Podfu(c)k

85%

Komentáře a recenze 38

47 083 bodů
8.5
Podfuck to je ten nejtypičtější Ritchie v celé jeho kráse a dokonalosti. Zábavný mix komedie a krimi,který vsadil na povedenou zápletku a dobře napsané postavy. To,že tyto role byly i skvěle obsazeny to je věc sama o sobě. Brad Pitt jako cikánský rváč je výborný. Jak to tak píšu,tak jsem dostal chuť si snímek pustit.
29 308 bodů
8
Film typu Pulp Fiction. Je to směs několika příběhů, které se v čase začínají propojovat. Pulpo Fiction je ale přeci jen přopracovanější. U Podfucku se ale rohodně nudit nedá, chce to jen sledovat příběh bedlivě od začátku do konce. Skvělý spád, slušný závěr.. 80%.
22 268 bodů
10
Libovolných pět minut tohoto filmu je víc cool než komplet filmografie Quentina Tarantina. Co bych ještě dodal? Snad, že určitě nepřeháním...
10
Tak tohle je Ritchie v životní formě. Ještě nepoznamenán Madonnou natočil film, který se mi vždycky vybaví při vyslovení "Britská kultovka" .
8.5
Do filmu se vrátili staří známí z Ritchieho debutu, ale neotřelý režisér nalákal i jména mnohem hvězdnější jako Brada Pitta, Benicia del Tora nebo Dennise Farinu. Film to byl opět úžasně kinetický s neuvěřitelně over the top humorem v nevhodných situacích a šílenými situacemi. Film ale musíte vidět v originále! V dabingu film ztratil 50%. Film vydělal násobek svého rozpočtu ale všem bylo jasné, že další podobný film už nebude ono. Ostatně další podobný film natočil až v roce 2020.
15 150 bodů
9
Nejzábavnější gangsterka - ať už neokoukaným (a v tomhle případě také neokoukatelným) Ritchieho stylem nebo podvratným příběhem, který je spíše kulisou pro to, aby se neskutečná plejáda skvěle napsaných i zahraných postav mohla dosyta vydovádět. A režie je prostě vynikající, zábavnou inscenací ozdobující scény, které musí být nehorázně vtipné už na papíře, a kulervoucím střihem ladně spojující velké množství aktérů, kteří se postupně sbíhají za společným cílem. A do toho ještě geniální soundtrack a zmínění herci, mezi nimiž vládnou především cikán Pitt a ikonický Rade Šerbedžija, kterého zabít je těžší než Chucka Norrise. Za tohle má Ritchie předplacenou nesmrtelnost, minimálně střih nemalé skupiny moderních velkofilmů by bez jeho vzoru možná vypadal docela jinak.
10
Guy Ritchie si se svým režijním debutem Sbal prachy a vypadni rozevřel široké dveře filmového světa. Po velmi levném filmu s víceméně neznámými tvářemi si tak Ritchie tentokrát mohl dovolit větší věci. Jeho druhý film Podfu(c)k měl rozpočet 10 milionů dolarů a kromě jeho starých známých z režijního debutu jako Jason Statham, Vinnie Jones či Jason Flemyng se ve filmu objevili i známější tváře jako Benicio del Toro či dokonce samotný Brad Pitt. A Ritchie ani podruhé nešlápl vedle, naopak natočil další parádní gangsterku, která je minimálně stejně tak povedená jako právě Sbal prachy a vypadni. Ritchie po svém debutu neopustil svůj dravý audiovizuální styl a opět natočil neskutečně našlapanou divokou gangsterku, kde se dá v pohodě orientovat mezi velkým počtem postav a opět máte pocit, že ten film točí prostě někdo, kdo sakra umí točit. Stejně tak se Ritchie opět přesvědčil jako povedený scenárista s bravurními dialogy, povedeným černým humorem a skvělým vyprávěním. Podfu(c)k je dost možná nejlepší Ritchieovka a to i proto, že je jednoduše vše na správném místě. Tam, kde u Sbal prachy a vypadni vlil Guy do žánru britských gangsterek novou krev následně u Podfu(c)ku zašel ještě o ždibec dál. A dokázal, že je skutečně filmařem, kterého se vyplatí sledovat. Ritchie si opět nemohl lépe ohlídat casting: Jasona Stathama či Vinnieho Jonese měl již osvědčené ze svého prvního filmu, dorazilo ovšem spoustu nových tváří. Kromě Rade Šerbedžiji v roli ruského zabijáka Borise Břitvy, Benicia Del Tora v roli Franka Čtyrprsťáka či Dennise Fariny v roli Aviho to platí především o Bradu Pittovi. Jeho role irského cikána a mistra v boxu bez rukavic Mickeyho patří dost možná mezi nejvýraznější role Brada Pitta v jeho kariéře. Podfu(c)k je ostatně zajímavých postaviček plný, nikdo ovšem z filmu netrčí tak výrazně jako právě irsko-cikánská mlatička Mickey. Právě i kvůli Pittovi, který si tuhle roli očividně neskutečně užil. Velmi snadno se dá navézt do Ritchieho, že se v podstatě vydal stejným směrem jako v předchozím filmu. Opravdu ovšem vadí, že se švec držel svého řemesla, když mu to šlo tak narámně? S větším rozpočtem a lepšími herci Ritchie dokázal dodat ještě o krapet zajímavější podívanou než minule a i když má Podfu(c)k se Sbal prachy a vypadni pochopitelně styčné plochy, vyloženou kopírkou by Podfu(c)k mohl nazvat jen obyčejný hlupák. Ritchie prostě dodal další šílenou britskou gangsterku, která opět šlape po celou dobu a je prostě fenomenální. I kvůli faktu, že Ritchieho dravý audiovizuální styl prostě neomrzí. Ritchieho hyperaktivní styl, dokonalý scénář a fenomenální obsazení je základem pro jednu z nejlepších gangsterek všech dob, která neomrzí ani po více než 20 letech a je nadále jednoduše fenomenální. I když má Ritchie za sebou v pozdější kariéře pár přešlapů, právě díky filmům jako Podfu(c)k mu to člověk rád odpustí......
6
Typický styl Ritchieho. Podařená zápletka, občasný humor a drsní mafiáni. Celý film jsem se bavil.
9 183 bodů
8
Že je tohle stejný rukopis, který napsal Gentlemany, se tady opravdu nezapře. S naprosto brilantním střihem je tu poctivá dávka humoru a několik vymazlených scén. Milují ten Ritchieho styl dialogů! A co tady předvedl Brad Pitt? Nazdar, tohle mělo být někde zaznamenáno pod nějakým oceněním. Vůbec ale celé herecké osazenstvo podává perfektní výkony. Ačkoli to není úplně vzor přehlednosti, tak tohle pobavilo. 75%
9 025 bodů
8.5
Ritchie je znatelný na sto honů, za což může již perfektně stylizovaný začátek, který udá tempo celému filmu a už ani na moment nepoleví. Vše samozřejmě doplněné skvělým scénářem, skvělými postavami a naprosto výborné gagy, kterých je ve filmu požehnaně.