Recenze filmu Jedna bitva za druhou

79%

Komentáře a recenze 48

Dle počtu bodů
filmfanouch6
filmfanouch6
15 281 bodů
10
Jedna bitva za druhou dokazuje, že je Paul Thomas Anderson jedním z nejschopnějších filmových vypravěčů současnosti. PTA i u svého 10. filmu pracuje s komplexními tématy, stěžejní je nicméně to, že sám sebe nevykrádá. Film propojuje motivy dospívání, hledání identity a komplikovaných vztahů rodič–dítě s aktuálními politickými a sociálními tématy, jako je boj proti extremismu, svou roli ve filmu sehrává i imigrační napětí. PTA dokáže kombinovat různé žánrové přístupy – od komedie přes emocionální drama po akci – a přitom udržet charakter postav vrstevnatý a psychologicky přesvědčivý. Díky vizuálně působivé stránce, hudebnímu doprovodu Jonnyho Greenwooda a excelentnímu hereckému obsazení (Sean Penn si musí dojít pro třetího Oscara!) se film řadí mezi kariérní vrcholy PTA, dá se snadno věřit tomu, že půjde minimálně o jeden z nejsilnějších a nejnezapomenutelnějších filmových zážitků letošního roku... Více zde
hroubek
hroubek
14 858 bodů
8
Očekávání jsou hrozná věc, zvláště když všude čtete, že nejspíše uvidíte film roku. Pak se s očekáváním dost těžko bojuje a je velká pravděpodobnost, že přijde menší nebo větší zklamání. Já jsem po těch ohlasech a nadšených reakcích doufal, že mě film sestřelí a já dostanu jeden z nejlepších filmů roku. To se bohužel nestalo, ale i tak jsem dostal kvalitní, povedený a autorský film s jasnou vizí, který si zaslouží každý vydělaný dolar. Paul Thomas Anderson je výborný režisér, co nám dal spoustu skvělých filmů, ve kterých herci předváděli životní výkony. A ne jinak je tomu i zde. Anderson má svůj film pevně rukou a s řemeslnou jistotou nám dává zajímavou podívanou, jenž dokáže překvapovat, gradovat a nabídne nám spoustu skvělých momentů a scén. Je radost sledovat, jak jsou konkrétní scény natočené, jak to po řemeslné a technické stránce vypadá skvěle, a že Anderson točí v reálných lokacích a ždíme rozpočet na maximu. Filmu se dostalo maximální péče. Jak je u Andersona zvykem, tak režisér z herců dostal výborné herecké výkony. Leonardo DiCaprio má tady vděčnou roli a je v ní parádní. DiCaprio si svého vyhulence zahrál s chutí a naprostou parádou. Sean Penn si tady krade každou scénu pro sebe a je fantastický. Vůbec bych se nedivil, kdyby Penn dostal všechny různé ceny za svůj výkon, protože do něho šel naplno. Benicio Del Toro nemá tolik prostoru, nicméně to nemění nic na tom, že je tady parádní. Teyana Taylor je ve své roli hodně výrazná a bavilo mě sledovat jak hraje a užívá si svou roli. Chase Infinity mi ve své roli hodně sedla a je tady opravdu moc dobrá a ukazuje svůj herecký talent do budoucna. Film se mi líbil a u spousty scén jsem si říkal, že jsou vynikající – dálnice, nebo jsem se královsky smál absurditám daných momentů. Můj největší problém s filmem je ten, že mi nesedlo roztahané tempo. Osobně bych krátil – nejvíce v prostřední části filmu. Jedna bitva za druhou je působivý a zajímavý film, který se určitě vyplatí vidět v kině, ale doporučuji lehce krotit své očekávání.
