Přežít svůj život

68%

Komentáře a recenze 21

Dle počtu bodů
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
6
Zatuchlý film, který by nebyl aktuální snad vůbec nikdy. Zdaleka víc než v tomto ohledu často zmiňované Havlovo Odcházení. Někdy to značí nadčasovost, ale tady je to jen "nečasovost". Možná kdyby to vzniklo někdy před třiceti lety... ale dnes, navíc hned po povedeném Šílení, je to až nemístné. Baví to jen tak dlouho, dokud drží pozornost výtvarná stylizace.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Hipsterský kúsok, o ktorom tu už bolo neraz povedané, že nie je správny a inovatívny v akejkoľvek sfére. A preto je neironicky až taký dobrý. Zo Všetkých snímkov pána Švankmajera mi tento jeho nevšedne podaný projekt najviac ulahodil. Viete si predstaviť funkčný surrealistický realizmus? Ja až do pozretia tohoto projektu vôbec nie. No a predsa sa to podarilo. A na tuzemské pomery aj celkom kvalitne. Kto nevidel, neprežil svoj život. Toto je viac než len umelecké dielo. Je to priam výborný film sám o sebe. Naproti nudnému filmu Lekce Faust> je živší a vhodný i pre laikov. A niekedy je skratka lepšie niečo obetovať, aby ste ponúkli niečo iné. Takto sa robí umenie.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7
Překvapivě nejzajímavější na celém filmu byl pro mne srozumitelný scénář, což u Jana Švankmajera je ve své podstatě rarita. V rukou producenta s velkým rozpočtem by z tohoto příběhu mohl být s malými změnami a určitou nadsázkou americký velkofilm :). Freud, Jung a závěrečná scéna ve vaně jsou skutečně mistrovské kousky.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
10
Přežít svůj život je neskonalou dokonalostí lidské imaginace a mantrou podvědomí, do něhož se surrealisté snaží čím dál více nabourat a vidět v něm. Jestliže je surrealismus pro někoho nepochopitelný, pak neví, jaké je býti člověkem. A o tom lidství to vlastně nějak je.
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
8
Švankmajer ve svém novém filmu míchá vlivy amerických surrealistických režisérů pracujících s tématem prolínání snu (fikce) a reality. Jako nejvtíravější příměr se nabízí jeden případ za všechny, známý a všeobecně uctívaný mystifikátor David Lynch se svým Mulholland Drive. Motiv záměny identity je však přímočařejší a jaksi divácky přístupnější na rozdíl od složitějších konstrukcí tohoto zaoceánského kolegy. Nemělo by tak příliš hrozit, že by se sledující v ději ztrácel. Lynch si s námi hraje, servíruje lehce stravitelné příběhy, aby všechno postupně rušil a my to, co jsme si dosud mysleli museli zavrhnout a přehodnotit. Dnešní Švankmajer oproti tomu volí „spotřebitelsky“ vstřícnější a celkově smířlivější dialog.