-
75%
Soderberghova homo jízda,která i přes svůj kontroverzní nádech nabízí výbornou podívanou. Miluji snímky,které vychází ze skutečných událostí,nebo ze života reálných osob,protože tím snímek získává zcela jiný rozměr. Liberace byl pro mne tajemnou osobou o které jsem do shlédnutí tohoto snímku vůbec nic nevěděl. Musím říct,že to byl opravdu zajímavý život,který Soderbergh zfilmoval tak jak si to zasloužil. Bez zbytečných okolků a přímo k věci.
-
90%
Symboliku filmu vystihuje lépe anglický originál názvu: Behind the Candelabra (Pod svícnem). Odehrává se v polovině 70. let, kdy homosexualita přestala být trestným činem, ale byla nadále stigmatizována; v té době prožívá - podle dnešních měřítek zcela zjevný - homosexuál a excentrický klavírista Valentino Liberace vrchol své zářivé kariéry. Poznává mladičkého eféba Scotta a nejenže ho svede, ale jeho "zasvěcení" dotáhne až k absurdnostem (mladík je ochoten změnit kvůli svému guruovi vizáž i preference). Ale Liberaceho fanynky svůj idol milují a jeho jinakost si nepřipouštějí - a on jim nedává žádnou záminku k pochybnostem: velmi dbá na to, aby objekt své skutečné lásky pečlivě utajil. Pod jeho svícnem, který vždy při koncertě stává na klavíru, je největší tma ...
-
85%
Liberace na televizní produkci, která byla od začátku směřována, že se bude moci hrát v kinech, které o snímek projeví zájem, tedy alespoň v liberální Evropě, má skvěle odvedenou výpravu a kostýmy. Naprosto špičkové jsou pak masky.
Snímek Liberace sklidil fenomenální úspěch od kritiky, byl k vidění na MFF v Karlových Varech, v kinech a na kabelovce. Super! -
75%
Možná tomu chybí ústřední myšlenka, která by jednotlivé střípky života dvou mužů spojila v jeden celek, nicméně kvůli hereckým výkonům dvou pánů v hlavních rolích na Behind the Candelabra jen tak nezapomenu. Věděl jsem, že Michael Douglas dokáže zahrát mnohé, přece jen má na kontě Oscara, ale že v sobě nalezne odvahu a tolik přirozeného talentu pro podobnou roli, by mě nikdy nenapadlo.
-
75%