Recenze Vražda na úrovni

Host
  • 90%
    0
    0
    13. 3. 2016
    martin-mickey-stusak (25904 bodů)

Sherlock Holmes vs. Jack Rozparovač. Velmi zajímavě zpracovaný případ o masovém vrahovi, který do dnes budí rozpaky. Děj vlivně zachycuje boj mezi třídami na politické bázi, kde mají ohromný vliv především zednáři. Co do činění s tím má i parapsychologie, což přináší neskutečné šílenství. Chmurná a mrazivá atmosféra vyzařuje z každičké scény velmi napínavého a vkusně zpracovaného dějství podpořené nejen vynikající kamerou, ale i dobře zvolenou hudbou. Christopher Plummer a James Mason v rolích Holmese a Watsona jsou už kapitolou sami za sebe. Své postavy ztvárnili mistrovsky a velice přesvědčivě. Tento snímek se řadí mezi povedenou klasiku o nejslavnějším detektivu všech dob a to zaslouženě.

• 70%
    0
    0
    5. 8. 2022
    Pete69 (20699 bodů)

Pěkná detektivka bez zbytečných příkras. Sherlock Holmes, Jack rozparovač, Svobodní zednáři a tajemný Londýn, to samo o sobě stačí, když se to dobře zpracuje a to se povedlo. Toto je typický příklad toho, že i za málo peněz se dá pořídit hodně muziky.

• 80%
    0
    0
    18. 12. 2017
    lamps (14886 bodů)

Vynikající thriller, ve kterém herecky exceluje Christopher Plummer coby představitel nejslavnějšího detektiva v dějinách, jenž na svou obranu žádnou střelnou zbraň nepotřebuje. I když hlavní roli si tu pro sebe zabraly špinavé a děsivé ulice nočního Londýna zahalené tak hustou mlhou, že už od úvodních záběru mě začal šimrat mráz na zádech. Tempo možná místy trochu polevovalo, ale duo Holmes-Watson bylo opravdu nesmírně sympatické, atmosféra pěkně mrazivá a Bob Clark se za svůj příspěvek do dlouhé řady filmových adaptací podle mistra Doyla nemusí vůbec stydět.

• 85%
    0
    0
    15. 5. 2019
    Rabadi (2258 bodů)

Nejslavnější fiktivní světový detektiv proti asi nejslavnějšímu skutečnému sériovému vrahovi. Souboj to byl velmi efektivní a napínavý, detektivka jako dělaná. S obsazením jsem byl spokojen, Christopher Plummer se zhostil role Holmese výborně a výkon jsem mu věřil a na Jamese Masona jsem si brzy zvykl a nevadil mi. Zapadlé uličky starého Londýna mají svou neopakovatelnou, děsivou a hlavně působivou atmosféru, které prochází celým filmem, po této stránce jsem s filmem více než spokojen, párkrát jsem se i skvěle pobavil. Příběhová stránka je také bez chyby - První hodina filmu navnadila, nenudila a hlavně byla fakt dost napínavá, což v druhé trochu ustoupilo, ale závěrečný souboj, smrt Mary Kelly a konečné rozuzlení byly úplně dokonalé. Detektivka té největší třídy a asi hlavně klasická detektivka s asi nejmrazivější atmosférou, kerou jsem zatím viděl. Byl jsem potěšen, přesto se mi to nezdálo úplně dotažené. Nezklamalo mě to, což znamená, že to nezklame ani další Holmesology, takže doporučuju.

Hodnocení a recenze Vražda na úrovni

76 ? ?
jak hlasovat?