-
50%
Výborná Polívková, nedostižný Krobot (není malých rolí). Viewegh mě nudí, až na pár prvních věcí se to nedá číst, jak z toho trčí pohrdání kdečím a samožerství jako sláma z bot. Filmová adaptace to trochu obrousila, pár skvělých roliček (zapomněla jsem na dámy Štěpánkovou a Fialovou, Evu Holubovou, Kristýnu Leichtovou a - kupodivu pro mě - Boba Klepla (i když on pořád hraje, jakože civilně, sám sebe). Film vtipný, ale o skutečné dovolené dnešních Čechů v Bibione, na Lidu nebo v Chorvatsku už nic smysluplně nevypovídá.
-
45%
Film, který mě nikdy nedokázal zaujmout, a to jsem ho viděl už třikrát. Duo Karel&Karel bylo super, ale ostatní postavy neměly vůbec nic do sebe, povedených hlášek bylo jako šafránu, Anna Polívková je jako herečka strašně nesympatická a úchvatné poprsí Jitušky Kocurové to zachraňuje jen zčásti. Můj zájem o českou komediální tvorbu se v posledních letech začíná hodně vytrácet..
-
70%
-
90%
-
50%
-
70%
-
95%
Z komedií, natočených už v 21. století, jednoznačně vrchol! Annu Polívkovou jsem si tam zamilovala, Bob Klepl a Eva Holubová samozřejmě palec nahoru, Květa Fialová, Jana Štěpánková, i herci v hodně vedlejších rolích jsou vynikající! A taky jsem tam vlastně poprvé zaznamenala Miroslava Krobota jako výborného komika:
"Vy si z toho děláte srandu, ale jestli se ty hnědý podšálky ztratí, budete muset pít z těch rozpálenejch bílejch. A to se fakt nedá." :-) -
65%
-
80%
Jak české komedie z posledních let nemusím a Viewegha už vůbec ne, tak tohle se dost povedlo. Už to téma - zájezdový autobus plný podivných existencí - je v naší zemi vděčné, vždyť kdo z nás alespoň jednou jedinkrát v takovém autobuse neseděl (a neslyšel ty inteligentní hovory na téma "až přijedeme domů, musíme nejdřív vysypat písek, aby nám neucpal filtr v pračce":-)). Postavy jsou perfektně namíchané - zejména rodinka Klepl-Holubová-Polívková, stejně jako nezbytné duo důchodkyň Štěpánková-Fialová. Díkybohu Anička Polívková svým výkonem dost obrousí tu zoufalou postavu z knižní předlohy (jasně, ženský jsou buď krásný slepice, co nechtěj nikomu, zřejmě hlavně autorovi, dát, nebo ošklivý, leč vtipný intelektuálky, který si, chudinky, podle jeho zastydle pubertálního názoru nikdy nikoho nenajdou - já nevím, zdá se to jenom mně, že v životě znám úplně jiné typy lidí, než o jakých on píše?) a scénář jí nakonec za odměnu taky naštěstí přiřkl mnohem sympatičtější volbu než byl ten knižní Ukrajinec. A pak tu máme dvě rozhašteřené kamarádky, rodinku paštikářů, dva homosexuály a jednoho jakože autora a taky jednu průvodkyni na zabití a samozřejmě řidiče Karla a Karla, kteří do děje vnášejí tolik situačního humoru, že by po něm jistě vděčně sáhli i v lecjakém americkém sitcomu. Jenom nechápu, proč je ten film tak podivně ozvučený. Ale mám ho ráda.
-
65%
-
65%
-
65%
-
75%
-
80%
-
20%
Už jsem si začal myslet, že by mě i česká tvorba mohla začít zajímat a nakonec jsem si pustil film, o kterém sestřenice nepřestala básnit. No... nějakou dobu na nic českého vyjma tvorby Divadla Mír asi nekouknu. Účastnící zájezdu nemají jako takhle ani žádný pořádný příběh a jedná se jen o velkou směs trapnosti, kdy pozorujeme několik jedinců, jak řeší své problémy na dovolené. Každý to chce dělat s každým. Ha ha ha. Bojíme se teploušů. Ha ha ha. To fakt ne. Školačky na svůj věk mluvou opravdu nepůsobí a ty dvě babky jsou fakt divné postavy. Jediným plusem na filmu je dvojice Karel a Karel, ale ze svých zážitků z dovolené bych dokázal napsat daleko lepší film. 20%
-
70%
-
50%
-
75%
-
90%
-
80%
-
70%
-
80%
-
60%
-
30%
Něco tak zoufale trapného člověk jen tak nevidí (pokud se zrovna nedívá na zasedání vlády). Výkon herců je v podstatě nulový, což bohužel pramení i z děsného scénáře, který se snaží zachránit obnaženými scénami. 113 minut je na tenhle film prostě moc. Už proto, že je poskládán z několika příběhů a nemá žádný ucelený děj, kterým by příběh táhl až k závěrečným titulkům. Pár dobrých vtipů (dva) to bohužel nezachrání a ubohost tohoto díla potvrzuje fakt, že největší herecký výkon předvedla Jitka Kocurová v roli Pamely a to paradoxně jen díky tomu, že hrát neumí a tudíž se chovala stejně jako ve svém občanském životě.
-
30%
-