Vanilkové nebe

70%

Komentáře a recenze 8

8
Cameron Crowe si mě získal skvělým Almost Famous, ale Vanilkovému nebi jsem nevěřil. A i po zhlédnutí je plno důvodů, abych ten film nesnášel. Nemám rád, když filmaři tahají diváka za nos za účelem tahat ho za nos. Nemám rád překombinované konce. Nakonec se ale všechny tyto výtky redukují do jediné odebrané hvězdičky, protože ta atmosféra z filmu prostě sálá, nemůžu si pomoct. Dokonce mi tam nevadil ani Cruise
Fingon
16 886 bodů
6
Problém - Otevři oči jsem viděl dříve a přestože to může být už nějaký ten rok zpátky, při konfrontaci se vzpomínkami na původní film mi remake přijde bolestně stejný a zbytečný. I když závěr má určitý emocionální dopad, cesta k němu se mi zdála příliš dlouhá a ne tak zajímavá.
8.5
David Aames (Tom Cruise) má všechno, co si může přát. Je charismatický a velice bohatý fešák a když má chuť může si to hezky užít s modelkou Julií (Cameron Diaz). Jednoho se na večírku objeví Davidův nejlepší přítel Brian (Jason Lee) s hispánskou kráskou Sofií (Penelópe Cruz). Oba si hned padnou do oka, jenže to se ani trochu nelíbí Julii, která když zjistí Davidovu nevěru, rozhodne se to skoncovat. Toto vše pak slyšíme, jak David s maskou vypráví svému psychiatrovi dr. Mc Cabeovi (Kurt Russell), protože je obviněný z něčí vraždy, ale nevíme koho. Děj filmu Vanilkové nebe patří mezi hlavní devízu a to je u Camerona Crowea doslova pravidlem. Dalším faktorem je pochopitelně silné hvězdné obsazení a nutno říct, že všichni odehrávají své zásadní role ve filmografiích a každý z nich si může Vanilkové nebe napsat mezi pomyslné vrcholy kariéry. Crowe se tentokrát soustřeďuje i na režii a vizuální zpracování a daří se mu to skvěle. Z režiséra malých životních komedií se tak stal Vanilkovým nebem opravdu velkým režisérem. Není snad nutno podotýkat, že i s tak uměleckým filmem jakým Vanilkové nebe bezesporu je, se stal mezinárodní komerční hit díky starpoweru Toma Cruise.
9 279 bodů
6
Moje první setkání s Cameronem Crowem je jeden z mých vůbec nejoblíbenějších filmů, jedná se o rok starší Na pokraji slávy, které mě teda mimořádně bavilo. Romantický snímek s Tomem Cruisem v obležení dvou nádherných dívenek, kdy obzvlášť nad Penélope Cruz jsem si párkrát pomrknul, bych si s chutí dal pokaždé. První půlhodinka ukazující Davidům (Cruisova postava) bohémský život byla živelná poutavá a já byl v očekávání, co mě dále čeká.. Ovšem rázem přichází zvrat, kdy se nám hlavní hrdina zraní a znetvoří. Od téhle chvíle přichází konec pěkně vypadajícímu filmu a začíná óda za něčím hlubším ve stylu, jak krásný a svízelný může být život, jak je sex prázdný a láska je to, co nás teprve uspokojí... Nechápu, že to vážně dělal ten stejně energický Cameron Crowe.. Utrpení, které pokud nemá sloužit jako prohloubení kontrastu hlavního hrdiny, nechápu. Naprostá tuctovka s nesymetrickou kompozicí, která sice odkrývá skutečnou krásu a smysl života, ale v extrémně nepřístupném pojetí. Škoda, že z tohohle nebude rezonovat nic víc než vzpomínka na ten vošlehlej ksicht. EDIT: Viděl jsem znovu a podepisuji rozpolcení. Cameron Crowe zkouší něco nového, ve snaze rozdělit film a zlomit hlavní postavu. Mně na poprvé úplně ztratil, když se snažil Davidovo utrpení takhle prodlužovat. Napodruhé jdu po tom jinak a tomu troufalému závěru snad i s úsměvem tleskím.. Ale možná nejslabší Cruisův kousek, škoda že zrovna u Crowea. 60%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Vlastně dost zajímavá myšlenka o tom, že člověk (a zvlášť bohatý člověk) nemusí žít jen svůj vlastní život, ale může zaplatit za to, aby si žil svůj sen - a tohle snění se někdy může dost prapodivně zvrtnout. Jenže děj je tak neuvěřitelně překombinovaný, že i když mám tenhle typ zápletky v oblibě, tady už mě po čase začalo nudit přemýšlet nad tím, jestli David (Tom Cruise) ve skutečnosti zabil Julii (Cameron Diaz) nebo svou vysněnou Sofii (Penélope Cruz), která z nich byla skutečná nebo zda byly jedna a tatáž osoba, zda psycholog v podání Kurta Russella skutečně existoval, zda měl David opravdu zraněný obličej, zda byl normální nebo trpěl halucinacemi, zkrátka co byl sen a co byla skutečnost. Popravdě ke konci filmu už mi to bylo i tak nějak jedno. A to by nemělo být.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
8.5
Milý romantický film. Ani mi nevadilo, že se jedná o předělávku filmu Otevři oči. Ale uznávám, že bylo divný vidět Penélope Cruz hrát dvakrát stejnou roli ve dvou filmech. Tento snímek musí ocenit každá romantická duše a závěr filmu nenechá jedno oko suché.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
7
Prapodivný trojuhelník.
michaela159
michaela159
1 045 bodů
6
Slušných 60 procent za podivně překombinovaný film, který bych se opravdu neodvažoval žánrově zařazovat (i když po závěrečné pointě už je to vlastně jasné). Cameron Crowe natočil už lepší filmy, tentokrát se pohyboval spíš na půdě Davida Lynche, Tom Cruise překvapil hlavní rolí, ve které mu většinou není vidět obličej, Cameron Diaz si vystřihla vedlejší roli, která se ukázala daleko zajímavější, než větší role Penélope Cruz, která je většinou prostě jen roztomilá. Jak je u Crowa běžné, doprovází to skvěle sestavený písničkový soundtrack. Docela rád bych viděl Amenábarův originál.