Armáda temnot

72%

Komentáře a recenze 21

47 083 bodů
8
Raimi navázal na Evil Dead 2 tímto povedeným snímkem kde už vsadil spíše na komediální notu a dobře udělal. Postava Asha zde dostala opět o něco zřetelnější rysy a ještě více se mi zaryla pod kůži. Jediné co bych mohl vytknout je délka. Snímek mohl být klidně o půl hodiny delší.
29 308 bodů
7
Další pokračování svérázné duchařiny od Sama Raimiho mě opět pobavila. Celou sérii považuji za skvělou v kategorii hororová komedie. Kostlivci skvělí. Film se nebere vůbec vážně a je to znát téměř z každé scény. Zábavná záležitost a i Armáda temnot, stejně jako dvě předchozí Smrtelná zla si u mě vysloužila 70%.
22 268 bodů
8
S časem to získává na zajímavosti. Nějak tak jsem si k tomu našel cestu, i když tou čtyřkou si vlastně nejsem zase tak moc jistý.
15 150 bodů
9
Kde jsou ty časy, kdy si všestranní režiséři dovolili natočit něco tak neskutečně ujetého. Na Armádě temnot mě strašně baví každá filmařská volba, kterou Raimi podvratně vyšperkovává ultimátně bizarní fantasy báchork. Celé to vychází z otřepaných rytířských příběhů o vyvoleném hrdinovi, jež vynalézavý rejža obrací v čirou parodii s delikátní hlavní postavou, která situaci spíše opakovaně zhoršuje a chová se jako úplný protipól ideálního hrdiny (je hrubý k ženám a sprostý k poddaným, neustále se sebepoškozuje, vypouští armádu mrtvých kvůli vlastnímu lajdáctví). Scénář srší originálními nápady a vtipná je i samotná práce se stylem a prostředím, která vydatně zvýrazňuje jednotlivé parodované výjevy (oheň a siluety postav v milostné scéně, nájezdy na detail při heroických momentech, quick-motion ve scéně se dvěma Ashi). Triky sice působí zastarale, ale ono to k tomu náramně pasuje. A stejně je v centru pozornosti výhradně brutální Bruce Campbell, který předvádí jeden z nejzábavnějších hereckých výkonů, jaký jsem kdy viděl (už jen za sekvence v mlýnu a na hřbitově bych mu napálil Oscara).___ Je to určitě hodně guilty a občas za hranou sebekontroly, ale tím víc to paradoxně miluju a přihazuju pár procent navíc..
10
Po příběhu o Ashu Williamsovi a řádění démonické knihy Necronomicion ve středověkém prostředí toužil Sam Raimi již u druhého filmu ze série Evil Dead, nakonec na něj ovšem po náznaku ve finále druhého filmu došlo až na potřetí. V roce 1992 tak vznikl třetí film s Brucem Campbellem v jeho nejslavnější roli, který výrazně ubral na hororu a vydal se spíše komediálnější cestou. Důležité ovšem je, že třetí Smrtelné zlo zůstalo nadále brutální, černohumorné a především audiovizuálně nápadité, kdy se Sam Raimi zvládl nevyčerpat především i díky tomu, že na to tentokrát šel skutečně trochu jinak. Středověké dobrodružství odehrávající se v období existence krále Artuše je jedna velká šílenost, ovšem neskutečně zábavná šílenost, kterou očividně opět točil někdo s velkou fantazií a záchvěvy hyperaktivity. Raimi tentokrát nevsadil na snahu překonat dvě předchozí dobrodružství Ashe Williamse a natočil neskutečně zábavnou fantasy, která má spousty vztyčných bodů se svými předchůdci. Pořád jde víceméně o béčko, které koketuje s produkčními limity, Raimi ovšem tehdy za pořád relativně skromných 11 milionů dolarů zvládl vše vykoupit právě onou audiovizuální hravostí, kdy měl štěstí i v kamerananovi Billu Popeovi (pozdější kameraman trilogie Matrix či Raimiho druhého a třetího Spider-Mana), který přijal za své Raimiho trademarky jako je kamerové víření, zkreslení prostoru, detailní záběry či naklánění prostoru, které jsou Raimiho filmu takovou běžnou rutinou a v Armádě temnot pořád tyto kamerové hrátky působí jako jedny z nejpůsobivějších v Raimiho kariéře. Bruce Campbell mohl i tentokrát nejen předvést své fenomenální komediální nadání a výraznou bradu, ale především polohu neskutečného drsňáka, který se s motorovou pilou místo ruky a brokovnicí stává postrachem démonů i sebe samotného. Bruce Campbell se tu může díky dvojroli předvést v krapet jiném světle a ještě více projevit krapet nedoceněné herecké nadání, které má sílu především v přirozenosti. Campbell není z dnešního pohledu vnímán jako jedna z největších hororových ikon pro nic za nic. Produkční limity vlastně nejsou takovým problémem, kdy výsledná estetika k Armádě temnot sedí a konfrontace s démony a kostlivci přesto působí poměrně epicky. Raimi v téhle středověké podívané opětovně předvedl, že i s malým rozpočtem zvládne divy a že by jednou mohlo být skutečně hezky, až Raimimu