hrumsrt
hrumsrt
12 676 bodů
9
Bez zavání, bez jakéhokoli nadnesení, se nebojím říct, že Jedna bitva za druhou je nejlepší dosavadní film Paula Thomase Andersona, jeden z nejlepším filmů posledních let a tedy i snadno vrchol jeho tvůrčí tvorby překonávající doposud vévodící ropařské drama Až na krev.. PTA z dramatu dost dlouho profilující se jen jako další spolupráce skvělého Leonarda DiCapria s dalším hvězdným režisérem, o níž ještě krátce před premiérou nebylo tolik známo, vykřesal naprostou filmovou pecku, na kterou by se měl každý filmový fanda zastavit, protože tady Jedna bitva za druhou bere dech.. Těžká politická agitka o levicových revolucionářích postupně měnící se v drama o záchranu dcery, která dost možná vůbec dcerou není. Jedna bitva za druhou střídá po na papíře dlouhých sto šedesát minut žánry, časoprostor i vyprávěcí tempo, ale ani jednou nemáte pocit, že by to na něčem vadilo. A co se na začátku chvíli profiluje jako akční náhul s politickou anarchistickou předehrou se velmi organicky přenáší v komorní osobní drama o vztahu dcery a otce, jež dožene minulost a dceru pro hříchy z doby předešlých z ničeho nic unesou.. Leonardo DiCaprio, jakožto otec, opouští svůj rozvláčněný staromládenecký život a v županu oživuje svůj zestárlý akční um, aby se dostal ke svojí milované co nejdříve. Vedle všech nasvícených, v pozlátku vyprávěných rolí je tahle jeho postava asi jako kdyby jeho Ernest (Killers of the Flower Moon) zažíval cestu Hugha Glasse (Revenant), a jak víme, kdykoli Leo vystoupí z komfortu, je na co se dívat.. Jedna bitva za druhou je našlapaná podívaná, kde se v osmdesáti procentech stopáže něco děje a napětí eskaluje k akci, aby to pokaždé ještě pozvedl Andersonův režijní přístup, který ve finální eskalaci vstupuje do filmových technických dějin.. Jedna bitva za druhou nenabízí jen neobvykle funkční mix žánrů, ale především chytře postavené drama o rodině a životních filozofií, které pronásledují člověka až na samý konec cest.. Sean Penn ikonický, instantně volající po všech cenách, co jde a bohužel i ten perfektně hrající Leo, se tady bude muset jen dívat a já si nevzpomínám, kdy jsem viděl takhle do detailu vystavěnou behaviorální psychologii filmové postavy.. Nadmíru impozantní podívaná, kde se budete půlhodiny kochat akcí, pak se ponoříte do rodinného dramatu, aby jste se nakonec nemohli přestat smát.. Jedna bitva za druhou je tak nakonec jedno vítězství za druhým pro Paula Thomase Andersona a absolutní zážitek pro každého, kdo má chuť film vnímat.. /viděno v kině/ 90%
squirrelpool
squirrelpool
7 069 bodů
4
Pěkná sračka. Po 40 minutách jsem pořád čekal kdy skončí úvod, a konečně se to rozjede. Nedočkal jsem se. Je to jen debilní příběh. Ve zkratce - retardovaný americký komunisti, stereotypní černoši (uřvaný a sprostý) a stereotypní Mexičani (nelegální, jako vždy HNĚDÝ imigranti) vs z učebnice o konspiračních teoriích vystřižený zlý bohatý běloši. Pokud bych chtěl někoho přesvědčit, aby si vyrval oči z hlavy, tak mu pustím tohle.
Renfield
Renfield
5 913 bodů
8
Na první pohled nečekaně jednoduchá, ale intenzivní jízda, jejíž tempo je rychlejší než Bobův úprk před minulostí. Minulost má samozřejmě více motivací, před Vánoci je třeba uklidit, pokud se člověk chce stát Vánočním dobrodruhem, musí to vzít od základu. Přitom i Lockjaw může v některých momentech budit lítost, i když lehce posměšnou. Což nakonec platí pro všechny postavy, jenž si v delším úvodu odbouchnou sympatie. Anderson s nimi výborně pracuje a tam, kde je třeba, je dokáže navrátit. Působí to stejně přirozeně, jako až neviditelné míchání pocitově neslučitelných žánrů. V tom je ta hloubka, logicky nechybí ani sdělení a výborný závěr, ve kterém po fantastické automobilové honičce přijde čas na drama. Herecky naprosto přesné, vyzdvihnout třeba hudbu Jonnyho Greenwooda a neskutečnou kameru Michaela Baumana.
