"Výsledek je hrozivý. Kýčovité obrázky se tlučou s digitální technikou, neméně kýčovitá a šablonovitá hudba pak se zcela špatným načasováním. (Něco podobného se stalo u Renčova paskvilu Na vlastní nebezpečí, které naštěstí skončilo v propadlišti dějin a nikdo už si na něj nepamatuje.)" ...více
"Útěk k pohádkám znamená v Troškově podání nejen útěk do bezpečí žánru, který je "zakázáno kritizovat", ale je svým způsobem i útěkem od současné kultury. Troška znechucen vývojem dnešní společnosti a nachází útočiště v české literatuře a hudbě 19. století. " ...více
"Je smutné, že dětská tvorba, v českém filmu tak úspěšná, dnes strádá. A ještě smutnější je, že vyhlídka na změnu k lepšímu se nerýsuje. Jiří Strach, nejlepší televizní pohádkář posledního desetiletí, se pustil do dospělejších projektů." ...více
"Přitom na tiskové konferenci po filmu to vypadalo, že představitelé dvou mladých hrdinů jsou docela sympatičtí a herecky schopní lidé. Jejich výkon ve filmu je ale strašlivý a vypadají zde jako nějaké homofobní karikatury." ...více
"Tuto pohádku si o svátcích pustíte s chutí jen těžko, já dám raději přednost té obyčejné nedělní s papundeklovými kulisami, která má ovšem zajímavou zápletku, je skutečně vtipná a není divným mixem rádoby jemného a vulgárního humoru, zasazeného do už tolikrát viděného příběhu o peklu a třech úkolech." ...více
"Pravou tvář filmu záludně kamufluje technická stránka včetně zvláštních efektů, kterými Troška neopovrhuje. Vždyť nám už na přelomu tisíciletí nabídl plně digitálního draka ve snímku Z pekla štěstí." ...více
"Uslyší trošku vtípků o ptácích? Uslyší. Uvidí unylou lásku mezi dvěma absolutně zapomenutelnými mladými herci? Taky uvidí. Zasmějí se imbecilnímu čertovi a retardované pohádce? Zasmějí. Mise splněna." ...více