Elysium

71%

Komentáře a recenze 55

7
Neill Blomkamp je šílenec a rád si realizuje své sny. Já jsem za to osobně rád,protože jeho snímky nepostrádají akci a spousty šílených nápadu na pozadí jednoduché zápletky. Elysium je správně špinavá podívaná,která nám servíruje budoucnost v ruinách. Vizuální stránka a speciální efekty jsou samozřejmě na vysoké úrovni. Jen chtělo více zapracovat na scénáři.
6
Prometheus letoška. Kvalitně natočené, ale extrémně hloupé. Takový ten případ, kdy kdyby cokoliv začalo dávat smysl, bylo by to v kontextu až podivné. A to pomíjím, že scénář psal očividně nějaký volič Miloše Zemana - celá ta alegorie je naprosto hystericky přetažená a závěr je opravdu k smíchu. Ale jak říkám - natočeno je to hezky (i když podivně nekonzistentně) a je snadné dát se hned do odpouštění. Ale ne přes míru tří hvězd, ty jsou maximum. Zase mi to holt nevyšlo - letošek je celý zakletý.
6
Robocop říznutý nedávnými Paralelními světy a zároveň sociální pohádka o chudých, kteří se vzbouří proti bohatým vykořisťovatelům. Damon s telkou na hlavě nic moc, hlavním hnacím motorem je perfektní mrcha Foster a především záporák par excellance Sharlto Copley aka Kruger. Vizuálně hodně fain, jen to chtělo aby si Blomkamp napsal taky pořádný scénář. 5.5/10
9.5
Tam, kde jiní režiséři žánru sci-fi potřebují dobré a špatné mimozemšťany, vetřelce a nové technologie, si Blomkamp vystačí s modernizovanými stroji současnosti, roboty, droidy a lidmi. Ty „dobré, chudé a nemocné“ zastupuje ještě Maxova přítelkyně Frey (Alice Braga „Já, legenda„, „Obřad„, „Predátoři„), její dcera a částečně i gangster Spider, pořádající nelegální lety na Elysium, důvěryhodně zahraný Wagnerem Mourou, známým z brazilské kultovní série („Elitní jednotka„). Ještě šťavnatější jsou záporní hrdinové. A to jak záměrně bezkrevná velitelka obrany Elysia Delacourt (Jodie Foster – „Úkryt“ , „Mlčení jehňátek„), tak škrobený šéf továrny John Carlyle (William Fichtner – („Nelítostný souboj„, „Temný rytíř„). Kapitolu samu o sobě představuje brilantní padouch Kruger. Blomkamp dal i podruhé šanci svému oblíbenci Sharlto Copleyovi, který v „Districtu 9“ představoval poctivého úředníka pro styky s mimozemšťany Wikuse Van de Merwe. Copley se Blomkampovi za důvěru odvděčil tím, že vystřihl roli skutečně ze všech hledisek odporného hnusáka. Za zmínku stojí kromě nádherného vizuálu i hudba Ryana Amona a skvělý zvuk filmu, který podtrhuje realitu. Od absolutního hodnocení jej dělí jen nutnost porovnávat s lepším „Districtem 9“ a poněkud příliš idylický závěr filmu, což ovšem neznamená, že byste si nejlepší letní blockbuster tohoto roku měli nechat ujít.
4.5
Tak veliké naděje, a nic z toho. Blomkamp svoje řemeslo ovládá výborně, o tom není žádných pochyb, ale pokud si bude i nadále vybírat náměty z kategorie "Pohledná stupidní blondýna", tak všechno zůstane jen u památného debutu. Elysium možná vypadá dobře, má zajímavé obsazení a základní myšlenka není k zahození, ale něco tak scénáristicky nedotaženého, klišovitého a směšně seriózního snad ani nemůže být považováno za dílo od áčkového tvůrce. Jako oddechovka se to ještě dá, ale ambice snímku byly někde úplně jinde - a to je ten hlavní problém..
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
nie tak "revolucne" ako district 9, ale stale dost zabavne akcne sci-fi (DOOST viac akcne nez sci-fi) s vynikajucou vypravou a skvelou kamerou (i ked by som sa zaobisiel bez "shaky cam" v akcnych scenach). tesim sa na dalsi film od blomkampa a dufam ze ho zasadi do pritomnosti...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8
