Snowboarďáci

66%

Komentáře a recenze 29

47 084 bodů
7
Karel Janák se chopil zajímavého námětu a podařilo se mu natočit první čistokrevnou teenagerovskou komedii,která není vůbec hloupá a dokáže pobavit. Snímek nabízí spoustu vtipných scén,ale na můj vkus mohl Janák přece jen více zatlačit na pilu. Casting se povedl na jedničku a Kotek s Mádlem se tak stali ikonami českého mládí ve filmu.
4
Promiňte, ale tohle jde mimo mě. Pro mě je to naprosto nesympatický film s dvěma trapáky v čele. Nechápu ten příběh, jeho humor a jeho smysl. Nebaví mě. Nemám ho rád. 30%
Fingon
16 886 bodů
6
Od divácky tak úspěšného filmu (ke kterému jsem se, podotýkám) dostal více jak rok po premiéře, jsem čekal mnohem, mnohem víc. Podle všeho už nejsem teenager, a ačkoliv jsem u Snowboarďáků neusnul a leckteré vtípky byly skutečně 'hustý', výsledný dojem je hodně, hodně slabý. Teď by to chtělo nějakou teenagerovskou vyvražďovačku, když už jsme takhle světoví...
6
Prci, prci, prcičky, Sexbomba od vedle, Superbad.... příklad amerických teenage komedií, které se točí kolem paniců a jejich tužby po tom se tohoto nelichotivého titulu zbavit. Komedie o mladých, které cílí především na mladé a dokáží je možná i případně poučit, jak na to poprvé rozhodně nejít. Stejně jako mnoho zahraničních trendů se i úspěch těchto komedií u nás někteří tvůrci pokusili tento úspěch přenést do Česka. A jen dvěma lidem se to nejspíš adekvátně povedlo. Ignorujme ovšem Martina Pohla a jeho Párty Hárd a vrátíme se k tomu prvnímu případu: Karel Janák a jeho celovečerní debut Snowboarďáci. Divácky nejúspěšnější český film roku 2004, který odstartoval úspěšné herecké kariéry herecké dvojce Vojtěch Kotek/Jiří Mádl a odstartoval i kariéru zmíněného Karla Janáka, který dokázal později na Snowboarďáky navázat Rafťáky a následně Ro(c)kem podvraťáků. Právě Snowboarďáci ovšem vše začali. A ani po letech rozhodně neurazí. Janák se kromě režie ujmul i scénáře a napsal sympatickou komedii, která je plná zábavných hlášek i gagů. Rendy a Jáchym se v roce 2004 vydali ve stopách Anděle na horách a Sněženek a machrů a vydali se na hory, aby poprvé smočili. To je vlastně vše, o co ve Snowboarďácích jde. Sbalit největší kočky na svahu, na snowboardech se přitom vyloženě neponížit a zdolat různé nástrahy od nepříjemných příbuzných přes agresivního psa po nadrženou Pavlu Tomicovou. Scénář to sice není světoborný, má slabší místa a někdy vyložené díry, zadaní odpočinkové zábavy ovšem Snowboarďáci i po letech splňují dostatečně. Janák dokázal skutečně přenést teenage panickou komedii do českého prostředí a dokázal přitom Snowboarďáky slušně natočit. Janákovi během natáčení bylo přes 30 let, jeho tvůrčí uchopení ovšem působilo svěže, v jistých momentech vyloženě stylově (především i díky živému střihu) a především se mohl film spolehnout na parádní soundtrack, kdy není potřeba představovat především On My Head od Dana Bárty a celkově solidní dynamický soundtrack Miroslava Chyšky. Ze Snowboarďáků ovšem především po tvůrci stránce nešla cítit vyložená rutina a bylo tam možné vnímat i nějaké to nadšení. Herecký debut Jiřího Mádla a jedna z prvních velkých rolí Vojtěcha Kotka, která se stala ikonickou dvojicí i díky dalším spolupracím, právě Snowboarďáci ovšem všemu položili základ. Sympatická dvojice, které role dvou nadržených paniců přesně sedli na míru. Ono tehdy nevzniklo žádné přelomové dílo, vznikl pouze film, který byl speciální v tom, že se úspěšný koncept ze zahraničí skutečně podařilo přenést k nám a přitom se to celé vydalo méně oplzlým stylem a přeci jen i méně odvážným. Z Janákova uchopení ovšem bylo cítit, že chce natočit film, který by se chtěl živelnosti amerických teenage komedií alespoň přiblížit a to se mu skutečně povedlo. Snadno se dá říci, že jsou Snowboarďáci vlastně o ničem. A oni vlastně o ničem víceméně jsou. Janák nenapsal vychytralý scénář s komplexními postavami, je to pořád jen velmi solidní zábava, která ovšem skutečně dokázala, že i něco takového u nás může vzniknout, když se chce. A není to jen o penězích, ale