Zpráva o Europě

67%

Komentáře a recenze 15

28 393 bodů
9
Found foontage v té nejlepší podobě a přímo z vesmíru. Kamery palubní, venku či v helmě zaznamenaly veškeré dění + mluva přímo do videokamery. Záznam je sestřihaný tak, aby zůstala věrná autenticita a zároveň vkusný napínavý příběh. Vesmírné scenérie jsou naprosto úžasné a dechberoucí. Tvůrci vědomě nevytvářeli lecjaké popkornové katastrofické sci-fi jakých už vzniklo bezpočet. Poukazuje se tu daleko věší hloubka vnímání posádky, její psychologie a snaha řešit problémy tak, jak by skutečně mohli být. Naprosto reálný film. Chvílemi není ani jasné jedná-li se o dokument nebo o záznam přímého přenosu. Herci podávají takové výkony, jakoby to byli skuteční astronomové. Zkrátka, jejich herectví je vynikající a rozhovory reálné a uvěřitelné. I co se týče vesmíru jako takového je po vědecké stránce vše přesné a věrohodné. Po delší době sci-fi snímek přijatelných kvalit.
6
Na půl cesty k geniálnímu Sunshine. Obrazově si to poradilo s nízkým rozpočtem důstojně, ale ne moc zajímavě. Následování základního schématu tomu ale nesluší mnohem víc. Nutné zabití člena posádky na každé zastávce má nulový efekt, protože nikoho z ní nepoznáme a neutvoříme si k němu základní vztah. Nějaká naléhavost mise chybí, jde prostě o nepodařenou vědeckou expedici. Není to špatné, ale konkurence je moc velká.
4
Takové malé scífko, které i přes ten zajímavý námět a následný "strach" z neznámého nenaplnilo svůj potenciál. Ne všechno musí vypadat jako interstellar, ale tady toho fakt moc k zapamatování není. Navíc mi ten polodokumentární styl moc nesedl.
7.5
Film má několik prostých trumfů, které ho značně zvýhodňují oproti novodobé žánrové konkurenci. Jednak herecké obsazení, složené buď z neokoukaných, leč kvalitních herců, nebo z charakterních severských tahounů (Michael Nyqvist), které vzhledem k ambicím projektu ani nemohlo být lepší. Jednak výborný soundtrack, za nějž by se nemusel stydět ani áčkový sci-fi blockbuster od Christophera Nolana, a konečně i samotný příběh - nikoli jeho myšlenková sféra, která navzdory velkým motivům o fantastických vědeckých objevech nemá moc co nabídnout a v závěru přijde s poněkud béčkovějším rozřešením, ale spíše celková kompozice, nápadité časové posuny, které nepůsobí vůbec rušivě, a velmi dobře zvládnutý polodokumentární charakter, díky němuž i to závěrečné vysvětlení všeho působí velice naturalisticky a uspokojivě. Malé sci-fi s obrovským filmařským srdcem, Kubrick by se jako divák neurazil :)
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Super počin. Som vždy natešený ,keď sa nájde takto podarený found footage film. Toto je FF film a nie nejaké paranormalné neherecké aktivity! Za autenticitu deja dávam 85%
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Film mě vtáhnul do děje až mě zamrazilo, je znát, že to není žádnej vysokorozpočtovej film, ale atmosféra (i vakuum) vynikající. Furt jsem si říkal, co bych dělal s partou lidí v uzavřeným prostoru skoro dva roky. Ono to zase tolik sci-fi být nemusí, nejsem expert přes vesmír a kosmonautiku, ale klidně by se to v dnešní době mohlo stát, tož to jest můj dojem. Nemám rád filmy natáčené kamerami ve stylu paranormal activity, takže -* ....... Ale jinak výbornej film a ten konec byl nej, nějak tak jsem si to podvědomně představoval
kedl
kedl
6 380 bodů
8.5
Já mám tyhle komorní Sci-Fi (MOON, SUNSHINE)snad radši, než ty CGIčkem napěchované blockbustery :-) Nějak takhle bych si představoval tu onu vesmírnou pouť a ne, to prochrápat v nějakém "kryospánku ", párkrát se poblejt a je hotovo. Europa Report hraje na strach z neznáma, který je nám servírován pomocí ruční kamery a emoce díky tomu fungují, tak jak mají a ono neznámo je tudíž uvěřitelné. 90%
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
8
Jeden by řekl, žádná akce, navíc se začátku celkem nudný děj, sci-fi prvky skoro žádné... Jenomže to byl jen klid před bouří, bylo vidět jak se celý děj připravuje na něco velkého. To mne drželo v napětí prakticky po dobu celého sledování, a to jsem si užíval. Nepotřeboval jsem žádné akční scény, stačily jen kvalitní dialogy a hezké efekty. Herci taky na pohodu a tak jsem moc rád, že jsem to dokoukal až do konce. Výborně sepsaný závěr, a navíc to monstrum, no prostě 80%!
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7.5
Hle cesta do minulosti naší země. Minulosti, kdy ještě nebyla moře ani atmosféra a planeta byla jen nestabilní uvnitř žhavou ledovou koulí s prvními známkami života, jak ho známe dnes. Dokumentární formát snímku je sice zajímavým zpestřením, nicméně po hodině koukání mě to už docela otravovalo. Možná mě víc štvalo, že se jedná o velmi komorní snímek, který se dal natočit v jednom hangáru. Stísněné prostory sice pomáhají divákovi pochopit náladu a rozpoložení posádky, z druhé strany se ale divák začne dosti brzy nudit. Nicméně oceňuji, jak se autoři dokázali elegantně přenést přes sporné technické problémy a dodali tak filmu jistou míru věrohodnosti. Europa report prostě stojí za to vidět aspoň jednou.
skylark13
skylark13
2 084 bodů
6
Podle mě by filmu prospělo kdyby byl odvyprávěn chronologicky, ty dějové skoky mi tady moc neseděli a trochu mi to vadilo. Záběry jsou ale natočeny realisticky a atmosféra je ve filmu solidní s dobrými hereckými výkony.