V mnoha ohledech ukázka výjimečného režijního talentu. Jen ten scenáristický tentokrát zůstal u rutinní báchorky o klasickém boji elity a chudáků, v níž musí (zpočátku samozřejmě sobecký) hrdina misky vah vyvážit. Neodstatky příběhu naštěstí bohatě vynahrazuje vypiplaný vizuál, dravé tempo, hutná atmosféra a milé "klukovské" detaily (jako třeba zabiják s božím jménem Kruger, který je extrémní psychopat, touží po rodině a používá k zabíjení katanu). Elysium rozhodně stojí za hřich a dvakrát tolik v kině. Přístě by ale měl Blomkamp využít scénář někoho jiného. Konec už byl skoro na zabití.
avenis
avenis
8 131 bodů
10
Skvěle předestřená myšlenka (možná to ani nebylo záměrem), že když se lůza dostane k moci, nezůstane kámen na kameni. Kdyby film pokračoval ještě 20 minut, uviděli bychom, jak se dav natlačí do medico-raketoplánů, rozmačká léčebné boxy, odletí na Elysium, všechno vydrancuje a zase nebude mít nikdo nic... Jodie Foster nevnímám jako negativní postavu, ale jako realistku, která má proklatě pravdu, když se snaží ochránit Elysium před vetřelci. Nemá totiž na vybranou. Možná je tento film až hrozivě vizionářský, jak by jednou mohla dopadnout Evropa, pokud otevře své dveře proudu muslimů... Kruté, ale takový je holt život. (12.10.2013)
Pas
Pas
6 225 bodů
0
Škvár první kategorie. I kdybyste se rozhodli mozek vypnout a zakopat metr pod zem, stejně vám Elysium nedá příležitost nepřemýšlet nad mezerami v něm. Nejvíc do očí bijící je obranný/bezpečnostní systém Elysia. Tedy žádný. Lidstvo je schopno vybudovat na oběžné dráze kolonii pro vyvolené (kteří asi nedýchají, neb na orbitu moc vzduchu není a Elysium je otevřené), regenerovat se do nekonečna, vyrábět stovky inteligentních strážních a jiných robotů, když ale na Elysium letí tři předpotopní lodě vyslané žvatlajícím a tragicky zahraným Spiderem, zmůžou se tito vyvolení na slovní výzvu a když ta překvapivě nezabírá, jsou nuceni tyto nelegálně sestřelit ze Země. Jak důmyslné. Na podobné úrovni je i zabezpečení centrály, kde si agresoři mohou volně pobíhat po komplexu a dle své libosti rozhazovat granáty a masakrovat lidi. Nikdo a nic jim v tom nebránŠkvár první kategorie. I kdybyste se rozhodli mozek vypnout a zakopat metr pod zem, stejně vám Elysium nedá příležitost nepřemýšlet nad mezerami v něm. Nejvíc do očí bijící je obranný/bezpečnostní systém Elysia. Tedy žádný. Lidstvo je schopno vybudovat na oběžné dráze kolonii pro vyvolené (kteří asi nedýchají, neb na orbitu moc vzduchu není a Elysium je otevřené), regenerovat se do nekonečna, vyrábět stovky inteligentních strážních a jiných robotů, když ale na Elysium letí tři předpotopní lodě vyslané žvatlajícím a tragicky zahraným Spiderem, zmůžou se tito vyvolení na slovní výzvu a když ta překvapivě nezabírá, jsou nuceni tyto nelegálně sestřelit ze Země. Jak důmyslné. Na podobné úrovni je i zabezpečení centrály, kde si agresoři mohou volně pobíhat po komplexu a dle své libosti rozhazovat granáty a masakrovat lidi. Nikdo a nic jim v tom nebrání...K tomu třesoucí se kamera , naivní vykreslení postav a ubohá hudba.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
8
Může se člověk zamilovat do hudby ve filmu? Podle mě jo, páč se mi to zrovna stalo. Naprosto luxusní záběry s minimem hudby nebo naprosto bez ní stupňovali napětí a fascinovali mě. K tomu zpomalené záběry na správných místech a máme tu 100 krát lepší film než natahovaný průměrný Oblivion. Tohle mělo všechno co to mělo mít. Naprosto luxusní výkon Sharlta Copleyho. Jako záporák byl naprosto úžasnej a jeho přízvuk mě prostě bavil. Jeden z nejlepších záporáků, co jsem ve filmu viděl. Nejdřív jsem chtěl dát plnej počet, ale o opaku mě přesvědčil, nebo spíš nepřesvědčil výkon Jodie Foster, která hrála křečovitě a výkon Wagnera, kterej příšerně přehrával. Nebýt tědlech "maličkostí" tak dám plný počet. Jo a děkuju dvoum chlápkům vedle mě za Nachos. Rád jsem vám ty místa podržel xD