Od oslavy osmnáctin přes útok v úborech jeptišek až po střetnutí s drsnými gangstery se hraje studentské žánrové cvičení, které předstírá ohromně mladistvý ráz, ale působí utahaně. Podsvětí se vyčerpalo a odhalování zranitelných koťat pod srstí krvelačných šelem není taky zrovna objev století.
Komentáře a recenze 7
Violet a Daisy se nestanou klasikou gangsterského žánru, i když by jí tak strašně chtěly být. To by ale Geoffrey Fletcher nesměl tolik čerpat ze studny jiných, mnohem lepších filmů a musel by ten svůj nechat trochu dýchat (holt když se po deseti minutách bez vysvětlení zjeví Danny Trejo a začne dělat psí kusy, něco je špatně).
Snaží se být cool, trendy a vtipný, zatímco je ale plytký, vyprázdněný, povrchní a po nějaké době nudí. Je to škoda, protože potenciál tady jistojistě byl.
Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.
Filmu schází napětí, protože se s plochými postavami nedá nijak ztotožnit, a sterilní režie ten scenáristický propadák nezachrání. Film stojí někde mezi naivní psychologickou sondou do duše teenagerek a bezradným komiksovým mišmašem, který neví, o čem by chtěl vyprávět.
Dočetli jste až sem? Respekt. Přijde vám, že měl recenzent tvůrčí krizi? Bravo. Stejný pocit měl autor textu z autora snímku. Pocit však ostře kontrastuje s faktem, že se jedná o režisérovu prvotinu. Geoffrey Fletcher, držitel řady cen včetně Oscara za scénář k dramatu Precious, dostal příležitost film dokončit už v roce 2011.
Violet & Daisy je tedy film, jehož režisér si zjevně myslí, že dokonale ovládá filmařské řemeslo a že mu tudíž všechno projde. Ale to, že v titulcích napíšete do poděkování jména Quentin Tarantino a Bruce Willis rozhodně ještě neznamená, že se jim můžete rovnat.