M - A City Looks for a Murderer (USA)
« další názvy »
Německo Německo
105 minut

Žánry

:
Drama, Krimi, Mysteriozní, Thriller, Kultovní

Obsah

:
Napsat vlastní obsah

Režie

:
Fritz Lang

Scénář

:
Thea von Harbou Fritz Lang Paul Falkenberg Thea von Harbou Adolf Jansen Karl Vash

Herci

:
Peter Lorre Ellen Widmann Inge Landgut Otto Wernicke Theodor Loos ...
Jste na stránce filmu Vrah mezi námi. Líbil se vám? Víte, že registrovaní uživatelé Kinoboxu mohou filmy hodnotit, psát k nim recenze, dokonce i upravovat profily filmů a získat tak body do žebříčku? Zaregistrujte se a řekněte ostatním, co si o filmu Vrah mezi námi myslíte! K 25. říjnu 2020 nám s udržováním a doplňováním databáze pomáhá už více než 27081 uživatelů. Děkujeme!

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 85%
    0
    0
    28. 3. 2020
    Sheldon (15941 bodů)

    Vrah mezi námi (M) je film z roku 1931 a je to zřejmě jeden z prvních filmů o sériových vrazích. Režisér Fritz Lang natočil tento snímek s Peterem Lorrem, tedy hercem z našeho československého prostoru. Hans Beckert (Peter Lorre) je vrah dětí a v patách mu je jak policie, tak místní podsvětí. Klíčem celého vyprávění je pak dvojí zúčtování, oficiální spravedlnosti a mafiánských bossů. Hrůzný film v žánru přináší i prvek vznášejícího balónku, který dnes už znají snad opravdu všichni.

  • 85%
    1
    0
    1. 8. 2016
    lamps (14232 bodů)

    Jeden z raných filmů-noir, po filmařské stránce splňující snad všechny předpoklady, které dělaly tento klasický žánr tak krásným a osobitým. Atmosféra tuhá, že by se ani krájet nedala, mrazivý a do detailů propracovaný příběh, přesvědčivě zahraný zabiják a samozřejmě útočný politický přesah, který v tomto případě cílí kritiku takovým způsobem, že snímek je svým poselstvím aktuální i v dnešní době (a bohužel asi ještě dlouho bude). Na "Emko" by se měli povinně podívat všichni vysoce postavení politikové, a následně o něm ještě hodně dlouho přemýšlet. :)

  • 100%
    0
    0
    9. 4. 2015
    hrona (562 bodů)

    Na svoji dobu velice silný a emotivní snímek. Hon na vraha malých holčiček ve fiktivním městě, do kterého se zapojí úplně každý, od policistů, žebráků až po celé podsvětí. Z počátku film ukazuje nevraživost a podezírání, po té určitou pospolitost, sounáležení a spolupracování ke konečnému vyřešení. Z druhé strany vraha, který má své zavedené rituály a zvyky ve skvělém podání Petera Porre. Nadčasově natočený příběh řeší a podtrhuje občanský postoj k hrůzným činům a a nakonec vrcholí debatou o vině a trestu. Podtrtženo sečteno, zkrátka mazec...

  • 95%
    0
    0
    18. 10. 2020
    Renfield (49 bodů)

    Naivně jsem si myslel, že matka z úvodu filmu bude mít v jeho dalším dění jednu z hlavních rolí. Jenže tak tomu není a není tomu tak ani u jiných, co přicházejí a zase mizí, nebo se ještě jednou dvakrát objeví. Fritz Lang celou první polovinu vypráví bez hlavního hrdiny, sledujeme, co udělá s obyvateli města přítomnost vraha mezi nimi. Strach a obavy jsou všudypřítomné, ať už jsou motivace lidí jakékoliv... nadčasová forma vyprávění prostě nadchne! Ale zdaleka nejen ta, vzhledem k velkému množství dialogů jsem si říkal, že Lang musel být příchodem zvukového filmu opravdu nadšen a snad i byl, ale na ten němý rozhodně nezanevřel. Je tu více pasáží, kterým právě ono ticho (a to ticho naprosté), dodává na atmosféře, vypráví v nich pouze kamera, její fantastické kompozice. Patrné je to zase již v úvodu filmu, pohledy na prázdné schodiště řeknou vše... a co teprve míč, či balónek mezi dráty. Jedním z vrcholů je samozřejmě i scéna, podle které se film jmenuje, pronásledování vraha a otisk písmene M! V této části zase přichází jeden ze skvostných pohledů kamery a to pohled z okna, když je vrah poprvé obklíčen. Domovní kompozice připomenou Polanského, ty v hostinci, ve kterých kamera proplouvá mezi hosty, téměř naráží do jejich tváří, aby vzápětí zmizela do úplně jiné scény, zase například Triera. Ale třeba je to v těchto případech jen pocit, každopádně častá inspirace jiných jistě byla a to včetně výborného střihu. "Prolínací" scéna dvou naprosto odlišných porad, v nichž ale jde o to jedno, nebo výslech na policejní stanici a k němu záběry škod v domě, výborné. Čímž se konečně dostávám do poloviny druhé, kde již vystupuje onen hlavní "hrdina", který je pojat takovým způsobem, že se mu musí občas fandit (minimálně, ale přesto). Samozřejmě jde především o závěr, jeho obhajobu ve vrcholné scéně soudu... řekněme lidového, žebráckého? Možná. Každopádně Peter Lorre je zdaleka nejen zde, ale zde především neskutečný, právě díky němu platí výše zmíněné. Třešničkou na hodně pokřiveném, atmosférou stále expresionistickém dortu budiž to, že Lang nabízí jedinečný pohled do policejní práce, dá se říci dobové, ale ono se to zase tak neodlišuje. A závěr, který klade zásadní otázku, odpověď na ni je na každém.

78 ? ?
jak hlasovat?
  • Renfield 95%
  • Sheldon 85%
  • cerfik 100%
  • lamps 85%
  • Pas 10%
  • Arthur Logoff 65%
  • karlos-slovan-janovec 75%
  • ballrog 65%
  • bayern 60%
  • sabule 65%
všechna hodnocení (25)

V žebříčcích uživatelů

1. místo z 1 v žebříčku uživatele Renfield
11. místo z 11 v žebříčku uživatele Renfield