Pearl Harbor

72%

Komentáře a recenze 19

7.5
Přes to všechno co bych filmu mohl vytknout jsem s výsledkem spokojený. Bay možná nepatří mezi nejlepší režiséry co se týče příběhu,ale na akci to je machr a zde to předvedl v celé kráse. Téhle historické události se chopil svým vlastním stylem a natočil pěkný romanticko-válečný film,který místy spadal do kýčovitosti. Hartnett hraje dobře a Affleck přes všechnu svou topornost hraje taktéž obstojně.Možná by neuškodilo pro příště trošku více stříhat,protože 3 hodinová porce není pro každého stravitelná.
29 851 bodů
7
Tento snímek v televizi dostává celkem dost prostoru, na rozdíl od podobně stavěného filmu Austrálie, na který jsem se dnes díval. Pearl Harbor je vlastně romantická extrasweet podívaná se skvělými záběry útoku na Pearl Harbor. Příběh pro ženy, vizuál pro chlapy.
4
Jak já tenhle film nemám rád! Bay by se měl čemukoli, kde se víc jak deset minut mluví, vyhýbat obloukem, protože něčeho takového není schopen. Sebevykradačský Zimmer tomu vůbec nepomáhá.
Fingon
16 886 bodů
6
Uncle Sam says: We want YOU! Přihlas se do armády! Čeká na tebe akce, letadla a krásné sestřičky... Ne, díky.
8
Raf McCawley (Ben Affleck) a Danny Walker (Josh Hartnett) jsou kamarádi od dětství. Společně vstoupí do armády. Raf se zamiluje do krásné Evelyn (Kate Beckinsale), ale pak odlétá do Anglie. Tam je sestřelen a následně prohlášen za mrtvého. Mezi Dannym a Evelyn vzplane vášnivá láska. Raf se vrací a nevěří vlastním očím. Je 7. 12. 1941 a Japonci plánují útok. Producenti investovali 150 mil. dolarů a najali tehdejšího nejvíc megalomanského režiséra a dočkali se toho, co většina očekávala. Film s Oskarovými ambicemi se změnil pod taktovkou energického Baye na výborný technický film, který ale jaksi postrádá to čím měl ve skutečnosti být a tím je milostné drama. Pearl Harbor je válečný film plný akce, který i přes tři hodiny uteče jako voda, ale do hloubky se nedostane.
6
Pearl Harbor je zřejmě tím nejkýčovitěji patetickým hollywoodským dílem, jaké jsem v životě viděl. V tomhle ohledu možná kdekoho svádí označit za vítěze Bayův Armageddon, ale tam byl všechen patriotismus a heroismus naprosto záměrný, udržující příběh plný nesmyslů v komických sférách čisté vypravěčské potěchy. Tady se ale všechno bere strašně moc vážně, což je vzhledem k námětu pochopitelné, ale v souhře s naprostým antirealismem veškerých dějových zvratů, vycucaných z nějaké univerzální filmařské příručky pro klišé a masovou zábavu, to z filmu zároveň činí takřka nesnesitelně vlezlé a navíc ukrutně dlouhé arogantní předvádění. Bay má pravda řemeslo v malíku, všechno pod jeho vedením strašně dobře vypadá a scéna náletu má úžasný audiovizuální náboj, ale narativně tenhle chlápek bloumá skrze nudnou romanci a náznaky strhujícího dramatu a naplno ukazuje, o kolik je horším režisérem než třeba přirozený humanista Spielberg. Nejlepší na filmu je tak v konečném součtu hudba od Hanze Zimmera, která takřka okamžitě zkultovněla, a přirozený půvab sympatické Kate Beckinsale, přestože jí scénář dohodil dost nemožnou roli.
5
Dobrá podívaná. Počátek tak nic moc, následný útok byl fantastický a poté už jen slovo do pranice.
8 590 bodů
2
Michael Bay je debil. Tři hodiny kýčoviného melodramatu se špatnou akcí. Americká píčovina v nejhorším slova smyslu.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
6
Na to, jaký tahle dějinná událost v sobě skrývá potenciál, musím říci, že tohle se opravdu nepovedlo. Film jen na efekty a pitomě patetický a hvězdné obsazení tak nemělo co zachraňovat. Škoda promarněné příležitosti, snad to měl točit někdo jiný než američani.
Pas
Pas
6 225 bodů
1.5
Příště bych si to radši hodně rozmyslel. Bohužel tady bitva působila příliš nuceně a vtíravě. Po první romantické osmdesátiminutovce to spíš vypadalo, že nějaká bitva je tam jen proto, že se film jmenuje Pearl Harbor. I když efekty jsou bombasticke, cele to působí prázdně, bez chuti. Také je to místy nechutně patriotistické, aby všem bylo jasné, že Amíci jsou nejlepší. A ještě k tomu je to do očí bijící vykrádačka Tmavomodrého světa.