Cesta

61%
Cesta
Je to už deset let, co zkolaboval společenský pořádek, jak ho známe. To však neznamená, že je rozkladu konec. O tom, že může být ještě hůř, se přesvědčí věčně nazlobený samotář Eric, jemuž ukradnou auto – poslední majetek, který měl. Při loupeži ale nechají zloději na silnici ležet Reye, bratra šéfa gangu. A právě toho Eric využije, když se rozhodne dostat zločincům na stopu. Snímek zasazený do nehostinného světa, kde může smrt číhat za každým rohem, pracuje jak s jedinečným, skličujícím prostředím, tak se setrvale napjatými vztahy mezi lidmi. Ty jsou naplněné spíše nejistotou a neklidem než vřelostí, snímek však neopomíná zdůraznit, že ani ve světě plném zhroucených hodnot neztrácí na významu obyčejná lidská pospolitost. Ač režisér zasadil svůj film, který zabydlel velmi silnými postavami, do blíže neurčené budoucnosti, hovoří o něm jako o ryze současném svědectví. (MFF Karlovy Vary)



martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
9
Příběh z postapokalyptického, nehostinného sluncem rozpáleného prašného světa, kde jsou lidské vztahy na bodu mrazu. A tady dojde ke krádeži auta. A to se přeci nedělá. Zvlášť, když je to jediná věc, který jeho majitel ještě má. A chce ho zpátky a tak se vydá za zloději. Není od věci, že námět leckomu připomene filmovou sérii ´Mad Max´. Ve stejném duchu však vyprávění neprobíhá. Emoční film, při kterém mezi zuby skřípou zrnka prachu a je až neuvěřitelně horko. Reálné postavení charakterů postav zvýrazňuje drsnou realitu stavu věci na všech možných úrovních. Nikdo tu nemůže být lecjaký hrdina mající vliv na všechny a na všechno. Tady je prostě každý sám za sebe, kde vládne bezpráví a kde síla osobnosti a zoufalství dokáže přebít skryté hodnoty. Je to film na přemýšlení a o představivosti diváka a tak patří mezi snímky, který není pro každého. Artový nádech doplňuje atmosféru vyjímečnosti nad podobnými počiny. Pomalé tempo si drží svůj rytmus a atmosféře dodává svoji přímočarost. A kde nejsou slova, tam je kamera, která ukazuje víc, než si kdo myslí. A tak tu máme příběh o někom, koho vede kupředu frustrace a chtíč. Jeho činy je však potřeba pochopit a režisér David Michôd to divákovi nijak zvlášť neulehčuje. Asi věděl co dělá.
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů
6.5
Začínám si myslet,že každému cizinci, co začíná hereckou kariéru v Austrálii, ruplo v kouli. V dobrém slova smyslu. Tak za a) Mel Gibson - Mad Max a b) Guy Pearce - The Rover. Samozřejmě tohle není jeho první, ale narodil se v Anglii. A jeho Eric je taky pěkný magor. K filmu - je to trochu jako Mad Max, akorát bez zdrogovaných šílenců. Je to, řekl bych superrealistický pohled na pád civilizace. Nejsou zde žádní jasní hrdinové ani záporáci. Všichni se snaží nějak žít, mají svůj pohled na věc a nějak se rozhodují. Nejsou to cvoci jako v Maxovi, ale depresi mají určitě. A ze souboje SVĚDOMÍ VS. PŘEŽITÍ: ÚSVIT ŠÍLENSTVÍ vychází bohužel vítězně přežití.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
Australská road movie...a celkem zdařilá Jediný minus hudba...jaksi mimo...ale snímek který je hoden shlédnutí.

Dodatečné informace

Původní název:
The Rover (více)
  • Cesta
  • Austrálie The Rover
  • Austrálie Tulák
Země původu:
Austrálie, USA
Rozpočet:
12,25 mil. USD
Tržby:
2,51 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Půjčení nebo nákup