Recenze filmu Trans

70%

Komentáře a recenze 35

22 408 bodů
8
Natripované jinak, než jsem čekal - atmosféru si to buduje docela pomalu. A že se daří, nakonec vlastně přece jenom typicky boyleovským způsobem. Nevadí mi, že není následována pevná, předem rozluštitelná a vysvětlovaná struktura jako třeba u Počátku a hraje se především na efekt. Nevadí mi, že se ve filmu tak snadno ztratí - vlastně naopak, právě to se mi líbilo.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
4
Kromě Cassela mluvícího s ustřelenou hlavou docela blbost, hlavně proto, že dost často jsem nevěděl, co je hypnotická představa a co skutečnost. A tím pádem se nám to koulí do celkem zmatenyho konce a mužu řict, že jsem byl docela zklamanej. Herecky si hlavní trojka střihla náramnou trojku, k tomu nemám výhrady. Režisérsky mě to trochu režisralo, i když pořádně nevim čím. Holt Boylovy časy od dob Trainspottingu se už nikdy nevrátí... Pro slintaly prozrazuju, že Rosario Dawson ukáže nejen kozy...
18 781 bodů
6
Dva dny poté si asi fakt kromě úvodu, všudypřítomné hypnózy a vyholeného Rozárčina bobříka už moc nevybavím. Boyla jsem měl vždycky za dobrého vypravěče, ale tentokrát ani on nedokázal z hovna uplést bič. Překombinovaný scénář, kdy se co pár minut mění zlí na špatné a naopak, nepůsobí vůbec geniálně ale spíš dost bezradně. 5.5/10
16 069 bodů
7.5
Hodně netypická gangsterka s prvotřídními herci a drogově hodně zamotaným scénářem. Není to špatné, ale jednou stačilo, podruhé nechci a vlastně nevím úplně, co tím chtěl básník říci. Docela chápu, že ten film propadnul.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Slušně zamotanej filmeček, na toto koukat pouze za střízliva a bez dětí :-) Do samého konce člověk neví která bije a tak to má být. 72%
liborek_
liborek_
7 258 bodů
4
Doufám, že móda tohoto typu filmu už pomalu odchází, protože tyto filmy jsou čím dál trapnější, hloupější, překombinovanější, prázdnější.... Z čeho se kritici mohli podělat slastí u Inception, je zde dovedeno k naprosté absurdnosti, a vlastně to vypadá, že divák už je úplně vedlejší. Podle tohoto mustru totiž nevznikají filmy, které by překrývaly různé významové roviny, různé zdánlivě neprůsečné látky a náměty k přemýšlení... Podle tohoto mustru vznikají jen narační guláše, pouhé hádanky či hlavolamy (!) - Primární otázkou zde je: "jak je to asi doopravdy?" (přičemž to "doopravdy" je zase jen umělcova fikce bez hlubšího smyslu; zkrátka jde o honbu za pointou). V Transu se vyprávění tolikrát otočí, tolikrát změní směr, že už vlastně nemá smysl ptát se, jaká je pointa (neřkuli "proč" je to tak, jak to je). Nula procent smyslu, sto procent efektů. Nevynucuju si tímto film jako od Dreyera nebo Tarkovského, ale balit tuctovou šestákovou zápletku do X protichůdných výsvětlení bez jasně daného příběhového rámce (a třebas i s otevřeným koncem) a tvářit se u toho jako tajemný hrad v Karpatech, je už opravdu jen pro odvážné. Takhle si film jako zábavu nepředstavuju. Závěrečná scéna s váhajícím Vincentem Casselem, zda zmáčknout nebo ne, je vyvrcholením trapnosti hlavolamových filmů a nabízí možné řešení "syndromu točící se káči": tj. bude se točit, dokud divák bude ochoten za tento balast platit. Neskutečná nuda.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Danny Boyle nám zase jednou zamotal hlavu, tak jak to udělal už mnohokrát, a ukázal, že mu to pořád jde. Po delší době originální nápad, po HODNĚ dlouhé době netradiční myšlenka, opravdu skvělý výběr hlavních postav a k tomu příjemná hudba.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
8
Slušná krimi, kterou tahá James, ale musím říct, že ve Sviňákovi prostě vypadá líp, vousy z něj dělaj úplně někoho jinýho, jako uhlazenej vypadá divně. On je to dost podivnej film, ve kterým mě ze začátku dost vadila ta hypnóza, která mě otravovala, ale nakonec jsem si zvykl a celý děj mě docela vtáhl. Došlo i na zvraty a povedenej konec, takže já jsem spokojen. 75%
petra-satkova
4 740 bodů
8
Dokonalá hra Dannyho Boylea s divákem. Film, který vás hned na začátku pohltí a nepustí a taky vám pořádně zaměstná mozkové buňky. Trans se zabývá hypnózou a probíhá hned na několika vrstvách, takže mnohokrát divák neví, co se zrovna odehrává pouze v mozku a co je realita, právě to mě na filmu bavilo nejvíce, užívala jsem si to odhalování, to jak moc jsem se chtěla dostat pod povrch a odhalit pointu, aby mi hned záhy Boyle ukázal, jak moc vedle jsem byla. Trans je velmi nepředvídatelný film s nejednoznačným vyvrcholením, až po nějaké době od zhlédnutí vám jednotlivé kusy začnou zapadat k sobě a i tak si nebudete zcela jisti, zda se vám obraz dokázal poskládat správně. Těch 101 minut uběhlo až neskutečně rychle, za což může velká dravost ze strany režie a pohlcující vizuál. Má velká slabost v podobě Jamese McAvyoe nezklamala, právě on táhne celý film a líbilo se mi, co Danny dokázal s touto postavou udělat od začátku do konce, výborný byl i Vincent Cassel a Rosario Dawson jistě potěší nejedno mužské oko. Výborný soundtrack už je pak u Dannyho Boylea samozřejmostí. Takové filmy já můžu a tohle se mi opravdu líbilo.
ludivitto
ludivitto
4 150 bodů