Grandhotel Budapešť

82%

Komentáře a recenze 66

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 851 bodů
8.5
Velmi osobitý film a velkém podivínovi. Skvělé interiéry i exteriéry, film mě nenechal ani vteřinu vypnout, nebo si dokonce odskočit. Prostě jsem ho slupnul, jako malinu. Ralph Fiennes zahrál velmi dobře a opravdu jsem si snímek užil. Nevím, jak je možné, že mi tak dlouho unikal.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
10
Okouzlující postavy a krásné vizuální scény ukazují Andersonovu režisérskou genialitu, o kterou se mimochodem u nás pokusil i Václav Havel se svým snímkem ´Odcházení´. ´Grandhotel Budapešť´ je rozhodně na první pohled více umělecké dílo, než obyčejný film. Přináší jistou jedinečnost, která dobře zapadá. Humor, příkladné herectví, obrazová vážnost (každý záběr je pečlivě poskládaný) a udržující si tempo. I ty dialogy mají svůj rytmus a libozvučnost. Příběh je zábavný a vtipný. Tento film je dokonce i naplněn nepředvídatelnými překvapeními a o to větší je výsledný filmový zážitek.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Ale jo. Nejsem nadšen, ale pořád to se mnou Wes umí. Jeho Život pod vodou je jeden z mých nejoblíbenějších filmů, Budapešť co do podvratnosti a kašlání na "normálnost" stojí hned za ním, ale vlastně už je to moc trademarkové, aby si to zachovalo tu pravou sílu, čímž to trochu ztrácí význam. A především mi chyběly stejně silné emoce, které si s Wesem prostě spojuju. Jeho minulé filmy jsou hravé, aby zakryly kruté jádro - mám pocit, že tady už jde jenom o hraní pro hraní.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Další Wesova sbírka prapodivných postaviček v hodně originálním balení, která sice v druhé půli možná trochu ztrácí dech, ale pořád z ní je fain komedie. Ta jeho schopnost dostat jakoukoliv hvězdu do malého štěku a vycucnout z ní maximum je fakt obdivuhodná (ale místy možná trošku kontraproduktivní). 7/10
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
9.5
Já bych tomuto filmu sice nejvyšší známku neudělil, ale to neznamená, že by šla známka nějak výrazně dolů. Grandhotel Budapešť je originální a zábavný film a jako příjemné zpestření určitě stojí za vidění. Andersonova „geometrická režie“ je mimořádná a už jsem viděl spoustu pokusů, kdy se jí někteří pokoušeli napodobit, ale dopadlo to neslavně. Wes Anderson totiž svůj styl skutečně vycizeloval.
lamps
lamps
15 156 bodů
8.5
Je to jako líbezné pohlazení. V době, kdy film představuje čistokrevný byznys a hlavní herečka má mít místo hereckého nadání raději trojky kozy (nestěžuji si), přijde jedna geniální hlavička s filmem, který tak nádherně a přitom neambiciózně propaguje a hlavně oslavuje smysl filmového průmyslu jako takového. Milý příběh plný pohybu, dynamických zvratů a ztřeštěných postaviček, z nichž každá zvládne zaujmout již svým stylizovaným zevnějškem. Kdyby Anderson tvořil na začátku dvacátých let, byla by z něj nesmrtelná ikona a snad i živoucí legenda, takhle to má výrazně těžší, jelikož trendy se zásadně liší a mluvený dialog mu v jeho filmech ne vždy stoprocentně funguje. Přesto velká paráda a další výtečná role pro Ralpha Fiennese..
hrumsrt
hrumsrt
9 318 bodů
6
Mně u podobných filmů štve jedna věc, každý kdo se o film zajímá a má je pestře nakoukané, tak cití, že tady jde o něco trošku specifického. Jakoby mu někdo neustále říkal - "Vždyť to je umění!". Takový pocit, jakoby se tohle mělo každému líbit, jinak filmům neholduje a nepozná kvalitu. Jenže pořád jsme každý jiný, i přestože moderní společnost rozdíly hodně zabrušuje (respektive lokalizuje). A proto si pořád nějak myslím, že je v pořádku, když se film který se líbí 9 z 10 diváků, že existuje právě ten jeden divák. Nakonec jsem to dokoukal do konce, ale musel jsem se dost přemáhat. Mně to prostě nudilo a kromě osobitého vizuálu to nenabídlo nic. Film má bavit a zaujmout, to se zde úplně nepovedlo. 60%
