O rodičích a dětech

71%

Komentáře a recenze 9

22 283 bodů
8
Kvalitně napsané, natočené i zahrané, ale poněkud odhadnutelné a neobjevné. Z toho mála, co znám od Hakla, tuším, že to bude zřejmě pramenit už z předlohy. Rozhodně ale dialogy nad úrovní 90 % tuzemských filmů a to žvatlání uplyne velmi příjemně i bez nějakých přesahů. Upřímně si přesto nejsem jistý filmovostí tohohle filmu - v podstatě by možná bylo stejně působivé, nebo působivější si to přečíst v textové podobě, což nikdy není u filmů dobré. Neberu to jako protiklad k řemeslné kvalitě, jen je ta kvalita tak jakože "navíc" k zážitku, který pramení odjinud. 3 a 1/2
Fingon
16 886 bodů
8
Už dlouho se mi žádný nový český film nelíbil jako O rodičích a dětech. Zajímavá kamera, scénář, herecké výkony... už dlouho mě žádný nový český film takhle nedojal... Určitě jej chci vidět znovu. Velikým překvapením pro mně byly rovněž scény, které ovšem kvůli spoilování nebudu pojmenovávat jinak než WTF... Něco takového se vážně jen tak nevidí...
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Svěží a uvěřitelné - až jaksi vnitřně kamarádské - bilancování nad životem, které se vyvarovává obvyklých neduhů českých filmů (vtipy za každou cenu, "lidový" humor). Dospělá žánrovka, která se nebojí jít pořád po stejné linii ve stylu Před soumrakem a nepodráží si zbytečně nohy vedlejšími liniemi a postavami, které nemají s ústředním příěhem nic společného. 15 minut dolů a hlubší závěr s výraznějším myšlenkovým dozvukem však mohlo Michálka přece jen posadit ještě o schod výš. 75%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7.5
Zajímavý film. Tvůrci se snažili, aby i malý Jan byl Davidu Novotnému podobný. Ovšem jak mu byl podobný ten slovenský herec Kostelný, to bylo až neuvěřitelné! Nikdy by mě to nenapadlo! Ještě by mě zajímalo, jestli se děda s vnukem někdy "stretli"! :-)
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Luboš Kostelný, David Novotný, Zuzana Stivínová a Josef Somer....moc příjemná konverzační komedie, snad mohla být v závěru malinko kratší.
kawa
3 388 bodů
7.5
Zajímavý film o rozmluvách syna se svým otcem, o pocitech, radostech a strastech, nočních můrách a dalších... trochu klopýtá na slabý scénář. Brutální je maska mladého Somra, ta by mohla kdejaké dítko strašit nejen o Vánocích:)
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
6
Základní námět a zpracování - dialog otce se synem v průběhu procházky je moc fajn a má ambici na velmi slušné dílo. Ostatní linie jsou nepoměrně slabší. Luboš Kostelný, oběť nápadu, že syn se musí fyzicky co nejvíce podobat otci, nevypadá na dvacet ani omylem a ani dvacetiletého kluka nehraje. Mariana Kroftová je především protivná a její postavě není možné věřit ani tečku nad i. Je celkem známo, že děti, i když své rodiče kritizují, často opakují jejich způsob chování. Není nutné to servírovat s tak urputnou polopatičností. Nezaškodilo by trochu nadsázky a zkrátit.
miza
miza
2 336 bodů
7
Herecký koncert Josefa Somra.A kouzelné místo jednoho natáčení Mšené Lázně.
Big Lebowski
Big Lebowski
57 bodů
Jeden z nejlepších českých filmů z posledních let s brilantními rozhovory a černohumornými scénami, které doprovázení rozhovor otce se synem během procházky přírodou, a které zobrazují scény z jejich předešlého života. K tomu ještě jedna dějová linie a pro mě jako celek skoro dokonalý film. 9/10