Osmým dílem v pondělí skončila druhá řada komediálního seriálu Dobré ráno, Brno!, jenž se točí kolem svérázného štábu ranního pořadu brněnského studia České televize. Tvůrci v čele s Janem Prušinovským tentokrát přesouvají svou pozornost od satirického pohledu na zákulisní fungování veřejnoprávního molochu k soukromým životům hlavních postav. Daří se jim tak bez prohlubování příkopů uvěřitelně vykreslit generační střet a zároveň nerezignovat na kousavý humor ani brněnský genius loci.
Články 99
Smích léčí, odbourává stres, pomáhá proti úzkostem, posiluje břišní svaly a vůbec je v mnohých ohledech pro člověka velmi prospěšný. Není tedy náhodou, že právě komedie patří mezi jedny z nejoblíbenějších filmových žánrů. Vybrat mezi nimi ty nejlepší je však poměrně oříšek. A právě proto přicházíme s naším tematickým speciálem věnovaným komediím.
Téma je to obrovské a vedle reálné opiátové krize se dotýká svědomí každého člověka, který neváhá hazardovat s cizím zdravím, aby si pořádně namastil vlastní kapsu. Snímek Obchodníci se smrtí (Pain Hustlers), v němž se na Netflixu sešly herecké osobnosti Emily Blunt, Chris Evans a Andy Garcia pod taktovkou hlavního režiséra potterovské série Davida Yatese, podává fiktivní verzi skutečného farmaceutického skandálu. Za dvě hodiny prolétne příběhem, na který by si většina seriálů vyhradila minimálně sedm hodin.
Teplé a slunečné počasí zhatilo radost kinařů. Jen něco málo přes 100 tisíc platících vyrazilo o uplynulém víkendu do tuzemských sálů. Prvenství drží počtvrté za sebou Tlapková patrola ve velkofilmu, která porazila nový film legendárního Martina Scorseseho, téměř tříapůlhodinové historické drama Zabijáci rozkvetlého měsíce s Leonardem DiCapriem a Robertem De Nirem v hlavních rolích.
Možná už se zprávy o stoupání Barbenheimera v nejrůznějších žebříčcích jeví poněkud ohraně, i přes postupné vyklízení kinosálů jim však není konec. Ten zasmušilejší z hitů léta, Oppenheimer, si nyní krom překročení hranice 900 milionů dolarů na celosvětových tržbách připsal ještě jeden další, zajímavější rekord – stal se nejúspěšnějším životopisem všech dob. Podívejte se, které filmy se mu podařilo překonat.
Webová stránka Rotten Tomatoes představuje jeden z nejvyužívanějších ukazatelů kritických ohlasů filmových děl. Stačí jedno kliknutí a rázem víme, jak recenzenti a recenzentky daný titul hodnotí, respektive jakou má od nich průměrnou známku. S konkrétnějšími statistikami je to však složitější. Nově vyplynulo na povrch, že minimálně jedna PR agentura našla způsob, jak s recenzemi a jejich autory manipulovat.
Na Netflixu slaví úspěchy šestidílná dramatická minisérie Zabiják bolesti, která připomíná zákulisí vzniku a následky takzvané opioidové krize, během níž v USA v souvislosti s užíváním silných léků tlumících bolest zemřelo během pouhých dvou dekád přes 400 tisíc lidí.
Podvodníci a šejdíři (známí v zámoří pod termínem „con artist“) představují ideální filmové či seriálové antihrdiny. V ideálním a mnohem uvědomělejším světě, než je ten náš, bychom si raději vychutnali příběhy jejich obětí, soucítili s nimi a proradné padouchy nekompromisně odsoudili. Spoustu diváků a divaček však fascinují spíše různé podoby zla. Postavy podfukářů navíc obvykle působí charismaticky, jinak by jen těžko dovedly vytvořit dojem síly a moci, který jim následně umožní zneužít systém či jeho slabé články.
Těžko říct, co očekávají lidé, kteří budou první týden s představou letní růžové romantické komedie masově chodit na film Barbie. Přinejmenším v USA to z předprodeje vypadá, že do pokladen přinesou kolem 80 až 100 milionů dolarů. Reklamní kampaň dalece zamlžuje, o čem snímek vlastně je a pro koho. Možná jde o největší trolling v dějinách Hollywoodu, krátce předtím, než se zhroutí celý systém letních blockbusterů.
Dávno před BANGEREM. a dlouho po Bezstarostné jízdě natočil Terry Gilliam protidrogovou báchorku Strach a hnus v Las Vegas, jejíž překotné tempo a morálně nejednoznačné vyznění si vyloženě říkaly o to, aby film spoustu lidí naštval. Režisér svou imaginaci tentokrát podřídil nechvalně známému literátovi a výsledkem je dodnes značně rozporuplný kult.