Tao Quit
Tao Quit
5 108 bodů
10
Tvrdý film! Moje staré anarchistické srdéčko zaplesalo. A zrovna náhodou poslouchám Gil-Scotta Herona. Žena říkala, že jako jestli je to o anarchistech, tak si z toho bere, že jsou to všechno nadržení feťáci. No jo no :)) Každopádně nic jsem nečekal a dostal jsem vrchovatě drama, akci, napětí, humor, intelektuální stravu, satiru a bravurní herecké výkony. Parádní biják, Anderson je řízek.
JaraSlama
JaraSlama
4 382 bodů
9
Paul Thomas Anderson se vrací v té nejlepší formě – divoký mix černé komedie, thrilleru a revolučního dramatu o otci a dceři. Leonardo DiCaprio v jedné z nejexcentričtějších rolí kariéry hraje zfetovaného výbušnináře, který se po letech znovu zaplétá do guerillového odboje vedeného charismatickou Teyanou Taylor. Anderson tu s chirurgickou přesností skládá mozaiku absurdního násilí, politické satiry i tragikomických postav, přičemž dokáže být zároveň radikální i lidský. Film natočený na VistaVision vypadá ohromně – každá scéna vibruje rytmem, energií a naprostou kontrolou nad chaosem. Vznikl jeden z nejodvážnějších, nejživějších a nejsvéráznějších filmů letošního roku.
SkrblikOO7
SkrblikOO7
3 972 bodů
8
Poměrně typický, byť tentokrát nejvíc na mainstream cílící styl Paula Thomase Andersona. To znamená, že je to režijně sebevědomě uchopené a scénář obsahuje několik vtipných zvratů. Ovšem je to přepálené jak stopáží, tak i tím, že mnoho scén je přehnaně natahovaných, aniž by to vygradovalo do uspokojivé absurdity. Střídání humoru a vážnějších tezí pak není tak úderné, jak by mohlo být. Docela to vystihuje např. sekvence, kdy Leonardo DiCaprio na někoho deset minut křičí do telefonu, zatímco se všude kolem děje jiná, napínavá akce. Zábavné to sice je, ale obávám se, že ne každého diváka to dokáže vtáhnout.
kknk2
kknk2
3 691 bodů
7
DiCaprio si vybírá čím dál tím zajímavější role a za sjetého tatíka v Jedna bitva za druhou se může poplácat po rameni, protože opravdu bavil. Zápletka téhle akční komedie je docela šílená, revolucionářské prostředí je absurdní i napínavé, nicméně humorná stránka filmu převažuje. Trvzení, že jde o nejlepší film roku mi připadá přehnané, dokážu si však představit, že scéna s auty na zvlněné dálnici, která nadzvedává žaludek i divákovi v kině, se stane ikonickou. 75 %
marie-kolarova
marie-kolarova
3 242 bodů
8
Zábavné, absurdní, hřejivě rodinné a politicky nekompromisní, satira, jak má být. Vysmívá se současné politické situaci, ale i nebere vážně ani ty revolucionáře. Skvělé nápady, vizuální vychytávky jako například houpavá dálnice. Přes ten nářez dokáže být strašně mile rodinný. Opakované shlédnutí může umožnit vychytat další nuance, ale je to o něco delší, než nutně musí být, takže pouštět si to znovu je luxus. Zajímavý rozměr se dostává výhrůžka „shoříš v pekle“.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.