Cosmopolis

50%

Komentáře a recenze 31

47 099 bodů
4.5
Cosmopolis je pro mne svou obsahovou stránku velká nic neříkající nabubřelost ve které Cronenberg testuje trpělivost svých věrných fanoušků. Vizuální stránka byla velmi líbivá a občas se objevila i slušná atmosféra. Škoda,že tempo vyprávění je žalostně zdlouhavé a ve výsledku nám vlastně nic neřekne.
22 397 bodů
6
Tenhle film vás několikanásobně znásilní do ucha. Není to příjemná představa a není to příjemný film. Ale ta bizarní odpudivost každé vteřiny mě místy až bavila. Kdyby ze vší té roztomilé prázdnoty a cynického humoru něco vyplynulo, bylo by to ještě lepší. 3 a 1/2
0
Asi jen sám Cronenberg ví, co tímhle patvorem chtěl vlastně říct. Nechce se mi věřit, že by pecky v letech 2005 a 2007 byly náhoda.
16 069 bodů
6.5
Film je poměrně statický a je založený zejména na dialozích. Je to ovšem celkem velkoryse řešený film, takže dialogy probíhají ve velmi pěkně zvládnutých designových interiérech a nutno je třeba vypíchnout i práci kostýmního výtvarníka. Snímek byl natočený na špičkovou digitální kameru Arri Alexa a kameramanem byl Peter Suschitzky, takže se na film i samozřejmě velmi pěkně dívá. Filmu opět také pomáhá výborný skladatel a tradiční spolupracovník Cronenberga Howard Shore.
petra-satkova
4 740 bodů
4
Velké sousto. Film pro ty, kteří si občas rádi hrají na intelektuály. Úplně film zatratit nechci, jsou zde dialogy, které skvěle a trefně odrážejí dnešní svět a lid. Samotné sdělení filmu je zajímavé a perfektně zapadá do dnešní doby, ale to provedení je hrozné. Dialogy se s postupem stávaly čím dál tím více absurdnější a nudnější. U závěrečného rozhovoru (který trval více jak 20 minut?) už jsem vyloženě trpěla. Robert Pattinson podal solidní výkon, ale já s ním mám jeden problém a už jsem to psala víckrát, pro mě to zatím není charismatický herec a jeho postavy mu věřím dost těžko. David Cronenberg natočil nejtěžší film, který jsem za dlouhou dobu viděla, a který si své diváky nebude hledat lehce, já toto sousto nedokázala úplně spolknout.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Od sledování filmu mě už hned odrazovala hlavní role Roberta Pattinsona, ale dal jsem tomu šanci. Z počátku jsem věřil, že by mě film mohl zaujmout, ale opravdu jen ze začátku. Monotónní snímek, který graduje 20-ti minutovým dialogem, musím říct až nudným, mě neoslovil. 45%
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7.5
„Upálit se na protest není originální - je to jen přivlastnění si cizího činu“.Dobré filmové adaptace knih dokážou zachytit myšlenku a atmosféru,aniž by trvaly na zachycení sebemenší události a na každé postavě.Cronenberg zachycuje temnou stránku a využivá všechny limity svých herců.Každou postavu má výborně připravenou zejména ty hlavní Pattinson a Gadon.Prostředí světel a obrazově extravertním duchu DRIVE,bez všech dokonalostí.Cronenberg se pohybuje ve své pevné kostře svých známých,nebo neznámých děl v progresu konverzačního filmu,který se nesnaží diváka oslovit pro marginální a stabilní děj,ale pro filozofickou představivost.Cronenbergův motiv tělesného utrpení na hranici rozkoše.
karlik4801
1 942 bodů
2.5
Na film mě nalákal oblíbenec Kevin Durand ve vedlejší roli. V hlavní roli usedl Robert Pattinson, no jeho výkon bych označil za toporný a vážně mě sral. A vlastně celý film byl nudný, po hodině jsem ho vypnul. Mohlo to být zajímavé ztvárnění anarchie. Ale tady se jen kecá a jezdí v limuzíně. Ta hvězda je za Kevinovi rvačky. Nic víc mi film nenabídl.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů