhledu ulice do roku 1947 žádný problém. Akéorát erotický obchod se s filmaři nedohodl, svou vývěsku nezměnil, ale reklamu ve filmu nemá – kdykoli je v záběru, stojí před ním náklaďák. Vzhledem k výběru lokace bylo třeba na celý víkend zajistit výluku tramvajového provozu a předtáčky musely proběhnout v poslední prázdninový víkend, aby natáčení nenarušilo plný provoz.
  • Scénář filmu byl inspirován zápisky ze života jedné z nejznámějších postav československé literární scény, autora rokové skupiny Plastic People of The Universe, Egona Bondyho.
  • Pár filmových scének připomínající Vídeň, se natáčelo na Libereckém vlakovém nádraží a v okolí Divadla F.X.Šaldy na náměstí Dr. E. Beneše.