62%

Komentáře a recenze 6

Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Ten obsah, který tu uvádíte, k tomuto filmu nepatří - toto je remake filmu Claude Chabrola La femme infidéle (Nevěrná žena) z roku 1968, kde ústřední dvojici hráli Stéphane Audranová a Michel Bouquet. Režisér Adrian Lyne přenesl děj do New Yorku. Přitažlivá Connie (Diane Lane) žije se svým manželem Edwardem (Richard Gere), malým synem a se psem poblíž New Yorku. Ve městě náhodou, když se zraní a odře si koleno, pozná mladšího charismatického antikváře Paula Martela, který ji zavede do svého bytu plného knih a uměleckých děl. Nezávazné setkání přeroste ve vášnivý erotický vztah, který oklamaný manžel vycítí; nechá svou ženu sledovat detektivem, získá důkazy a odhodlá se svého soka navštívit. Při konfrontaci v afektu Paula zabije; je sice zděšen vlastním jednáním, ale vzápětí začne uvažovat racionálně a podaří se mu mrtvolu odstranit z bytu, dostat ji do svého auta a nakonec zabalené v koberci vyhodit v noci na skládku. Connie však instinktivně vytuší, co se stalo, a těžítko, které darovala Paulovi a ono se objeví zpět doma, její tušení potvrdí. Rodina však prozatím drží pohromadě.
  • výborné herecké obsazení (Lane, Gere)
  • skvělě vygradovaný děj, otevřený konec
6
Diane Lane a celá první polovina nabitá sexuálním napětím - tyhle 2 věci jsou na filmu to nejlepší. Jinak se to v podstatě moc neodlišuje od direct to dvd snímků. Každopádně ty erotické scény Lyne pořád umí. 5/10
8
Connie a Edward Summer jsou šťastný manželský pár. On je architekt, co koupil dům na předměstí New Yorku a ona je jeho udržovaná manželka, která se angažuje v charitě. Stačilo, aby zafoukal silný vítr a ona upadla před domem pohledného mládence Paula Martela a rozbila si koleno. Pozváním Connie do Paulova domu však začalo něco, co by se milému Edwardovi asi příliš nelíbilo. Connie se začne s Paulem stýkat a užívá si sexuální románek se vším všudy. Jenže Edward není hlupák a nevěru odhalí. V emociálním rozrušení mladého muže zabije. Film je remake francouzského filmu a režie se ujal zkušený Adrien Lyne. Inscenace filmu v poklidném tempu, ale zároveň s několika velice zneklidňujícími scénami se postaraly o to, že diváci si i přes nabídku komerčně atraktivnějších snímků čas na toto drama rozhodně našli a přišli do kin. Skvělý herecký výkon Diane Lane byl odměněn nominací na Oskara.
9 183 bodů
6
Nevěrná se veze na atraktivní vlně všech těch thrillerů s erotickými prvky, kterým stejně pořád kraluje Základní instinkt. A není to úplně poprvé, co se Lyne do podobných vod pouští - 9 a 1/2 týdne, Osudová přitažlivost to jsou důkazy, že pro tenhle žánr má jako tvůrce cit a dost často ho sám i nakrmí, ale nikdy ani přibližně hodnotně jako právě zmíněný Verhoevenův provokativní opus.. Zda Adrian Lyne má za sebou i lepší filmy, bych si připustil trošku polemiky.. Jedná se především o režiséra, pro jehož film je nezbytné klišé a vlastně sám neumí prodat opravdový film, u něhož bez poznámek budete souznět s postavami.. Příběh vypráví o vztahové zkoušce manželského páru Summerových, v níž si manželka pro vzrušení obstará milence.. O tom jak se k tomu postaví při zjištění manžel, jaký to bude mít dopad na jejich manželství a rodinu rozhodne jen on.. Nevěrná servíruje dost solidní postelové scény, které jsou šikovně okořeněny erotikou, ale stejně se v nich vůbec nepovedlo prodat vášeň obou zúčastněných.. Zhruba první polovina je fajn, Nevěrná prodává postavy a vystavuje hlavní příběhovou linku, ale neví pak co s ní, a tak "dlouho chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne".. A až to nastane už ztrácím zájem a je mi jasné, že z tohohle mráčku plného potenciálu pršet nebude.. Nebylo nefér, čekat víc.. P.S. S rolí Connie koketovala i Sarah Michelle Gellar, která by sem sedla s hodně jinou energií. A já bych měl asi další guilty pleasure.. 60%
9 025 bodů
6.5
Film, který se snaží tvářit velmi komplexně a rafinovaně, ale chybí k tomu potřebný čas, jenž by umožnil divákovi se s hrdiny více sblížit. Proto většina scén nemá takové gradování, aby uspokojilo většinu lidí. Ovšem, hlavní hrdinové jsou výborně napsaní, zahraní i zrežírovaní. Jen by to příště chtělo některým částem věnovat více času a naopak. Jinak ale solidní podívaná.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
4
Opustí Lyne někdy erotické pole? Zřejmě ne, protože by podle všeho jeho filmy neměly už co nabídnout. Nevěrná je klasická ukázka toho jak netočit erotický thriller. Ale má to být vlastně erotický thriller? Už si nejsem jist. Čyřitkrát hvězda za Diane Laneovou, jedna navrch za energetickou erotiku, tři dolů za ubíjející druhou polovinu. Skvělá látka, která neurazí v hodinovém televizním filmu, ale vyloženě naštve při dvou hodinách v kině.