i o tvůrčím zápalu a nadšení pro věc. V roce 2004 u nás nevznikla panická komedie, která by se mohla vyrovnat kvalitám právě Prci, prci, prciček či Sexbomby od vedle a k dokonalosti Janákova celovečerního debutu toho vlastně chybí celkem dost. Přesto se Janákovi tehdy jako prvnímu podařilo koncept panických komedií alespoň částečně přesunout do Česka a přitom to realizovat velmi slušně. A rovnou na to navázat i Rafťáky či Ro(c)kem podvraťáků. K Janákovi se v tomhle ohledu nikdo nepřiblížil a už vůbec ho nepřekonal žádný tvůrce až do nástupu Martina Pohla s jeho Párty Hárd v roce 2019. Ale to už je pochopitelně zase tak trochu jiná písnička. Janák se Snowboarďáky ovšem skutečně dokázal něco výjimečného....
8.5
Správně ujetý teenagerský komediální film plný hustých hlášek a situací.
9 274 bodů
8
Možná první česká teen komedie a taky asi i jediná povedená.. Karel Janák si už od té doby může prznit Vánoce těmi svými rádoby pohádkami, jak chce, jelikož on už má to svoje navždy odtočeno. Snowboarďáci dali vzniknout jedné z nejikoničtějších hereckých dvojic, kterou jsme pak mohli vedle sebe vidět ještě dvakrát, ale už se zkrátka nepovedlo navázat podobným úspěchem. Tenhle snímek Vás musel potkat v tom správném věku, aby Vás dokázal zaujmout a po letech i patřičně zkultovnět.. Dva machýrci, kteří sní jen o prvním zásunu se rozhodnout, že cesta k němu může vést přes efektní jízdu na snowboardu, akorát že na něm nikdy před tím nestáli.. Výborné zasazení, super casting a naprosto legendrání hlášky. I když mě štve, jak to zase spadlo úplně z ničeho dvoum jelimanům do klína, tak jsem si to s nimi užil. Dobře vedený film, který přesně ví, co a jak si vychutnat. A jo, Martinka Klírová byla hodně dobrá! Navíc ještě super songy... (Osobně o třídu výš než rodinnější Rafťáci.) Vánoční film, že ani nevíš. 70%
9 025 bodů
7
Fajn vtipná jízda, která hází hlášky a vtipné momenty jak z kulometu. Navíc podtrženo skvělými herci. Duo Kotek/Mádl oživují děj a ve výsledku možná i zvedají kvalitu.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Když jsem tento film viděl poprvé, tak mi bylo nějakých 18 a byl jsem naprosto unešen. Snad první novodobá teenage komedie v našich končinách. S postupem času už tak moc unešenej nejsem, některé momenty mi spíše přijdou směšné, ale pořád musím říct, že tento snímek není vůbec špatnej a dá se říct, že teď je již kultovní a patří k mému zimnímu rituálu, každý rok, jak napadne první sníh tak pouštím Snowboarďáci. Herci jsou příjemní duo Kotek + Mádl sympatičtí, funguje to, skvěle je doplňuje Jirka Langmajer, kterej zde má nezapomenutelnou roli a hláška "no co to je ty vole" patří do mého komunikování s přáteli. Navíc musím říct, že Janák to s kamerou umí a jeho styl režie a kamery vypadá hodně moderně a používá hodně střih, což chválím. Ovšem nejlepší co snímek obsahuje je samozřejmě hudba, soundtrack mi občas ještě teď zazní v reprech.
kedl
kedl
6 380 bodů
5.5
Nevím proč režisér to nejlepší vyplácá na začátku. Matka v po daní V. Freimanové je úplně super, nejinak na tom jsou oba otcové O. Brousek a B.Klepl (Ten obzvlášť je nejlepší z celý filmu, jeho hláška: No tak jsem chytal ryby, no. Byla opravdu překrásná). Ale pak se to na horách nějak zbrzdí a všechno působí těřkopádně. Z ústřední dvojky perlí Jirka Mádl, který by si spíše za ten výkon měl slíznout všechnu mediální pozornost. Jeho přirozený herecký výkon mě mile překvapil. Nebudu se zatěžovat tím, že dějová linka vlastně není, ale jen směska méně či více skřípajích vtípků (od dobrých se sněhulákem na sloupu až po ty co mi tam překáželi a to v budově horské služby). Jinak ta blondýna...... nevím jak se jmenuje, ale byla tam jen na okrasu, jinak herecky :-( Její věta My jsme se o vás i báli. Mi trhala uši....... Naštěstí tam moc nemluvila :-) Spíš si myslím, že celému filmu podráží nohy hudba (pecka On my head je dobrá, ale 5x do 5ti minut tam být nemusela), nedotaženost gagů a výkony některých herců. Jinak se nad tím nesmí moc přemýšlet, pak se teprve budete bavit.
blazma
blazma
4 928 bodů