Tohle je pěkná kombinace thrilleru a komedie s hodně dobrými herci, která z nějakého zvláštního důvodu nezabodovala ani u diváků, natož u kritiky a přitom je to neotřelé a dobře natočené.
ridleyho je na tieto nezavazne filmy ktore si vacsinou da medzi mega projektamy dost skoda. vyzera to krasne, ma to dobru atmosferu a profesionalita je vidiet z kazdej sekundy filmu, ale je to len taka obycajna bachorka a nic viac. ako vravim ridley potrebuje epicku skalu a nadzivotne postavy vo svojich pribehoch, vtedy je najlepsi a nik nanho nema...
Herecký výkon Cage je neskutečný, ta rozpolcenost sama se sebou z něj úplně čiší, přes chvilkovou povrchní radost z vydařeného podvůdku dlí v ustrnutí a strachu z ostatních lidí. Je to velmi nezvykle pojatý film o hledání opravdové radosti a štěstí v sobě. Má to hloubku i vtip a i přes drobné klišé na konci filmu dávám 90%.
Scott neScott, komedie nekomedie, thriller nethriller – schizofrenní je ve Švindlířích na první pohled prakticky vše kromě precizních herců a vytříbených vizuálních nápadů (jichž je pro komedii – byla to komedie? - zatracená škoda). Snad je to režisérova nezkušenost v žánru či nestabilní námět, na kterém se nedají řádně vybudovat sympatie k představitelům (do konce jsem nevěděl, zda Cageovi fandit či ne), možná přešachovaný závěr, který mě plně neuspokojil (souvisí s předchozí výtkou) a vinu nese zčásti i vratký (proč to neříct) scénář, vytahující vyšumělé kontexty podle potřeby momentálního efektu. Scott točil pouze a jenom pro pobavení a ikdyž se často není čemu smát, vlastně to velice pěkně uteče. A to chce přece jen pěknou dávku umu. Ale raději zpět k dalšímu Blade Runnerovi, co ty na to, Ridley? You’re hell of a director, then show it again!
Méně známé dílo Ridleyho Scotta. Tím samozřejmě nechci říct, že je špatné, naopak. Švindlíři začínají docela vtipné a nevinně, ale to se během filmu rychle změní na pořádně napínavý thriller, že ani Nicolas Cage nebude vědět, kde mu hlava stojí.