Největší hororový objev dekády vedle mainstreamovějšího Zacha Creggera (Hodina zmizení) si v Keeperovi pojišťuje status ujetého autorského eklektika. Příběh o tajemné lesní chatě a partnerských disproporcích bobtná na žánrových křečích do důmyslně poskládané emancipační alegorie. I když film nese výrazné tvůrčí charisma a nutí k zamyšlení i v nejvyšinutějších chvílích, nelze se zbavit pocitu, že tohle intelektuálno je trochu děravé, nedomyšlené a nezáživné.
Komentáře a recenze 6
Velmi atmosférické a znervózňující, bez zbytečných laciných lekaček. Zdaleka nejlepší film Osgooda Perkinse.
Keeper je film, který si pohrává s nejistotou a tajemstvím, přičemž divák nikdy neví, co přesně očekávat. Specifický rukopis Osgooda Perkinse je v něm potom poměrně rozpoznatelný – psychologické napětí, občasný černý humor a důraz na vnitřní rozklad postav. Ačkoliv díky tajnůstkářské kampani většina nejspíše nedostane film, který očekává, výsledkem je minimálně originální a hravý horor, který diváka udržuje v nejistotě a nabízí výrazný prostor pro osobní interpretace.
Osgood Perkins horory prostě umí. Ne pokaždé je z toho film roku, ale každý jeho snímek dokáže nabídnout zajímavou zápletku a precizně budované napětí. Což platí i pro letošního Keepera. Příběh o romantickém víkendu na opuštěné chatě, který brzo přeroste v něco velmi ošklivého, nepostrádá nic z předchozích Perkinsových snímků a nabízí variaci na téma zamilovaného páru, kde divák zpočátku netuší, kdo bude oběť a kdo vrah. To vše zabalené do mystiky amerických pověr o obyvatelích neprostupných amerických lesů.
Keeper moc nefunguje jako horor, protože není děsivý. Není to psychothriller, protože postavy jsou prázdné a tajemství filmu zjevné, nejde o metaforu, protože je do puntíku vysvětlena, a tudíž ani experiment, protože nedává prostor interpretaci. Funguje jen jako kolekce obrazů, které jednotlivě mají sílu, ale dohromady tvoří něco, co připomíná spíš filmový moodboard než skutečný příběh.