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
8.5
Až vzácný příklad čistokrevného filmu, dnes již zcela nevídaného. Anderson experimentuje v každém záběru, mění dynamiku a záměrně jde proti divákovým očekáváním a příjemně mate, ať už změnou perspektiv, pohybem kamery a střihem, stejně jako změnu poměru stran podle toho, co se v jaké době odehrává. GB je takovým milým mixem, neboť ohýbá zavedené postupy, hraje si s divákovým očekáváním a utočí na něj nezvyklou formou vizuálních gagů v nepopsatelné geometrii každé scény. I tak se našla jedna věc, která skvělou práci trochu narušuje a to nevyvážené tempo v druhé půlce, kde divák už trochu Andersona prokoukne a ten ho ničím už moc nepřekvapí. Ale stejně je výsledek parádní a takových filmů bych si dal klidně víc do roka.
Klajnik
Klajnik
8 590 bodů
4
Když jsem Grandhotel Budapešť viděl prvně, příliš mě neoslovil, ačkoliv to byl natolik esteticky výrazný film, že jsem je jednotlivé scény udržel na mysli i po 6 letech. Co se mi z hlavy vykouřilo, byl příběh a celá řada postav. Vůbec jsem si nepamatoval, o co tam šlo, což nasvědčuje, že jde o typ filmu, kde vítězí forma nad obsahem. Opravdu mě ale vizuálně fascinoval až Wesův následující film - Isle of Dogs a vyloženě mě uhranul až French Dispatch, kde Wesův autorský styl dokonale vykrystalizovaný a všechny sety plně odpovídají jeho vizi. Přitom jsem četl, že lidé už u Grandhotelu Budapešť tvrdili, že to už nelze nikam posunout, což svědčí o tom, že diváci neměli ani zdaleka takovou představivost jako autor. Ono to totiž posunout šlo - a o pořádný kus! Pokud bych si tedy chtěl užívat Wesův styl plnými doušky, rozhodně bych šáhl po jeho novějších filmech, které jsem jmenoval výše. Nejde však jen o to, že autor udělal film tomuto velmi podobný, ale lepší. Já mám totiž k tomuto kousku i větší výhrady: Mně totiž vadí, že GB je dobrodružný film. Zápletka filmu pracovníci hotelu donutí opustit ono místo a vydat se na dobrodružnou cestu, která je poměrně bezpředmětná, nezajímavá. Bylo mi úplně jedno, jak to s postavami skončí a jestli se jim podaří dosáhnout svých cílů. Je tomu proto, že Wesů styl znemožňuje drama. Jeho světy jsou celé takové dětsky hravé, uhlazené, symetrické a neškodné - což je činí dokonalými pro neurotiky. Pokud se stane něco nemilého nebo postavám hrozí nebezpečí, je pojato v rámci humoru a rychle se to opouští. Ten největší problémem, který s GB mám, je ten, že jsem nucen sledovat dramatický příběh, který nefunguje a nemá žádnou výpovědní hodnotu, namísto toho, abych sledoval něco podstatně vhodnějšího a smysluplnějšího - něco, k čemu navíc jsou veškeré předpoklady! V tom GB, která WA natočil, nám není dáno sledovat právě ten děj, který bychom sledovat měli: Neměli jsme opouštět prostor hotelu a řešit nějakou závěť a obraz. Měli jsme s postavami setrvat v hotelu, sledoval, jak onen hotel funguje, jak se mění po čas desetiletí, jaké postavy ho udržují v chodu a jakými způsoby tak činí i s jakými problémy se tam musí vypořádávat a s jakými typy hostů musí jednat. Wesův styl není vhodný k užití dramatických dobrodružných příběhů, ale dokáže skvěle tematizovat (a "oslavovat") chod určitých pracovišť. Je to patrno právě na French Dispatch, což je povídkový film složený ze 4 reportáží, skrze něž autor posílá milostný dopis kvalitní novinařině. Zrovna tak mohl být Grandhotel Budapešť film, který je milostným dopisem zaměstnancům hotelů, které svým chodem připomínají - jak řekne jedna postava - instituci. Škoda, že právě na tom WA nepostavil celý tento film...
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Typický Anderson a je prostě dobrej a ještě si vzít pod palec takovej výřad známých herců, to chce kuráž. Práce s kamerou je prostě mazec, každý záběr je promyšlený a originál. Ralph Fiennes a Adrien Brody jsou obzvlášť dobří. 83%