Agent bez minulosti

81%

Komentáře a recenze 42

29 851 bodů
7
Nejsem fanoušek tohoto žánru. Dlouho jsem film přehlížel, přesto jsem se rozhodl podívat se na všechny "Bourney". První díl mě nezklamal. Zápletka trošku kýčová ( amnesie ) a konec předvídatelný. Akce je tam tak akorát a až na konečnou přestřelku na schodech to nebylo přehnané. Určitě se podívám na ostatní díly, až přijdou dlouhé zimní večery.
8
Aby se neřeklo, dám čtyři. Ale s odřenýma ušima. Nějak mě to i přes nesporné kvality nechytlo a přestože nejde jmenovat co je špatně, nadšený nejsem.
muzz
muzz
18 035 bodů
7.5
Skvělá předloha od Ludluma, role šitá Mattu Damonovi na míru. Všechny díly jsou skvělé.
10
Ledva se rozezní svižné tóny ústřední melodie a Matt Damon se pustí do "úřadování" tak jsem nadšený. Sympatické obsazení, nepředvídatelný děj, výborné akční sekvence a zákulisí tajných služeb v pozadí. Navíc se vše odehrává na krásných evropských lokacích - Praha, Paříž, Řecko, Švácarsko. Tenhle film je zkrátka pecka!
9
Neuvěřitelně dobře natočená pocta špionážnímu žánru, která dvě hodiny šlape na všech frontách a co do komplexnosti a intenzity prožitku hravě překonává všechny bondovky vyjma Skyfall. Nepomíjející dějový spád zvýrazňuje především kontaktní kamera a nadupaný žánrový soundtrack a samotné akční scény jsou tak stylově a přehledně nasnímány, že neztrácí účinek ani po desátém zhlédnutí.. Začátek série z říše diváckých snů.
bayern
13 716 bodů
10
Tak tímto začala výtečná akce jménem Bourne.Člověk,který v roli zabijáka ztratí pamět a netuší,proč ho chtějí všichni zlikvidovat v podání Matta Damona je naprosto špičkový.Matt táhne celý film a komplot,který je na něj ušitý a on chce zjistit kdo ve skutečnosti je a proč musí stále prchat je dobrý počin pro další pokračování tohoto výborného příběhu!
8
S uvedením Agenta do minulosti do českých kin 17. 10. 2002 se se mnou pojí jedná osobní zajímavost- Agent bez minulosti totiž do českých kin dorazil přesně ve stejný den kdy jsem se narodil a možná i proto nás pojí jemné pouto. Agent bez minulosti by se mi totiž osobně nedostal do nějak vysoké pozice na žebříčku mých nejoblíbenějších filmů všech dob a především má problém v tom, že jsou jeho pokračování lepší, Agent bez minulosti je přesto dodnes velmi fajn akční podívaná bez které by neodstartovala jedna z nejkultovnějších akčních sérii všech dob. Knižní hrdina Roberta Ludluma měl už díky televiznímu filmu Agent beze jména zkušenost se svým adaptováním, ta památnější ale dorazila právě až v roce 2002 a díky scenáristovi Tonymu Gilroyovi, režiséru Dougu Limanovi a typově překvapivě naprosto bravurně obsazenému Mattu Damonovi, který k velkému překvapení ukázal, že mu akční poloha rozhodně nedělá problém a může být v roli Jasona Bournea cool. A dotáhl to tak daleko, že si dnes v této roli dokážeme těžko představit třeba Brada Pitta nebo Matthewa McConaugheyho. Tony Girloy a jeho spoluscenárista W. Blake Herron dle Ledlumovy knihy sepsali parádně napsaný scénář díky kterému film funguje i jinde než v pouhých akčních scénách. Jason Bourne je vlastně ve stejné situaci jako divák a můžou tak Bourneovu mozaiku zahalené minulosti rozpitvávat společně. Scénář sice není zároveň kdovíjak komplikovaný, přesto je ale velmi dobrý a celý příběh pilotu Bourneovy série má velmi povedený průběh. Pro Douga Limana šlo po dvou menších filmech Proutníci a Go o první větší hollywoodskou zakázku předtím než se později stal režisérem filmů jako Pan a paní Smithovi nebo Na hraně zítřka. Liman zde ukázal, že nemá problém natočit působivé bojové scény (které se dokážou užít sami o sobě bez kontextu a v rámci celé série se objeví několik památných pěstních soubojů) a zároveň dodal Agentovi bez minulosti bravurní tempo, které nebrzdí i když je trochu zbrzdit pro účely nějakého vysvětlení aktuálně nutné. Agent bez minulosti také vyhrál ve svém castingu kde krom ve finále skutečně kromě super Matta Damona (společně s Willem Huntingem bezpochyby Damonova životní role) je také velmi fajn femme fattale Franka Potente, vždy výrazný Chris Cooper, Brian Cox nebo cool zabiják Clive Owen. Agent bez minulosti je opravdu velmi dobře natočená akční práce, která sice nesází tolik na WOW efekt v tom pravém slova smyslu, přesto je ale ve svém žánru a řemeslu velmi povedená. Trošku vady na kráse je, že Agent bez minulosti není kdovíjak vizuálně zajímavý či vyloženě hezký a i když je tu několik skvělých soubojů tak chybí nějaká výraznější akce. I proto Agent bez minulosti tak trochu leží ve stínu dalších dvou filmů původní trilogie Bourneův mýtus a Bourneovo ultimátum, protože u dvojky a trojky režisér Paul Greengrass skutečně posunul laťku víc a udělal z Bourneova mýtu a Bourneova ultimáta vizuálně dravé a podmanivé záležitosti (především právě u ultimáta). Přes fakt, že je Agent bez minulosti zastíněn lepšími díly série (4 roky starý Jason Bourne je podle mně ten nejlepší možný návrat i přesto, že jsem stále v menšině) jde pořád o dodnes velmi fajn thriller bez kterého by ty lepší díly nevznikli a který víceméně v roce 2002 posunul bojové scény přece jen o kousínek dál. Možná je ve finále možná levněji působící a nejde o nejlepší možný vrchol akčního řemesla, pořád jde ale o velmi fajn záležitost, která ukázala, že Damon nemá s akční polohou problém. Ale výrazněji to dokázal až příště.....
9 329 bodů
8
O existenci tohohle filmu, ba celé Bournovské filmové sérii vím už dost dlouho, ale nikdy se mi na to moc nechtělo dívat, důvodem jsou pravděpodobně antipatie vůči samotnému Matt Damonovi, který mě nikdy svým až všedním projevem nikterak neoslnil, tohle změnil až loňský The Last Duel... Na úvod říkám, že tohle je ta největší značka, jakou se může ve svém životopisu prsit. Ačkoli mi pořád v roli Jasona Bourneho nějak nepasuje, tak jsem došel k závěru, že si ale neumím na jeho místě představit tvář kohokoli jiného. Ta zhruba první mysteriózní půle je naprosto parádní a každý střípek skládající obraz našeho hrdiny je neuvěřitelný hnací motor. Matt dokázal, že tuhle docela netradiční pozici ryzího akčního hrdiny zvládá zcela bravurně a ten jeho takový jalový výraz je zkrátka Jason Bourne.. I po letech to ve svém tempu funguje parádně a non-stop se tam něco děje a vy máte neustálý pocit, že náš hrdina je pořád na zaměřovači. I když je třeba uznat, že zkrátka technika šla hodně dopředu a má to tendenci evokovat minulé století. Je to jeden z těch akčních filmů, kde onu akci a zrychlující se obrátky netvoří střety postav. Jinak dost dobře udělaný snímek, který těží z slušného scénáře ale především vynikajícího střihu, který zvládá vybalancovat i několikrát malinko rozostřené záběrování. Navíc jako bonus spousta známých pražských uliček a jeden z těch "našich" nejlepších filmů. 75%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Jednoduchý nápad prevedený na filmové plátno za všetky peniaze!! Matt Damon je skvelý herec a nedokážem o ňom povedať ani jedno krivé slovo (skoro o nijakom jeho filme). Jeho frajerka Niki bola tiež veľmi dobrá a chémia medzi nimi funguje naplno (a navyše to bola sexy ňemka :D ). Hlavní záporáci sa veľmi podarili i keď ma moc neprekvapili a sú trochu klišé (ani jejich mená som si nezapamätal). Finálne rozuzlenie sa dalo dôvtipiť s príbehu (ikeď tá scéna s deťmi ma trochu dostala) - akovždy je toto jediné mínus filmu. 97% Nemám čo dodať. Film prešiel rýchlo a záživnosť neutíchala ani po dopozeraní.
9 025 bodů
8.5
Tam kde Greengrass následně přinesl zážitek, tam Liman zůstává tradiční. V porovnání s dalšími díly trilogie sice prohrává, ale samostatně je Limanova práce s kamerou přehledná, zábavná a vlastně bezchybná. Jen je v případě srovnání až příliš obyčejná, ale vůbec to nevadí.