někdo dá větší obnos peněz na velký blockbuster. Samotná dobová výprava či kostýmy zvládli nepůsobit levně a za psacím stolem Raimi spolu se svým bratrem Ivanem sepsal skvěle odsýpající fantasy podívanou s hororovými prvky, která zvládla svým předchůdcům neudělat ostudu. Pořád šlo přitom o podívanou, kterou lidé na 60 let nemusí úplně zkousnout, protože i když ubylo hororu, černého humoru a brutálního násilí zase tolik ne. U Armády temnot to tak funguje na principu, že jí dokáže plně docenit jen jasně daná cílovka, která má přesně pro Raimiho atributy slabost. A pak jen záleží, zda dá divák přednost původnímu depresivnějšímu konci či dá přednost optimističtějšímu závěru z kinoverze filmu. Oba jsou nicméně jak je u Raimiho zvykem velmi stylové. Hail to the King baby! Raimi v roce 1992 dokončil trilogii, která byla předurčena k tomu stát se brakem. Filmař s talentem si ovšem zvládl splnit svůj sen, z Bruce Campbella udělat nesmazatelnou ikonickou tvář stříbrného plátna a realizovat dost možná tu nejlepší hororovou trilogii všech dob. Jak navíc dokázal Fede Alvarez u své předělávky původního Evil Dead, nejdůležitější pořád zůstává kreativita a nápaditost. Alespoň solidní seriál Ash vs Evil Dead je důstojným navázáním na původní trilogii a slouží jako ideální náplast na fakt, že na klasickou Evil Dead 4 s Raimim za kamerou a Campbellem před ní už nejspíš nedojde. O tuhle parádní trilogii s výrazným kultovním následnictvím už ovšem lidstvo jen tak nepřijde....
5
Jako komedie dobrý. Jako horor odpad. Po shlédnutí předchozích dílu /Evil Dead/ jsem měl pocit že toto dílko bude snad i lepší. Bohužel se vše obrátilo naruby a napětí je fuč. Nemá toho správného ''ducha''. Pro pobavení dostačující.
9 183 bodů
8
Jakoby Raimi postavil na scéně s vzepřením vlastní ruky celé pokračování.. Když pustíte původní Evil Dead, a pak tohle tak holt ani nevěříte... Naprosto totožný Raimiho režisérský styl, kterým držel předchozí dva snímky, jenž je navlečen do poněkud fantazijnějšího hávu. Asi kdyby mi tohle někdo po shlédnutí prvního Evil Dead vyprávěl, budu vehementně přesvědčený, že si ze mě střílí.. Ale ono ne.. Nápad zasadit cele tohle nahánění se s příšerkami do doby středověku je tak ulítlý, až to prostě musí fungovat. Jak jednička je čirý horor, dvojka to střídá s komedií, tohle už jede na vlně fantasy komedie a ambici vyděsit to nemá snad žádnou.. Jak celá značka působila lehce amatérsky a nízkorozpočtově, tady je po celou dobu znát, že se pohybujeme v podstatně jiných číslech. Tohle je alternativní realita značky, kde něco jako žánrová pravidla neexistují a limity jsou od toho, aby se překročili. Ash tentokrát poprvé v sérii není za chudáka, ale jiná doba mu dala sebevědomí, že vedle sebe sype samou arogantní hlášku. Vyvážená směsice žánrových prvků, kde se jde proti meči poloautomatickou puškou.. A tohle završuje bitevní scénou jak z Návratu krále, což jen potvrzuje uvěřitelnost cestování časem.. Čirá zábava, která se pokouší pomrknout po Artušovské Anglii.. Poctivá devadesátková komedie a naprosto unikátní přístup s filmovou značkou. P.S. Ash vs. Ash! 75%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Skvelé a ako vždy šialené pokračovanie. Boloto vtipné ,trochu hororové a veľmy divé fantasy. Film bol skvelý a pre mňa je to jedna z mála sérií ,ktorá je aj po takej dlhej dobe furt dovrá a originálna. Teším sa na seriál. 76%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
zavŕšenie skvelej trilógie je pre mňa osobne sklamanie (ale iba také malé). každá časť sa niesla v inom duchu pričom vždy tam bola cítiť prítomnosť niečoho hororového (splatterovského), trojka to už je niečo iného a vystrašiť by dokázala asi len deti do 10 rokov, pretože ide o klasickú fantasy s kostlivcami, rytiermi atď. to však neznamená že je to slabý film, to vôbec nie! je to však úplne niečo iného ako I a II. film je preplnený hláškami, čiernym humorom a hlavne hrá v tom bruce campbell!!! (já tu jeho bradu jednoducho milujem:-)). takže i keď mierne sklamanie, avšak stále dosť dobrý nadpriemer, ktorý sa len tak nevidí!
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
8
Hláškující Ash ve středověku kosí armádu kostlivců. No to je žůžo!! Nemá to sice atmošku z Evil Dead ale zase se budete královsky bavit.. PidiAshajzlíci jsou vážné úžasný :-D ..Hodný Ash VS. zlý Ash skvělýý...Ash a knihy :-) spousta bezva nápadů, blbinek a vychytávek...prostě kopa vážně dobré zábavy :-DD