Traffic - Nadvláda gangů

76%

Komentáře a recenze 8

47 088 bodů
9
Soderberghuv mistrovský rok kdy natočil Erin Brockovich a pro mne snad ještě lepší Traffic jenž představuje klasickou mužskou macho podívanou. Svět drog je zde ztvárněn nekompromisně a brutálně. Podle mne je zde řeč o nejlepším filmu,který se zabývá touto problematikou.
29 761 bodů
7.5
Pěkné a výživné drama z drogového prostřední. Zvláštní zpracování a žlutý filtr mi úplně nesedí, ale při soustředění se na obsah musím uznat, že je to moc pěkný film se silným tématem. Snímek působí dosti syrově a nebere si servítky. Pěkná podívaná - 75%.
6
Když si vzpomenu na 21 gramů, Magnolii nebo i ten Crash, který nemusím, nedokážu docenit Soderberghovu zdlouhavou a značně neobjevnou exkurzi do světa drog. Řekl jen očividné a trvalo mu to až moc dlouho.
9
Soderbergh režíroval opravdu drsně. Aby dosáhl efektu sjetých puberťáků foukal jim do očí a nosu peppermintový prach, aby slzely a zrudnul jim nos. Ta dřina a snaha o maximální věrnost však slavila fenomenální úspěch u kritiky a diváků.
8 589 bodů
5
Skvělej mozaikovej komentář ke světu drog a boje s ním. V roce 2000 to mohlo být zajímavější než dnes, kdy už mám hrubou představu, že to takto funguje. Herci odvádí dobrou práci, ale film to není příliš příběhově nosný. Ačkoliv tu jsou různé epizody ze životů různých postav, jejichž životy se kolem drog točí, tak se mi to zdá stále příliš roztříštěné a k žádné postavě jsem tak nepřilnul, žádná mě ani dostatečně zajímat nezačala, protože se o prostor musí dělit s celou řadou dalších postav. Celá drogová problematika ale zajímavá je a stálo za to ji skrze postavy odkrývat. Přesto si nepřijdu o mnoho moudřejší, páč různé mezery nebyly prosvíceny, jelikož je scénář odbyde jednou větou a kdyby bylo rozhodnuto jinak, film by měl o 30 - 60 min víc. Nevím, jestli je film vhodným médiem na vyjádření takového tématu. Největší problém mám však s formální stránkou. Traffic považuji za vizuálně nepěknej. Práci s kamerou mě nikterak nebavila, její obraz se mi nezdál moc ostrý/kvalitní a to užití šíleně sytých modrých a oranžových filtrů v závislosti na tom, jestli se zrovna nacházíme v Mexiku nebo u feťačky, mi přišlo vyloženě prvoplánové a odpudivé. PS: Benicio Del Toro byl fakt pěknej chlap. Chápu, proč se o něm říká, že je mexickej Brad Pitt.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Ta hloubka vhledu a šíře záběru do drog a s nimi spojenou závislostí je fascinující, těžko bych hledal jiný film na podobné téma s takovým záběrem. Skvělé obsazení skrze nějž na vás dýchne opravdu život sám, bez příkras, bez klišé. Skvost.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
10
Výborný snímek, sršící režisérskými nápady. Ať už (hlavně zpočátku) různobarevné podbarvení jednotlivých dějových linií, či až dokumentární kamera. Herci také skvělí, Benicio del Toro je opět dokonalý. Ale třeba i Don Cheadle mile překvapil. Vpodstatě výborný film, po všech stránkách bezchybně řemeslně odvedená práce, přesto to ve mě zanechává dojem, že ty nejsilněji působicí filmy se v Hollywoodu prostě nenatočí. Nevím proč, ale párkrát jsem si během sledování vzpomněl na Iňáritovo Amores Perros (ani nevím proč:)). Asi proto, že u něj jsem celou dobu zíral s vytřeštěnýma očima a čekal, co bude dál. Tady ani tolik ne. Nevím, možná to je už mou určitou antipatií k onomu hollywoodskému puncu, kterého se ani tento film nedokázal zbavit. Ale stejně dávám 5*. Je to skvělý film, který se rozhodně vyplatí vidět.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
8
Traffic - Nadvláda gangů je vynikající filmový počin, který diváka zcela pohltí. 3 dějové linie netrhají pozornost a naopak fungují velmi dobře. Rád bych vypíchl i dobrou stylizaci žlutého Mexika a modrého Washingtonu. Snímek předává velmi silné poučení, co se týče drog. To je především zdůrazněno v příběhu drogově závislé dcery; ten se mi asi nakonec líbil i nejvíce. Manželka drogového bosse zase hezky ukazuje jak snadno se změní spořádaný občan v zločince. Obecně je to definitivně snímek k zamyšlení, který na mě mocně zapůsobil. Na závěr bych chtěl vypíchnout velmi dobrou scénu, kdy se předávkuje kamarád dcery vládního zmocněnce a najednou se ukáže pokrytectví všech těch hippiesáckých řečí, které znudění snobi vedli. Vždyť jeho otec je přeci na Barbadosu; tady umřít nemůže. Traffic - Nadvláda gangů je rozhodně film, který doporučuji ke zhlédnutí.