Václav

71%

Komentáře a recenze 13

Fingon
16 886 bodů
6
Václav není špatný film, obsahuje pár skutečně silných scén, nicméně zajímavá začíná být až druhá půle filmu, protože pohled na Trojana dělajícího bordel mě nijak extra nebavil. Trochu mám problém i s označením komedie.
9 318 bodů
4
Jak bych i chtěl věřit, že film, kde hraje Ivan Trojan, točí ho jeden z předních tuzemských režisérů a především stojící na poutavém tématu, jež je je navíc podpořeno skutečnými událostmi, bude přinejmenším obstojný. Ale v případě Vejdělkova Václava se to nepovedlo.. Někdo by se mohl ptát, jak to, že má Jiří Vejdělek takové jméno, když za sebou nemá prakticky žádný lepší film a v posledních deseti letech už jen padá... Bohužel jeho kousky jsou pokaždé finančně docela úspěšné a diváci asi pořád doufají, že by se mohlo vrátit něco v podobě kultovních Účastníků zájezdu. Tohle už je ale dávno pryč a to spíš přijde druhá Aristokratka.. Václav mě dokázal na papíře zaujmout. Ano, v Ivanovi Trojanovi je jakási jistota a navíc ho obecně pokaždé rád vidím na scéně, ale tady mě upoutala i synopse, která slibovala poněkud hlubší a drsnější provedení ve spojitosti s vězením a prezidentskou amnestií.. Jenže o tohle tvůrcům nejde a jen to tak zakomponují do finálního aktu, aby divák odcházel s hlubším přemítavým pocitem.. Místo toho celou dobu sledujeme vesnické kulisy, které poetičností poutají tak možná v záběru, ale jinak jde zase jen o sérii příhod, kde dementní kluk fňuká proč ho holky nechtějí a střílí po lidech ze vzduchovky. Ivan Trojan uvězněný v úzké škatulce své postavy bez šance na zapamatovatelný herecký projev.. Příliš suchý film, kterému zoufale chybí něco kromě hereckých pokusů. Novinka, že lidi jsou zlí a bezsoucitní opravdu nepřekvapí, ani kdyby to byl vůbec první filmový kousek vůbec. A tak nějak v součtu není skoro o čem mluvit. Tohle je podvod, který někdo sliboval propojit s politikou, ale natočil cosi o vesnickém balíkovi, které se ani ve své střízlivé stopáži nevyhne nudě.. 35%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7
Velmi dobrý výkon Ivana Trojana (kupodivu toho duševně postiženého nehraje Pavel Liška!) i jeho filmové maminky Emílie Vášáryové, výborný scénář, hudba Jana P. Muchowa, ale nemohu se zbavit dojmu, že je ten film poněkud přeceňován. Vůbec bych neřekla, že tohle je Vejdělek! Nemohu si pomoct, 100% tomu dát prostě nechci. Film mě nedokázal strhnout. Ale určitě stojí za to ho vidět. Je to zvláštní film. Takový ale spíš televizní. Dávám 70%.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Čekal jsem mnohem víc, ale co už. Tento film je takový český forest gump a rain man. Ale narozdíl od svých amerických kolegů trpí Václav menší dávkou humoru, takže se dostavila nuda, a to dlouho trvající nuda, je pravda, že vtipné scény jsou skvělé, ale mnoho jich není, co se týče dramatické linie, tak ta je na tom lépe a závěrem to vyvrcholí a dopadne asi tak, jak mělo. Co se týče hereckých výkonů tak samozřejmě Ivan Trojan nemá chybu, taktéž Emília Vašáryová. Jan Budař sice není zrovna můj favorit, ale musím uznat, že zde je vážně dobrej, české lvy jsou rozhodně zasloužené.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
4
Rainman nutí své okolí stát se citlivějšími, Forrest Gump je metaforou průměrného stádního člověka. Václav jenom škemrá o milost a pod diagnózu L(ehké)M(ozkové)R(etardace) ukrývá libovolnou právě se hodící schopnost, či neschopnost. I František z Gedeonova Návratu idiota je hlavně spasitelským podobenstvím a zrcadlem ostatních, „normálních“ lidí. Václav však není nevinný a spásu hledá u jiných. ________ Paradoxně tak jde spíš o příběh věčné nedospělosti a nezodpovědnosti než o tom, že většinová společnost nectí odlišné jedince. Je otázka, jestli tento skrytý symptom nedospělosti přiřknout nejenom hlavnímu hrdinovi konkrétního jednoho filmu, nebo zobrazení jeho životní podstaty chápat jako jistý vrchol přehlídky pošahaných a chcípáckých českých mužů, jimiž je naše kinematografie posledních dvou desetiletí přehlcená. ___________ Samozřejmě, takto si autoři Jiří Vejdělek a Marek Epstein svůj snímek nevykládají. Raději jej fanfarónsky srovnávají s Vesničkou mou střediskovou, kde prý byl Otík Rákosník moc hodný a roztomilý, zatímco Václav.je prý více potřeštěný a je třeba si k němu hledat vztah, což by mělo značit jakousi větší komplexnost jejich dílka. Představitel Otíka, János Bán však byl u nás neznámý, a proto mohl být přijat jako „zavostalej“. _______ Pokud tu původně byl zájem udělat film s nesympatickým retardem, který opravdu ani na chvíli nevypadne z původní diagnózy do pozice zbitého plyšáčka chudinky, měl být pro autory laťkou vynikající jihokorejský titul Oáza (Oasis, 2003) Leeho Chang-donga. Film, který bohužel až příliš nepříjemně ukazuje, na co u nás nemáme kapacity.
6
Trojan navždy a nikdy míň.
kawa
3 388 bodů
7
Tragikomický skutečný příběh o jednom duševně postiženém muži s fixací na svého mrtvého otce a také námět vystavěný na jedné prezidentské milosti. O muži, který se snaží vyrovnat svému otci, bývalému reprezentantovi ČSSR ve střelbě, být dobrým synem své postižené matce - alespoň někdy, a najít udavače svého otce.... Zajímavý film Jiřího Vejdělka.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
7.5
Václava jsem kdysi viděl v televizy a tenkrát jsem si myslel, že se svět snad zbláznil. I přesto jsem se po letech rozhodl film zhlédnou znova. Myslel jsem, že půjde o přímé drama, ale našli se i humorné chvilky. Vejdělek mě překvapil, že z komedie přesedlal na něco takového a nakonec mu to i šlo. Trojan svou roli hrál úžasně a také jsem ho chápal. Docela zajímavý scénář a děj, s dobrým hereckým obsazením a režií.
Judinka
Judinka
627 bodů
8.5
Opravdu báječný film, který každým dalším shlédnutím neztrácí na zajímavosti, ba právě naopak. Celý příběh působí velmi autenticky, diváka nijak citově neznásilňuje, ale přitom je podán velmi s citem a lidsky. Samozřejmě nesmím opomenout skvělé herecké výkony, a to zejména ženského obsazení - paní Vašáryové a krásné Soni Norisové.
barborasalome
barborasalome
522 bodů