
Solomonova tvorba – patřící k tomu nejlepšímu v současném experimentálním filmu – je náročná. Její optická a morální hutnost se vymyká jazyku, jako by tyto filmy, často temné a popraskané, byly palimpsestem zastřeného významu. Jeho snímek PASSAGE OF THE BRIDE je věnován Duchampovu alter egu, Rrose Selavy – název připomíná Duchampovo dílo „Nevěsta osvobozená svými mládenci“ – a sám o sobě je ready-made, složený výhradně ze sto stop svatebního záznamu a toho, co vypadá jako líbánky. BRIDE je hypnotická, snová. Solomon nutkavě opakuje rozpoznatelné obrazy, dokud se nerozpustí jako destilované esence originálů: Nevěstin běh po trávníku, její nástup do auta, muž (její manžel?) vynořující se z plavání, to vše se stává vlnícími se černobílými víry zrn, vlnkami vody....
Herci a tvůrci 1
Režie:
Dodatečné informace
Původní název:
The Passage of the Bride (více)
The Passage of the Bride
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění