Trosečník

82%

Komentáře a recenze 33

8
Osvědčená dvojka se opět sešla u jednoho snímku a dali vzniknout pořádnému lidskému dramatu o síle vůle a přežití. Hanks je pro tuto roli člověk nejpovolanější. Tak talentovaného herce by jste jen těžko hledali. Navíc byl ochotný pro snímek přibrat a následně i zhubnout.
29 851 bodů
9.5
Tento film miluju. Jako malého kluka mě vzy příběh Robinsona fascinoval a tohle novodobé ztvárnění je luxusní. Vůbec mi nevadilo, že pátek je nafukovací míč :) Tom Hanks z filmu vytřískal naprosté maximu a u mě v žebříčku oblíbených filmů zakotvil Trošečník navždy, stejně tak jako Tom Hanks v žebříčku oblíbených herců.
8
Skvělý herecký monolog Toma Hankse, který jen potvrdil, že je opravdu dobrý herec, jenž umí hrát a pro svou roli i lecco obětovat. Celý film Tomovi jeho emoce věříte. Celý film nepochybujete o tom, že je to člověk na opuštěném ostrově. Bohužel to maličko vyzní do ztracena, ale to nevadí... čtyři hvězdy to dá.
8.5
Zemeckisovi se velmi zalíbil scénář k filmu Trosečník a jelikož potřeboval, aby Tom Hanks v průběhu natáčení razantně změnil svůj vzhled, rozhodl se, že v pauze mezi jeho fyzickou proměnou natočí duchařský thriller Pod povrchem. O tom, že to nebyl dobrý nápad se přesvědčil vzápětí. V průběhu natáčení Trosečníka totiž Tom Hanks málem přišel o nohu, kvůli sněti, kterou mu způsobil zarostlý písek v přehlédnuté krvavé ráně na noze a rychlé natáčení Pod povrchem se nakonec dramaticky protáhlo. Oba filmy sice vznikaly pro stejné studio, ale to se nakonec ukázalo jako skutečně medvědí služba. Hlavouni z Hollywoodu tak o všech potížích filmu věděli. Zemeckis se musel v průběhu natáčení pohybovat mezi kanadským Vermontem, Moskvou a Filipínami. A pověstně kam přijel, tam se něco pokazilo. Vzhledem k tomu, že si oba filmy také produkoval, tak zažíval skutečně perné chvilky. Zde by bylo dobré také připomenout, že v této době také rozjíždí s Joelem Silverem společnost Dark Castle na laciné horrory, ale brzy je především Silverovi jasné, že Zemeckis si se svou býčí svéhlavostí zadělává na to úkoly absolutně nezvládnout. Ukázalo se však, že někdo tam nahoře ho má rád, protože oba filmy skončily kasovním úspěchem. Nutno však dodat, že již v této době se ovšem Silver poohlíží po jiném kumpánovi. Trosečník je moderním příběhem Robinsona Crusoe a přestože je one man show Toma Hankse, ukázalo se jeho natáčení jako očistec. Zemeckis se svým štábem objel skutečně celou zeměkouli a upřímně, na plátně to vůbec není vidět. Film má sice své zajímavé momenty, ale je na něm vidět, že byl spíš vyvzdorován smějícímu se osudu do tváře, než nějak promyšleně natočený.
8
Nemusím se nijak rozepisovat o tom, jak je Tom Hanks úžasný herec, protože to už všichni dávno dobře víme. Co bych ale měl v komentáři zmínit, je to, že právě Hanksův výkon dělá z Trosečníka tak působivé, dojemné a myšlenkově obsáhlé dobrodružství, které si na každé další zhlédnutí užívám stejně intenzivně, jako napoprvé...
sabule
14 227 bodů
7.5
Celkem napínavý film i když je každému jasné jak to s "Robinsonem" dopadne.Jeden z povedených výkonů Toma Hankse a trochu rozpačité finále s andělskou krabicí
bayern
13 716 bodů
9
Nová verze na Robinsona Crusoe,tentokrát bez věrného Pátka,ale za to s panem Wilsonem.Film je povedený i když každý trosečník ví,jak tohle drama dopadne.Velmi bolestivé je asi podomácku trhání zubu a chození bosýma nohama po špičatých korálech,ale je to dobré.
5.5
Takovéto filmy mi nějak nejdou na chuť. Hodnotím jej jako solidně natočený dobrodružný film se vším co k tomu patří.
9 329 bodů
8
Někdy neprávem přehlížený americký filmový tvůrce a především režisér Robert Zemeckis si za svoji filmařskou kariéru natočil ledacos, nikdy se nedržel pořád stejného, zkoušel různé žánry a odlišná témata a kromě Návratu do budoucnosti se nikdy do jednoho světa nevrátil vícekrát.. A i přesto, že svá nejslavnější díla natočil už celkem dávno, pořád má v sobě nutný tvůrčí zápal a nápad a i nadále obdarovává svoje fanoušky dalšími nezaměnitelnými kousky.. Jako mladší se stal jedním z "chráněnců" velkého Stevena Spielberga, který jim jako zvučný řemeslník z branže poskytoval z pozice producenta patřičné zajištění a současně jeho jméno dodávalo jejich projektům i jistý reklamní hlas. Postupně se ale Zemeckis postavil na vlastní nohy a se začátkem filmové trilogie Návratu do budoucnosti už bylo jasné, že se o sebe navždy postará.. Trosečník byl doposud režisérův nejvíc nemainstreamový příběh, který se jasně odvracel od popcornové zábavy a současně šlo o jeho druhý pokus o dobrodružný film (po Honbě za diamantem).. Trosečník vypráví příběh "kosmopolitního pošťáka" pracujícího pod společností FedEx po celé Evropě. Když se ale blíží Vánoce má v práci nejvíc napilno, a tak je jeho návrat domů k rodině poměrně náročný. Ovšem hlavní hrdina Chuck chce manželce vynahradit vztah na dálku, a tak spěchá skrze firemní letadlo vstříc nepříznivému počasí přes oceán, aby byl doma na svátky.. Jenže stane se tragédie a letadlo havaruje uprostřed strašivé bouře a donutí Chucka vycestovat opuštěného na záchranném člunu vstříc vyhledání pomoci, ovšem dopluje pouze na opuštěný ostrov... Právě třeba samotná havárie letadla je pro mě bohužel předčasný peek filmu. Ovšem samotné dění na ostrově je poctivý živelný survival a one man show Toma Hankse. Jako společenský tvor je odsouzen k osamělému životu v němž je nejlepší přítel volejbalový míč jménem Wilson, jako kapitalistický výdobytek je nucen neustále jíst kokosy.. Dlouhé vyprávění, v němž přeskakuje gejzír emocí. I když finále považuji za naprosto precizní, v němž střídají realistické emoce romantická klišé, tak přesto je Chuck vrah, že nechal Wilsona se obětovat.. Trosečník je výtečný když musí řešit třeba otázky neustálé chůze bos, nebo jak si rozdělat oheň. Ovšem, že se dění na ostrově trošku vleče se tomu upřít nedá, avšak lze podoktnout, že i tenhle fakt je cílený jako přiblížení bezduchého dění na ostrově.. Šikovná kritika kapitalismu a konzumního života, která ale plně obstojí i jako pečlivé filmové vyprávění, ze kterého jasně svítí Zemeckisův cit pro vztahy.. Etalon dobrodružného žánru! 75%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
caf robert, tu je tom! pocuvaj uz dlho som nebol nominovany na oskara, mozes s tym nieco spravit? - okej, bez problemov, natocim nieco kde po cely cas nezlezies z platna a budes musiet straaasne schudnut, moze byt? - v poho snad z toho vytrieskam dalsieho zlateho chlapca...