-
90%
Film je unikátní barevnou studií a obsahuje velmi zajímavé technické postupy, přičemž scéna, kdy lidé mění barvu podle svého charakteru patří dnes již mezi klasické vrcholy tuzemské kinematografie. Kameraman Jaroslav Kučera (Noc na Karlštejně, Všichni dobří rodáci), který Jasnému na plátně doslova čaroval byl průkopníkem zajímavého technického postupu barevnosti na druhou. Kučera totiž nejen, že natáčel na barevný materiál, ale ten ještě dodatečně koloroval. Pokud se ovšem na film podíváte pozorně, všimněte si i drobných triků s barevnými reflektory, kterými kombinuje náročnou postprodukci.
-
75%
Když film vznikl, nebylo mi ještě 10 let, byla jsem na tom s maminkou v kině, ne že by se mi to nelíbilo, ale připadalo mi to takové opravdu hodně zvláštní. Působila na mě spousta barev, kocour, ... Už tehdy jsem cítila, i když jsem tomu nerozuměla, že je to film něčím pozoruhodný. Je to pohádka, ale spíš pro dospělé, nebo pro starší děti. Já bych ho zařadila mezi díla surrealistická. Tehdy v 60. letech se v naší kinematografii hodně experimentovalo. Rozhodně bych tento film ani dnes po pětapadesáti letech neodmítala. Je v něm něco, co člověka nutí se zamyslet. A byl točen v Telči. To je samo o sobě tajuplné město a na filmu se to podepsalo.
-
80%
-
75%
-
100%
-
70%