Solaris

66%

Komentáře a recenze 13

22 268 bodů
6
Solaris má skvělou myšlenku (ovšem doslova přejatou) a perfektní atmosféru. To mu rozhodně nebudu upírat. Bohužel ale tato mystická a až nadpřirozená cesta, která by se dala přirovnat k 2001, není rozvinuta natolik, aby dala filmu vyniknout. Soderbergh se soustředí na vše kolem, ale uniká mu jemná podstata toho všeho a k závěru kráčí monotónně a bez nápadů k cíli, který většina zájemnců už musela vidět v originále. Vše bylo řečeno už v Tarkovského verzi, což dělá toto Solaris naprosto zbytečným filmem.
2
Přímo na solar. V tom špatném slova smyslu. Knížku jsem četl tak 15 let zpátky a moc dobře si pamatuju, jak mě ta atmosféra na lodi přejela. Ale co bylo ksakru tohle - to ví asi jen Soderbergh. Tomu filmu chybí vše co má Lemova předloha.
8 503 bodů
2
Dobrej námět a myšlenku Lemovi knihy schazuje fakt, ze adaptovanej scenar je dost slabe napsanej. A taky to moc dobre nevypada. Efekty, kulisy i statická kamera dělají velmi nízkorozpočtový dojem.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
9.5
Vzácná ukázka dokonalé pokory před těžkou látkou. Film ukotven v bezčasí i anonymitě národnosti, který kdyby neměl v hlavní roli George Clooneyho (který je nezvykle tlumený v projevu), bylo by obtížné identifikovat, kdo film natočil a kdy. Podobně jako v Tarkovského verzi je Soderberghův Solaris především o citech. O rozhodnutí, jestli raději zvolíme bolestnou realitu nebo podivuhodný sen, jehož podstatu nechápeme. A podobně jako Tarkovskij dokázal Soderbergh vložit do filmu neuvěřitelně hypnotickou atmosféru, která člověka dokonale pohltí (na čemž má nemalou zásluhu vynikající soundtrack Cliffa Martineze). Velmi smutný a krásný film o lásce a značně nedoceněný Soderbergh. P.S. Úvod odkazující k 2001 imho působivější, než citovaný originál.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Viděl jsem původní Solaris, což je skvost mezi filmy, který miluji a nebrání mi za tuhle citlivou režii Stevena Soderbergha a herecký výkon Clooneyho a i ostatních dát plnou, ikdyž geniality Andreje Tarkovského dosaženo nebylo, zůstala hloubka a neztratilo se to v hrádkách s technikou a formou. Děkuji za hluboký filmový zážitek.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Clooneyho herecký koncert pod taktovkou Soderbergha sice nedopadl přesně podle mých představ, v určitém směru však vnesl do mé mysli příjemné překvapení. Mám rád Soderberghův rozvláčný režijní styl v kombinaci s hypnotickou (neplést s upávající) kamerou. Myšlenka jde opět ruku v ruce s formou a dohromady tvoří ohromně líbivou syntézu. Velmi sympatický mi byl přístup té solarisové životní formy, která si sama uvědomila svůj postoj a posunula tak konvenční měřítka blízkích setkání úplně do jiných rovin. Škoda že si spousta lidí plete Solaris s akční sci-fi, což byl jistě případ sedmi ruských spoluobčanů, kteří vedle mě po půl hodině v kinosále dělali takový bordel, že to hraničilo se špatným vychováním ;).
Kamil Fila
Kamil Fila
4 110 bodů
10
Soderberh pochopil, co to znamená, když inteligentní planeta není pro lidské výzkumníky jiným světem, ale zrcadlem. Příjemně, až ve francouzském stylu upovídaný film, se složitou střihovou skladbou, zrcadlově reflektující a prolínající různé časové vrstvy, které do sebe hladce zapadají a reagují na sebe tak, že takřka popírají fyzikální a jiné hranice. Solaris ukazuje tu stranu melancholie, která nás sice spojuje s vesmírem, ale hrdinové příběhu se už nikdy nevzepnou k tvořivému kroku. O to je film ve vší své tlumenosti smutnější a působivější.
bidlobox
3 802 bodů
7.5