Oddělen

78%

Komentáře a recenze 5

29 697 bodů
8
Film se zabývá školní tématikou a to problémy velmi hrubého zrna. Adrian Brody zahrál skvěle a celé jsem mu to věřil. Film dostane leckterého diváka do alespoň mírné depky, ale přesto to tak skvělá podívaná, že to stojí za to. Konec možná zbytečně tlačí na city, ale ono to kontextu ani jinak skončit nemohlo.
6
Taková depresivnější verze Nebezpečných myšlenek s chlápkem, kterému čím dál víc přicházím na chuť (Brody). Ale jinak až na jeho vztah s Hendricks celkem nuda (i přes to dost slušné herecké obsazení). 6/10
8 589 bodů
9
Nedovedu si představit, že by to mohlo v dané, poměrně krátké stopáži, fungovat lépe. Delší stopáž by však umožnila vedlejší postavy a sociální problematiky prokreslit ještě lépe, což by bylo žádoucí proto, že film by mohl jít ještě víc do hloubky a být ještě obsahově plnohodnotnější, tíživější a silnější... Já si tedy myslím, že potenciál díla byl vyšší, ale takové, jaké to je, je to prakticky dokonalé. Tento film funguje i tam, kde by řada jiných filmů propadla trapnému patosu. (Patetickými nazýváme ty projevy, které jsou přespříliš emocionální a vzrušivé, ačkoliv to neodpovídá celkovému kontextu. Příkladem je situace, v níž si dvě postavy explicitně vyznávají city, ale nás to nestrhává, protože jim to z různých důvodů nevěříme. Scénář nebo herectví nefunguje, ale filmaři se nás snaží mermomocí dojmout. Výsledek bývá odpudivý pro ty, kdož mají vkus.) Detachment však má dialogy, které by jinde vyzněly nepřiměřeně a pateticky, ale zde fungují, díky skvělému herectví, kameře i střihu. Je to podáno tak dobře, že nevznikne propad mezi tím, co to je a čím to chce být. Ačkoliv je to poměrně temný a smutný film, tak dovede být i krásný, lidský a dojemný. ______Podobné filmy: 187, Zlo Mezi Námi,
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
9
Super psychologické myšlenky o samotě, super hudba, super příběh, super všechno. Po dlouhé době jsem mohl vidět film, co mi zase o trochu více otevřel oči a změnil myšlení ohledně všeho. Jelikož tento snímek se zaměřuje na jádro naší mysli, což je strach, který se může projevit třeba hněvem. Vidím že tu dává hodně lidí 3 hvězdičky, to mi přijde škoda, ale myslím si že to je kvůli té největší dějové lince, myslím teď tu školní, která je paradoxně nejslabší.